Στο «μικροσκόπιο» των αρμόδιων ελληνικών αρχών έχει μπει όλο το δρομολόγιο που ακολούθησε το μοιραίο λεωφορείο, που μετέφερε τα μέλη της ελληνικής ανθρωπιστικής αποστολής από το αεροδρόμιο Αλ Μπάϊντα που προσγειώθηκε το C-130H προς την πόλη Ντέρνα.
Συμφώνως με τις τελευταίες πληροφορίες επειδή το αεροδρόμιο της Ντέρνα είχε υποστεί σοβαρές ζημιές από τις πλημμύρες, το ελληνικό C-130H, που μετέφερε την ανθρωπιστική αποστολή της χώρας μας, προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της πόλεως Αλ Μπάϊντα, που βρίσκεται σε απόσταση περί τα 120 χιλιόμετρα δυτικά της Ντέρνα.
Από εκεί τα 19 μέλη της ελληνικής αποστολής, από τα οποία 16 στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος στη Βεγγάζη και άλλοι δύο παιδιά του Προέδρου της Ελληνικής Κοινότητος Βεγγάζης που προσφέρθηκαν να χρησιμοποιηθούν ως μεταφραστές, επιβιβάστηκαν στο λεωφορείο που θα τους μετέφερε στη Ντέρνα.
Συμφώνως με τις ως τώρα πληροφορίες, οι Λίβυοι είχαν προσφέρει συνοδεία στη διάρκεια της διαδρομής με ένα όχημα να προηγείται και ένα να έπεται του λεωφορείου και η πομπή ξεκίνησε για τον προορισμό της.
Στο δρόμο ένα όχημα Land Cruiser έπεσε πάνω στο λεωφορείο κινούμενο πλαγιομετωπικά και αμέσως τα δύο οχήματα πήραν φωτιά! Μέσα στο λιβυκό όχημα βρίσκονταν 6 άτομα, μέλη μιας οικογένειας, από τα οποία τα 3 σκοτώθηκαν ακαριαίως και τα υπόλοιπα 3 είναι τραυματίες. Στα μέσα κοινωνικής δικτυώσεως της Λιβύης σημειώνεται ότι οι Λίβυοι που επέβαιναν στο όχημα ήταν διασώστες και είχαν το προηγούμενο τετραήμερο ενεργό συμμετοχή στην προσπάθεια παροχής βοήθειας στους πλημμυροπαθείς συμπατριώτες τους.
Επίσης μία άλλη πληροφορία που έρχεται από τη Λιβύη, αλλά δεν μπορεί εισέτι να επιβεβαιωθεί, είναι και το γεγονός ότι οχήματα όπως το μοιραίο Land Cruiser, για λόγους ασφαλείας, φέρουν πρόσθετη δεξαμενή καυσίμου τοποθετημένη πάνω στο καπώ του οχήματος. Αν, επαναλαμβάνουμε, ΑΝ, ισχύει κάτι τέτοιο, τότε μπορεί να εξηγηθεί και η έκρηξη που – λέγεται – ότι ακούστηκε αλλά και η αστραπιαία φωτιά που ακολούθησε!
Προς το παρόν από το ΓΕΕΘΑ δεν έχουν ανακοινωθεί επισήμως τα ονόματα των νεκρών, αν και έχουν γίνει γνωστά και μάλιστα διακινούνται και φωτογραφίες των νεκρών που έχουν «αλιευτεί» από το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτυώσεως.
Οι νεκροί είναι:
-Μία Αντιπλοίαρχος (ΥΝ) του Πολεμικού Ναυτικού.
-Μία Επισμηναγός (ΥΝ) της Πολεμικής Αεροπορίας
-Ένας Ανθυπασπιστής της Διοικήσεως Ειδικού Πολέμου, που ανήκει στο επίλεκτο Ειδικό Τμήμα Αλεξιπτωτιστών
Στην Ελλάδα επέστρεψαν με ειδική πτήση MEDEVAC αεροσκάφους C-130H οι 13 τραυματίες, μεταξύ των οποίων και ο Αρχηγός της αποστολής, εμπειρότατος Συνταγματάρχης της ΔΕΠ, αλεξιπτωτιστής και βατραχάνθρωπος, παλαιός διοικητής της ΣΧΑΛ και του ΕΤΑ, ενώ σε νοσοκομείο της Λιβύης έχει παραμείνει ο 14ος τραυματίας, πολίτης, καθώς είναι τέτοια η φύση των τραυμάτων του, που δεν επιτρέπει την άμεση μετακίνησή του, χωρίς όμως να κινδυνεύει η υγεία του (κάταγμα λεκάνης, συμφώνως με τις πληροφορίες). Επίσης κανενός εκ των 13 τραυματιών που έφτασαν στην Ελλάδα, δεν βρίσκεται η ζωή του εν κινδύνω, αν και ενός εξ αυτών η κατάσταση είναι σοβαρή.
Η όλη επιχείρηση πάντως έχει προκαλέσει –και είναι λογικό αυτό– πλήθος ερωτημάτων που χρήζουν απαντήσεως, και αυτό θα ερευνηθεί από πλευράς ελλήνων αρμοδίων, στρατιωτικών και διπλωματών, ευθύς μόλις οι 13 Έλληνες τραυματίες μπορέσουν να καταθέσουν και να δώσουν υπεύθυνες απαντήσεις ως επιτόπιοι μάρτυρες του συμβάντος.
Ερωτήματα όπως:
1)Η αποστολή σε μία ασταθή χώρα, που βρίσκεται εν μέσω εμφυλίου, μήπως θα έπρεπε να συνοδεύεται από ελληνικό ένοπλο τμήμα προστασίας κατά τις μετακινήσεις της με ένα ή δύο οχήματα;
2) Ισχύει όντως ότι οι Λίβυοι παρείχαν συνοδεία με ένα όχημα μπροστά και ένα να έπεται του λεωφορείου ή όχι; Αν όχι, ΓΙΑΤΙ;
3) Αν όντως υπήρχε προπορευόμενο όχημα της λιβυκής συνοδείας τότε πως έγινε…μετωπική σύγκρουση με το λεωφορείο που μετέφερε την ελληνική αποστολή;
4) Γιατί ΟΛΟΙ οι Έλληνες, τόσο οι υγειονομικοί όσο και οι κομάντος της ΔΕΠ, οι οποίοι είχαν συναφείς ειδικότητες «Νοσοκόμου Μάχης», βρίσκονταν σε ένα και μόνο όχημα και όχι σε δύο, ώστε ό,τι και να γινόταν το ένα από τα δύο οχήματα να παρείχε βοήθεια στο άλλο αν απαιτείτο;
5) Οι πολλαπλές αλληλοσυγκρουόμενες «ανακοινώσεις» του ΓΕΕΘΑ είναι επιεικώς ΑΣΤΕΙΕΣ και όχι μόνο δεν «πληροφορούν», αλλά αντιθέτως παραπληροφορούν τον κόσμο, με κορυφαία την ΑΣΤΕΙΑ επεξηγηματική ανακοίνωση του πως οι «ελαφρά τραυματίες» της πρώτης ανακοινώσεως έγιναν νεκροί στη συνέχεια. Το πόσο ΑΣΤΕΙΕΣ είναι οι ανακοινώσεις αυτές φαίνεται και από το γεγονός ότι σε μία από αυτές, στην ολιγόλογη ανακοίνωση παραδοχής των τριών νεκρών κάνουν λόγο και για δύο «ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΥΣ»!
Μα είσαστε καλά; «ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΙ» σε τροχαίο;;; Τι έγιναν; «Εξαφανίστηκαν» από έκρηξη; Τους απήγαγαν; Χάθηκαν στο… προσκλητήριο;
6) Η «επεξηγηματική» ανακοίνωση ότι αρχικά δεν υπήρχε επικοινωνία γιατί «δεν έπιαναν τα κινητά και τα δορυφορικά τηλέφωνα της αποστολής καταστράφηκαν κατά την πυρκαγιά που ακολούθησε τη σύγκρουση» και ότι η όλη πληροφόρηση στηριζόταν αποκλειστικώς στις λιβυκές αρχές, δεν περιποιεί τιμή για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και μόνο που λέγεται, πολύ περισσότερο δε αν ισχύει κιόλας! Για τα υπόλοιπα που λέγονται στην «επεξηγηματική» ανακοίνωση θα πρέπει να διδάσκονται σε μελλοντικά μαθήματα επικοινωνίας ως διδάγματα προς αποφυγή!
Ας ελπίσουμε ότι οι αρμόδιοι θα μπορέσουν να απαντήσουν σε αυτά τα ερωτήματα και σε άλλα που οι ίδιοι ως ειδικοί ξέρουν καλύτερα ημών, στην Μνήμη των πέντε νεκρών Ελλήνων που έπεσαν κατά την εκτέλεση του καθήκοντος!
Αιωνία τους η Μνήμη!