Πυραυλάκατος «ΒΛΑΧΑΚΟΣ» εναντίον ελικοπτεροφόρου «Anadolu»: Όταν ο «Δαυίδ» συναντά τον «Γολιάθ»!

 
BLAX

Ενημερώθηκε: 13/03/23 - 20:39

​Με διαφορά μόλις λίγων ημερών, η νέα πυραυλάκατος ΤΠΚ «ΒΛΑΧΑΚΟΣ» εγκατέλειψε τον προβλήτα των Ναυπηγείων Ελευσίνας, όπου είχε πάει για τα τελευταία «μερεμέτια» και έπλευσε απέναντι στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας, ενώ στον αντίστοιχο Τουρκικόστόλο εντάχθηκε επίσημα το ελικοπτεροφόρο“Anadolu”, σε εξαιρετικά χαμηλούς τόνους και χωρίς φανφάρες λόγω της κατάστασης με τους σεισμούς στη γείτονα. 

​Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι «δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης» και ότι τα δύο σκάφη είναι διαφορετικών κατηγοριών, τύπων και ισχύος, ως εκ τούτου δεν μπορούν να τεθούν σε μία – κατ’ αρχάς – αντιπαραβολή!

​Τυπικά ναι. Στην πραγματικότητα και από καθαρά επιχειρησιακής άποψης δεν είναι καθόλου του ίδιο, καθώς ΑΝΕΤΑ μπορεί να προσομοιαστεί με τον «Δαυίδ» και τον «Γολιάθ», όπου ως γνωστόν ο πρώτος κέρδισε τον δεύτερο!

​Ας δούμε λοιπόν γιατί το λέμε αυτό!

​Το Ταχύ Περιπολικό Κατευθυνομένων βλημάτων (ΤΠΚ) «ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΒΛΑΧΑΚΟΣ», που έλαβε την ονομασία του από τον συγκυβερνήτη του μοιραίου ελικοπτέρου ΑΒ-212ASW «ΠΝ-21», τότε Υποπλοιάρχου και νυν Αντιναυάρχου Παναγιώτη Βλαχάκου ΠΝ, ο οποίος μαζί με τους τότε Υποπλοίαρχο Χριστόδουλο Καραθανάση και Αρχικελευστή Έκτορα Γιαλοψό, σκοτώθηκαν από την πτώση του ελικοπτέρου στο οποίο επέβαιναν στην περιοχή των Ιμίων στις 30/31 Ιανουαρίου 1996, παραγγέλθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό προς τα Ναυπηγεία Ελευσίνας το 2008. Όταν παραγγέλθηκε, παραγγέλθηκε ως «ΤΠΚ Νο.7», που μαζί με την «ΤΠΚ Νο.6» (νυν ΤΠΚ «ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ») αποτελούσαν την ενεργοποίηση της του «δικαιώματος προαίρεσης» (option) της αρχικής παραγγελίας πέντε πυραυλακάτων τύπου “Super Vita”, κλάσης «Ρουσσέν», της βρετανικής εταιρείας VosperThornycroft. Βάσει των όρων της υπογραφείσας σύμβασης για την κατασκευή των πυραυλακάτων«Νο.6» και «Νο.7», η παράδοσή τους στο ΠΝ θα έπρεπε να γίνει 52 μήνες αργότερα για το κάθε σκάφος.

Τελικά η ΤΠΚ «ΒΛΑΧΑΚΟΣ» παραδόθηκε στο ΠΝ με δέκα χρόνια καθυστέρηση και περίπου 100 εκατομμύρια επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου απλά και μόνο για να διατηρηθεί στη ζωή το ναυπηγείο και να πληρώνονται οι εργαζόμενοι σε αυτό. Τον Σεπτέμβριο του 2022, η ΤΠΚ «ΒΛΑΧΑΚΟΣ» παραδόθηκε επίσημα στο ΠΝ, χωρίς όμως να έχουν ολοκληρωθεί στο 100% οι εργασίες του στο Ναυπηγείο Ελευσίνας, κάτι που έγινε την περασμένη Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023, οπότε και απέπλευσε οριστικά από εκεί για τη βάση του στην ιστορική Διοίκηση Ταχέων Σκαφών (ΔΤΣ) του Αρχηγείου Στόλου στην Αμφιάλη του Σκαραμαγκά!

​Το μεγαλύτερο επιχειρησιακό πλεονέκτημα της ΤΠΚ «ΒΛΑΧΑΚΟΣ», όπως και όλων από την ΤΠΚ «ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ» και εντεύθεν, είναι πως έχουν εξοπλιστεί με την τελευταία έκδοση του κατευθυνόμενου βλήματος MM-40 Exocet Block.3 Mod.1, με ακτίνα δράσης 200 χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει πρακτικά ότι με στρατηγικά τοποθετημένες «αγκιστρώσεις» των πυραυλακάτων μας αυτών σε βραχονησίδες του Αιγαίου, μπορείς να «κλείσεις» το Αιγαίο και τον τουρκικό στόλο στους τρεις ναυστάθμους του (Γκολτσούκ Μαρμαρίδα, Σμύρνης και Αξάζ), σε συνδυασμό πάντα με τις επίγειες πυροβολαρχίες των EXOCET, που βρίσκονται σε Λήμνο και Σκύρο.  

Τεχνικά χαρακτηριστικά πυραυλακάτωντύπου Super Vita, κλάσης «Ρουσσέν»• Διαστάσεις: 61,9 / 9,5 / 2,8 μέτρα• Εκτόπισμα: 670 τόνους• Πρόωση:4 MTU 16V 595 TE 90• Ταχύτητα: 34,5 κόμβοι• Πλήρωμα: 45• Οπλισμός: 8 Κ/Β Ε-Ε Exocet MM-40 Blk2/Blk3, 1 πυροβόλο 76mm / 62 Super Rapido της OTOBREDA, 2 πυροβόλα 30mm της OTOBREDA, 1 αντιβληματικό σύστημα (CIWS) GLMS RAM το οποίο φέρει 21 Κ/Β

Οι πυραυλάκατοι κλάσης «Ρουσσέν» είναι:• ΤΠΚ «Υποπλοίαρχος ΡΟΥΣΣΕΝ» (Ρ-67)• ΤΠΚ «Υποπλοίαρχος ΔΑΝΙΟΛΟΣ» (Ρ-68)• ΤΠΚ «Υποπλοίαρχος ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ» (Ρ-69)• ΤΠΚ «Υποπλοίαρχος ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ» (Ρ-70)• ΤΠΚ «Υποπλοίαρχος ΡΙΤΣΟΣ» (P-71)• ΤΠΚ «Υποπλοίαρχος ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ» (P-78)• ΤΠΚ «Υποπλοίαρχος «ΒΛΑΧΑΚΟΣ» (Ρ-79)

Από την άλλη πλευρά, ο Τουρκικός Στόλος παρέλαβε προ ημερών το «πλοίο αμφίβιων επιθέσεων», όπως είναι ο επίσημος χαρακτηρισμός του τύπου, TGS “Anadolu”για την εκτέλεση δοκιμαστικών πλόων στη θαλάσσια περιοχή νοτίως της Κρήτης. 

Ένα σκάφος που παραγγέλθηκε στις 1 Ιουνίου 2015, η τρόπιδα τέθηκε στις 7 Φεβρουαρίου 2018, καθελκύστηκε στις 30 Απριλίου 2019 και εντάχθηκε επιχειρησιακά στον Στόλο στις αρχές Μαρτίου 2023! Ένα σκάφος που μπορεί μεν να ναυπηγήθηκε στην Τουρκία, πρόκειται όμως για ισπανική σχεδίαση και αποτελεί «αντίγραφο» του ισπανικού αεροπλανοφόρου “Juan Carlos”, που όπως είδαμε πέρασε και αυτό από αρκετές κατασκευαστικές περιπέτειες και έκανε και αυτό 8 χρόνια από τη συμφωνία μέχρι την ένταξή του στον Τουρκικό Στόλο. 

Μία «αυτοκρατορικού» μεγαλείου και στυλ κατασκευή του καθεστώτος Ερντογάν, που αρχικά είχε παρουσιαστεί από την τουρκική προπαγάνδα ως «αεροπλανοφόρο», σε συνδυασμό με την παραγγελία και 20 επιπλέον μαχητικών F-35B κάθετης/σύντομης αποπροσνήωσης, πέραν της αρχικής παραγγελίας των 100 F-35A για να επιχειρούν από συμβατικά αεροδρόμια ξηράς, που όταν αυτή η παραγγελία δεν προχώρησε και η αρχική «πάγωσε» από το Κονγκρέσο των ΗΠΑ, επαναχαρακτηρίστηκε ως «ελικοπτεροφόρο» για να καταλήξει τελικά να επιχειρούν – προς το παρόν – ελικόπτερα UAV σε ναυτικές αποστολές. 

Είναι βέβαιο ότι το σκάφος αυτό σε πρώτη τουλάχιστον φάση θα φέρει αριθμό μεταφορικών και επιθετικών ελικοπτέρων, καθώς και αριθμό ελικοπτέρων UAV σε αποστολές ναυτικής αναγνώρισης, επιτήρησης, ανθυποβρυχιακές κλπ. 

Όπως μας έλεγαν υψηλόβαθμες ναυτικές πηγές, το συγκεκριμένο σκάφος αποκλείεται να επιχειρήσει στο «κλειστό» περιβάλλον του Αιγαίου και των Δωδεκανήσων, καθώς εκεί αποτελεί ένα «εύκολο στόχο», που μπορεί να δεχτεί άμεσο πλήγμα είτε από κάποια από τις επάκτιες πυροβολαρχίες των Exocet, είτε από τις πυραυλακάτους κλάσης «Ροτσσέν», μεταξύ των οποίων – όπως είδαμε – και η νέα ΤΠΚ «ΒΛΑΧΑΚΟΣ», με δυνατότητα βολής βλήματος εναντίον στόχου επιφανείας από 200 χιλιόμετρα απόσταση!

Επομένως η μόνη εναλλακτική δυνατότητα δράσης του TGS “Anadolu” είναι στις θαλάσσιες εκτάσεις νοτίως της Κρήτης και της Κύπρου σε μία προσπάθεια «παρενόχλησης» των σχεδίων Ελλάδος και Κύπρου για την εκμετάλλευση των πλούσιων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων της περιοχής! Εκεί όμως που δεν υπάρχουν νησίδες για «αγκίστρωση» πυραυλακάτων ή νησιά για χερσαίους Exocet, υπάρχουν τα υποβρύχια τύπου Type-214AIP, κλάσης «Παπανικολής», και όπως λέει το γνωστό σλόγκαν του προσωπικού των υποβρυχίων: «Μεγάλο πλοίο, μεγάλος στόχος»!

«Ιχνηλάτης»

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ