Στην Ελλάδα περνά από σήμερα και για το επόμενο εξάμηνο η διοίκηση της ναυτικής επιχειρήσεως “IRINI” της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, που πραγματοποιείται στην Κεντρική Μεσόγειο (EUNAVFOR_MED), με Έλληνα Αρχιπλοίαρχο επικεφαλής εν πλω διοικητή, όπως μας πληροφόρησε ο ίδιος ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νίκος Δένδιας, με σχετική ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτυώσεως.
Στη σχετική ανάρτησή του ο ΥΕΘΑ έγραψε τα εξής:
«Η διοίκηση της δύναμης της ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΕΙΡΗΝΗ @EUNAVFOR_MED περνάει σήμερα από την Ιταλία στην Ελλάδα και στη φρεγάτα ΑΙΓΑΙΟΝ. Συγκεκριμένα, η φρεγάτα του Πολεμικού μας Ναυτικού από σήμερα Κυριακή 1η Οκτωβρίου 2023 αναλαμβάνει καθήκοντα πλοίου έδρας της ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΕΙΡΗΝΗ @EUNAVFOR_MED εν πλω με Έλληνα Διοικητή. Η σύσταση της επιχείρησης @EUNAVFOR_MED για την τήρηση του εμπάργκο όπλων του ΟΗΕ για τη Λιβύη, είχε γίνει με απόφαση του Συμβουλίου Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ το 2020 με το Υπουργείο Εξωτερικών της χώρας μας να συμβάλλει αποφασιστικά στη λήψη της απόφασης. Πρόκειται για μία ακόμη έμπρακτη απόδειξη ότι η Ελλάδα σήμερα έχει λόγο και ρόλο στις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή».
Αυτά σημείωσε ο ΥΕΘΑ στην ανάρτησή του, ο οποίος βεβαίως επισημαίνει και το ρόλο του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών το 2020, του οποίου βεβαίως προΐστατο τότε ο ίδιος.
Εμείς από τη δική μας πλευρά να επισημάνουμε τα εξής:
- Εν πλω διοικητής της ναυτικής δυνάμεως της ΕΕ είναι για το επόμενο εξάμηνο ο Αρχιπλοίαρχος Κωνσταντίνος Μπακαλάκος ΠΝ.
- Πλοίο διοικήσεως της ναυτικής δυνάμεως είναι η φρεγάτα «ΑΙΓΑΙΟΝ» αλλά το σκάφος αυτό δεν θα είναι για όλο το εξάμηνο για προφανείς επιχειρησιακούς λόγους, αλλά θα αλλάζει με άλλες φρεγάτες του Σόλου σε τακτά χρονικά διαστήματα, ανά 40-45 μέρες, αναλόγως του επιχειρησιακού σχεδιασμού του Αρχηγείου Στόλου και του ΓΕΕΘΑ.
- Στο πλοίο διοικήσεως της ναυτικής δυνάμεως της ΕΕ, εκτός του Έλληνος Διοικητού, επιβαίνει και πολυεθνικό επιτελείο, στο οποίο επίσης περιλαμβάνονται Έλληνες αξιωματικοί και υπαξιωματικοί ως επιτελείς.
- Από το 2020 που ξεκίνησε η επιχείρηση αυτή της ΕΕ στην Κεντρική Μεσόγειο, έχουν αναφερθεί επισήμως οκτώ (-8-) περιπτώσεις, όπου «ύποπτα» τουρκικά εμπορικά πλοία αρνήθηκαν τη διενέργεια του προβλεπόμενου ελέγχου σε περιπτώσεις «συναινετικής νηοψίας». Ελπίζουμε να μην τύχει τέτοια περίπτωση στη διάρκεια της προαναφερθείσης χρονικής περιόδου της ελληνικής εν πλω διοικήσεως, γιατί είμαστε περίεργοι να δούμε τι αντίδραση θα υπάρξει, αν υπάρξει βεβαίως!