Η νέα BMW Σειρά 3 Sedan στην τελική φάση δοκιμών

 
Η νέα BMW Σειρά 3 Sedan στην τελική φάση δοκιμών

Ενημερώθηκε: 15/09/18 - 11:37

Η ζωή ενός αυτοκινήτου σε ‘fast-forward

Κάθε σοβαρή αυτοκινητοβιομηχανία, πριν βάλει μπροστά τη γραμμή παραγωγής κάνει ένα εξαντλητικό πρόγραμμα δοκιμών. Έμπειροι οδηγοί καταπονούν σε δοκιμές τα αυτοκίνητα πολύ περισσότερο από όσο καταπονούνταιστις καθημερινές συνθήκες οδήγησης.

Η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας BMW Σειράς 3 Sedan, βρίσκεται προ των πυλών. Και τώρα η BMWαποφάσισε να κάνει μια μίνι ανασκόπηση της σκληρής δουλειάς που έχει προηγηθεί.

Η νέα γενιά του σπορ sedan μπαίνει στην τελική φάση ενός εκτεταμένου προγράμματος δοκιμών, από το οποίο περνούν όλα τα νέα μοντέλα BMW προκειμένου να πάρουν το ‘χρίσμα’ για την παραγωγή. Εδώ, προσομοιώνεται σε συμπυκνωμένη μορφή κάθε είδους καταπόνηση και πίεση που αντιμετωπίζει ένα αυτοκίνητο στην καθημερινή λειτουργία του. Από μεγάλα διαστήματα οδήγησης με τέρμα γκάζι (flatout) μέχρι ατελείωτα stop-start σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, από μηδενικές θερμοκρασίες μέχρι καύσωνες, από επαρχιακούς δρόμους με στροφές και υψηλές ταχύτητες σε αυτοκινητόδρομους μέχρι διαδρομές με λακκούβες, χιόνι, πάγο, χαλίκι και άμμο της ερήμου – τα πρωτότυπα που συμμετείχαν στο πρόγραμμα δοκιμών της νέας BMW Σειράς 3 Sedan πέρασαν από όλες τις δοκιμασίες που θα υφίστανται τα αντίστοιχα μοντέλα παραγωγής στην καθημερινότητα.

100

Η μόνη διαφορά είναι ότι το εγχείρημα γίνεται με πολύ μεγαλύτερη ένταση και με έμπειρους μηχανικούς για να καταγράφουν με κάθε λεπτομέρεια την αντίδραση του μοντέλου προ-παραγωγής σε ποικίλες καιρικές και οδικές συνθήκες και αμέτρητους ακόμα κρίσιμους παράγοντες. Με λίγα λόγια, οι υπεύθυνοι δοκιμών εξασφαλίζουν ότι δεν υπάρχει τίποτα – όσο ασυνήθιστο κι είναι αυτό – που θα υπονομεύει την οδηγική απόλαυση στο αυτοκίνητο παραγωγής.

Στο DeathValley, στην Πολιτεία της Nevada, ελέγχουν το αυτόματο σύστημα ελέγχου κλιματισμού της νέας BMW Σειράς 3 Sedan.Οι πολυήμερες δοκιμές θερμότητας με επαναλαμβανόμενη έκθεση στον ήλιο επί αρκετές ώρες καταπονούν τα οχήματα, τα οποία στη συνέχεια ψύχονται και εξετάζονται λεπτομερώς. Τα πάντα πρέπει να λειτουργούν άψογα, να μην ακούγονται τριξίματα ή θόρυβοι – ακόμα και στους 50 βαθμούς Κελσίου υπό σκιά και στους 60 βαθμούς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, και με την καμπίνα να ψύχεται εκ νέου όσο το δυνατόν ταχύτερα.

Ζέστη, σκόνη, αναβάσεις, ηλεκτρομαγνητισμός – ιδανικές συνθήκες για εποικοδομητικές δοκιμές.Η θερμότητα σίγουρα επηρεάζει τα ηλεκτρονικά του οχήματος, αλλά έχει και συνέχεια: οι ηλεκτρομαγνητικές ακτίνες που εκπέμπει το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο στο Φράγμα Hoover συνιστούν την απόλυτη δοκιμασία αντοχής για τη λειτουργική αξιοπιστία των ηλεκτρονικών συστημάτων της νέας BMW Σειράς 3.

100

Ταυτόχρονα μία άλλη ομάδα εξέλιξης δοκιμάζει τους κινητήρες, τα κιβώτια και τα φρένα στα όριά τους, έχοντας ακόμα και αστυνομική προστασία για τις αναβάσεις / καταβάσεις στο Όρος Whitney σε υψόμετρο 4.000 m. Και ενώ η αστυνομία προστατεύει τη διαδρομή στο ξεκίνημα και το τελείωμα της ανάβασης, οι δοκιμαστές πιέζουν συνεχώς τα πρωτότυπα ανεβοκατεβαίνοντας δρόμους ‘σερπαντίντες’ – με δυνατές επιταχύνσεις και απότομα φρεναρίσματα – μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση με εξοντωτική συχνότητα. Το ερημικό, άνυδρο τοπίο της Κοιλάδας ‘DeathValley’ και της γύρω περιοχής είναι ιδανικό για να ελέγχεται πόσο αποτελεσματικά ‘σφραγίζουν’ πόρτες, καπό και καλύμματα, ώστε να μην αφήνουν την άμμο να εισχωρήσει στο εσωτερικό. Στα testdrives γύρω από το ‘ναό’ του τζόγου στο LasVegas, οι μηχανικοί δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη.

Στον αντίποδα των δοκιμών θερμού κλίματος στις ΗΠΑ βρίσκεται το κέντρο χειμερινών δοκιμών του BMW Group κοντά στον Αρκτικό Κύκλο. Η Σουηδική πόλη Arjeplog προσφέρει τις τέλειες συνθήκες για ένα πρόγραμμα δοκιμών που προσομοιώνει όλες τις συνθήκες καθημερινής οδήγησης σε κεντρική Ευρώπη, Β. Αμερική ή Ασία. Εκεί, τα πρωτότυπα πρέπει αφενός να αποδείξουν ότι είναι απρόσβλητα στις χαμηλές θερμοκρασίες και παράλληλα να κάνουν επίδειξη όλων των ικανοτήτων τους μέσω των συστημάτων ελέγχου πλαισίου. Οι κλειστές παγωμένες εκτάσεις που προσφέρουν η Λίμνη Kakel και η “Mellanström-Runde”, μία από τις πιο δημοφιλείς διαδρομές δοκιμών γύρω από το Arjeplog, είναι οι πλέον κατάλληλες για το σετάρισμα του συστήματος ελέγχου ευστάθειας DSC και τις χιλιάδες λειτουργίες του. Πραγματικά, σ’ αυτή τη γυαλιστερή επιφάνεια δεν χρειάζεται να οδηγείς γρήγορα για να προκαλέσεις την ενεργοποίηση των συστημάτων ελέγχου και στη συνέχεια να αναλύσεις τις αντιδράσεις τους. Κάτι το οποίο επιτρέπει τη βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ DSC και xDrive και της αλληλεπίδρασης με το νέο διαφορικό M Sport της νέας BMW Σειράς 3 Sedan μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια υπό σταθερές συνθήκες.

Τα testdrives που πραγματοποιούνται από τις ομάδες εξέλιξης της BMW στο Σουηδικό βορρά και στις δυτικές περιοχές των ΗΠΑ, σπάνια περνούν απαρατήρητα. Που σημαίνει ότι για να προστατεύεται από τα περίεργα βλέμματα που προσπαθούν να εντοπίσουν τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες της νέας BMW Σειράς 3 Sedan, το κάθε πρωτότυπο καμουφλάρεται προσεκτικά πριν βγει στο δρόμο.

Πολύ πριν γίνουν οι πρώτες δοκιμές σε δημόσιο δρόμο, η διαδικασία εξέλιξης φέρνει κάθε νέο μοντέλο στις εγκαταστάσεις δοκιμών της εταιρίας. Στην αρχική φάση του προγράμματος, προσομοιώσεις σε υπολογιστή θέτουν τις βάσεις εξέλιξης για κρίσιμους τομείς του αυτοκινήτου. Εδώ, το πρόγραμμα δοκιμών – που παραμένει αμιγώς ψηφιακό στο συγκεκριμένο στάδιο – περιλαμβάνει προσομοιώσεις άνω των 12.000 ελιγμών οδήγησης (από αλλαγές λωρίδων μέχρι στριψίματα και από οδήγηση σε κυκλικές διασταυρώσεις μέχρι δυναμική επιτάχυνση και φρενάρισμα) χρησιμοποιώντας ένα υπολογιστικό αυτοκινητιστικό μοντέλο, με μοναδικό σκοπό να προσδιοριστούν και να βελτιστοποιηθούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Με βάση τα στοιχεία που συλλέγονται εδώ, δημιουργούνται τα λεγόμενα ‘μουλάρια’ τα οποία αποτελούνται μόνο από το αμάξωμα και το πλαίσιο.

Για έλεγχο κινηματικής και αποσβέσεων, τα ‘μουλάρια’ τοποθετούνται σε ειδικές πλατφόρμες όπου υποβάλλονται σε εικονικά testdrives. Ποικίλες οδικές συνθήκες μπορούν να προσομοιώνεται πιστά σε αυτή την δοκιμαστική πλατφόρμα, από καλντερίμια μέχρι την πίστα Nordschleife του Nürburgring, ώστε να ελέγχεται η ακαμψία της δομής του αμαξώματος και η ευαισθησία των εξαρτημάτων του κάθε άξονα σε κραδασμούς.

100

Στο Κέντρο Αεροδυναμικών Δοκιμών του BMW Group στο Μόναχο, μοντέλα κανονικών διαστάσεων, πρωτότυπα και οχήματα παραγωγής δοκιμάζονται με ακριβείς προσομοιώσεις πραγματικών συνθηκών ροής αέρα στο δρόμο.

Δοκιμές σε Aschheim , Miramas και N ü rburgring προσβλέπουν στην οδηγική απόλαυση.

Η πίστα δοκιμών του Aschheim, μερικά χιλιόμετρα βορειοανατολικά του κέντρου εξέλιξης του Μονάχου, προσφέρει το πεδίο για ανενόχλητες δυναμικές δοκιμές. Εδώ, στο πρώτο στάδιο της διαδικασίας εξέλιξης, έγιναν τα πρώτα βήματα για να αποκτήσει η νέα BMW Σειρά 3 Sedan τις εντυπωσιακές, δυναμικές της δυνατότητες.

Το απόλυτο πεδίο δοκιμασίας της δυναμικής συμπεριφοράς ενός οχήματος παραμένει το σιρκουίNordschleife του Nürburgring. Το ακριβές σετάρισμα όλων των συστημάτων του κινητήρα και του πλαισίου πραγματοποιείται στη θρυλική πίστα των βουνών Eifel (Γερμανία). Και εδώ, ο κάθε γύρος δοκιμών με τη νέα BMW Σειρά 3 Sedan έχει πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα από τον απόλυτο αριθμό των χιλιομέτρων που διανύονται. Εξάλλου, εάν ένα αυτοκίνητο πάρει την έγκριση από τους μηχανικούς δοκιμών της BMW στο Nordschleife, η οδηγική απόλαυση που θα προσφέρει σε καθημερινές συνθήκες σε όλη τη διάρκεια ζωής του είναι εξασφαλισμένη.