Του Πέρη Χαλάτση
Αν με ρωτούσατε τι θα διάλεγα ανάμεσα σε ένα
1.6 με πετρέλαιο η απάντηση θα έφτανε πριν καν τελειώσει η ερώτηση. Φυσικά θα προτιμούσα το
Honda
Civic
1.6 με πετρελαιοκινητήρα. Ελάχιστες είναι οι εξωτερικές διαφορές ανάμεσα στα δύο αδελφάκια. Η σημαντικότερη διαφορά είναι ο διαφορετικός κινητήρας που κρύβεται κάτω από το καπό.
Honda Civic 1.5 με βενζίνη η ένα Honda Civic
Η δοκιμή του ήδη δοκιμασμένου
Honda
Civic
(το είχαμε οδηγήσει στην πανελλαδική παρουσίαση) έγινε την περίοδο που οι ουρανοί πάνω από την Αττική έριχναν άλλοτε χιόνι και άλλοτε βροχή. Και κάθε δική μας «φρέσκια» φωτογραφία γινόταν όταν για λίγες ώρες σταμάταγε αυτό το ασταμάτητο βροχή-χιόνι-βροχή.
Το σημερινό
Civic
όπως είχαμε πει και την προηγούμενη φορά είναι η 10
η
γενιά
Civic
. Το εκπληκτικό με τους σχεδιαστές είναι ότι κάθε φορά όταν παρουσιάζουν μια καινούργια γενιά
Civic
δίνουν ένα νέο
look
πιο επιθετικό, πιο μοντέρνο, πιο αεροδυναμικό, πιο όμορφο. Παρουσιάζουν κάτι διαφορετικό. Τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα και οι μεγάλοι αεραγωγοί στον προφυλακτήρα δίνουν το διαφορετικό
look
στο
Civic
. Η τελευταία γενιά με τους κοντούς προβόλους , τους προτεταμένους θόλους των τροχών και τις εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα, κάνουν το
Civic
να ξεχωρίζει. Στο πίσω μέρος, υπάρχουν μεγάλα φώτα, δύο αεροτομές, μία στο ύψος των φωτιστικών που φιλοξενεί και το τρίτο φως για τα φρένα και μία δεύτερη στην κλασική θέση, στην κορυφή του πορτμπαγκάζ. Με δύο λόγια στο δρόμο δεν περνάει απαρατήρητο.
Ας δούμε όμως το
Civic
της δοκιμής μας με τον κινητήρα πετρελαίου 1.6
i
-
DTEC
120
PS
diesel
. Ένας κινητήρας πετρελαίου έλειπε από την γκάμα της
Honda
αλλά οι Ιάπωνες δεν βιάζονται. Ήθελαν αυτό που θα παρουσιάσουν να είναι ανταγωνιστικό. Ο συγκεκριμένος κινητήρας – κατασκευάζεται στην Ευρώπη στο
HUM
-είναι εντελώς καινούργιος, είναι από τους πιο πολιτισμένους που κυκλοφορούν σήμερα, αθόρυβος και με χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών
NOx
.
Σύμφωνα με τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις ο τετρακύλινδρος
i
-
DTEC
diesel
1.597
cc
αποδίδει στις 4.000
rpm
,μέγιστη ισχύ 120
PS
(88
kW
) ενώ η μέγιστη ροπή 300
Nm
επιτυγχάνεται στις 2.000
rpm
.Η επιτάχυνση ικανοποιητική. Από 0-100
km
/
h
το
Civic
χρειάζεται 10,5 δεύτερα. Η τελική ταχύτητα είναι 201
km
.Σύμφωνα με τα νέα πρότυπα δοκιμών
NEDC
οι εκπομπές
CO
2 με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ξεκινούν από 91
g
/
km
. Ο αεροδυναμικός συντελεστής
CdA
είναι βελτιωμένος κατά 3% συγκριτικά με το
Civic
της προηγούμενης γενιάς και έτσι επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία. Ο μετρητής κατανάλωσης στο «δικό» μας αυτοκίνητο έγραψε από 5.8- 6.2 λίτρα ενώ οι εργοστασιακές μετρήσεις σύμφωνα με τις νέες συνθήκες δοκιμών είναι 3,4 lt/100 km (Sedan) και 3,5 lt/100 km (Hatchback).
Αν δεν είχαμε χιόνια και βροχές και κινούμασταν στην εθνική οδό με σταθερή ταχύτητα είναι σίγουρο ότι θα γράφαμε καλύτερα νούμερα στο θέμα κατανάλωση. Ο συγκεκριμένος κινητήρας 1.6
L
χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρομαγνητικό σύστημα μπεκ καυσίμου που μπορεί να λειτουργεί σε υψηλή πίεση 1800
bar
. Θα πρέπει επίσης να ξέρετε ότι ο νέος 1.6
i
-
DTEC
της
Honda
είναι ένας από τους πρώτους κινητήρες που δοκιμάζονται επίσημα μέσω της διαδικασίας
Real
Driving
Emission
(
RDE
) για τον έλεγχο των εκπομπών
NOx
και σωματιδίων.
Στο δρόμο το αυτοκίνητο κάθεται «αρχοντικά» και σου εμπνέει το αίσθημα της σιγουριάς και της ασφάλειας από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Οι τεχνικοί σε συνεργασία με τους σχεδιαστές κατάφεραν να φτιάξουν ένα ελαφρύ και άκαμπτο αμάξωμα. Σε συνδυασμό με νέο σύστημα ανάρτησης το αυτοκίνητο κινείται γρήγορα χωρίς να παίρνει ανεπιθύμητες κλίσεις ενώ έχει χαμηλό κέντρο βάρους.
Αν το δούμε σε νούμερα, το νέο
Civic
είναι 29 χιλιοστά φαρδύτερο, 136
mm
μακρύτερο και 20
mm
χαμηλότερο από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Οι επιβάτες «βυθίζονται» στα καθίσματα και ταξιδεύουν άνετα. Είναι ευρύχωρο αυτοκίνητο και το ταξίδι δεν κουράζει. Το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.697 χιλιοστά.
Στο δρόμο
Αν το οδηγήσετε θα διαπιστώσετε από μόνοι σας ότι έχει άριστο κράτημα στο δρόμο ακόμη και σε επαρχιακές οδούς με στροφές. Ο οδηγός κάθεται λίγο πιο χαμηλά σε σχέση με το
Civic
της 9
ης
γενιάς και έχει ακόμη καλύτερη αίσθηση επαφής με το όχημα. Σ αυτό βοηθάει και το διαφορετικό μπροστινό τμήμα του νέου
Civic
.
Μου άρεσαν το σύστημα διεύθυνσης , η ανάρτηση, το κιβώτιο ταχυτήτων και τα φρένα.
Το σύστημα διεύθυνσης – κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ειδικά ρυθμισμένο για τις Ευρωπαϊκές αγορές.
Η μπροστινή ανάρτηση είναι με γόνατα
MacPherson
και κάτω βραχίονες. Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική απόκριση, και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη απορρόφηση κραδασμών. Η πίσω ανάρτηση είναι νέα. Είναι πολλαπλών συνδέσμων και έχει ένα νέο άκαμπτο υποπλαίσιο.
Τα ελαστικά στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι 235/45 R17.
Οι ταχύτητες που «κουμπώνουν» αθόρυβα , έχουν μία αίσθηση άνεσης και ακρίβειας στην αλλαγή. Αυτή η τελειότητα οφείλεται στα αναβαθμισμένα συγχρονιζέ στις σχέσεις του 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν κατά 40% - σε σχέση με την προηγούμενη γενιά
Civic
- την τριβή κατά την αλλαγή σχέσεων.
Από πλευράς βοηθημάτων το σύστημα SENSING περιλαμβάνει : «Αποφυγή Πρόσκρουσης µέσω Αναγνώρισης Πεζού», «Προειδοποίηση για Πρόσκρουση με μπροστινό όχημα», «Σύστημα Υποβοήθησης Προβολέων», «Cruise Control», «Σύστημα πρόβλεψης απότομης παρεμβολής άλλου ΙΧ», «Έξυπνο Περιοριστή Ταχύτητας» και «Σύστημα διατήρησης λωρίδας ». Ανέφερα τα βασικότερα γιατί υπάρχουν και άλλα βοηθήματα.
Για τον οδηγό χρήσιμες είναι οι πληροφορίες που βλέπει στη μεγάλη οθόνη 7″ του συστήματος συνδεσιμότητας Honda CONNECT, 2
ης
γενιάς για εφαρμογές
Apple
CarPlay
και
Android
Auto
. Η οθόνη έχει πολύ καλή ανάλυση και επαρκή φωτεινότητα. Εκτός από το DAB ψηφιακό ραδιόφωνο δίνεται η δυνατότητα να αναπαραχθούν αρχεία από θύρα USB, θύρα AUX και θύρα HDMI. Οι χάρτες και το σύστημα πλοήγησης είναι αναλυτικοί και αναγνωρίζουν μέχρι και το υψόμετρο που βρίσκεται το
Civic
. Το παρκάρισμα – παρά το γεγονός ότι το πίσω σπόιλερ δυσκολεύει- μπορώ να πώ ότι είναι εύκολο χάρη στην κάμερα οπισθοπορείας.
Το σύστημα θέρμανσης ενεργοποιείται με το κουμπί climate που βρίσκεται κάτω από την οθόνη. Εκεί εμφανίζονται όλες οι λειτουργίες (ένταση, κατεύθυνση παροχής αέρα) ενώ για τις κρύες ημέρες τα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού ζεσταίνονται (διαθέτει τρείς σκάλες θέρμανσης των καθισμάτων).
Κλείνοντας να πούμε ότι το πορτμπαγκάζ είναι τεράστιο ενώ δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικών. Η χωρητικότητα είναι 478 lt. Αν όμως εκμεταλλευτούμε την ανάκληση του διαιρούμενου 60/40 πίσω καθίσματος τότε το κάνουμε …φορτηγάκι. Ο ωφέλιμος χώρος ανέρχεται σε 1.267 lt.
Η τιμή του Honda Civic 1.6 i-DTEC 120 PS στην έκδοση Elegance ανέρχεται στα 25.250 ευρώ.