Περίοδος γρήγορων εξελίξεων ξεκινάει για το πολεμικό ναυτικό. Οι διαπραγματεύσεις, για το πρόγραμμα των κορβετών, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη με τα νέα δεδομένα να κάνουν λόγο για την ενίσχυση του στόλου με πέντε πλοία.
Το πλεονέκτημα φαίνεται να έχει πάρει η γαλλική Go Wind με τη Naval Group να προτείνει μείωση του κόστους στο 1.7 δις για 5 πλοία και να κερδίζει όπως όλα δείχνουν την κορβετομαχία.
Η ομοιοτυπία με τις φρεγάτες Belharra, η κοινή γραμμή υποστήριξης και η εύκολη ανταλλαγή προσωπικού μεταξύ των δύο πολεμικών πλοίων φαίνεται πως οδήγησαν τους αρμόδιους να προτάξουν την επιλογή των κορβετών Go Wind για την ενίσχυση του στόλου του πολεμικού ναυτικού.
Μάλιστα την Πέμπτη 13/1, ο Υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος αναμένεται να ταξιδέψει στη Γαλλία. Στο ταξίδι του θα τον συνοδεύσουν ο Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης και ο Διευθυντής Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων, Αντιναύαρχος ε.α. Αριστείδης Αλεξόπουλος.
Η ελληνική αντιπροσωπεία θα επισκεφθούν τα ναυπηγεία της Naval Group στο Λοριάν. Εκεί, εκτός απο τους εκπροσώπους της εταιρείας, θα τους υποδεχτούν η Γαλλίδα Υπουργός Άμυνας Φλοράνς Παρλί, ο Αρχηγός ΓΕΝ της Γαλλίας και εκπρόσωποι της αντίστοιχης γαλλικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών.
Μάλιστα έχει προγραμματιστεί μια μικρή τελετή επισημοποίησης, για την έναρξη της κατασκευής της πρώτης ελληνικής Belharra, καθώς η φρεγάτα έχει μπεί ήδη στη γραμμή παραγωγής των γαλλικών ναυπηγείων μαζί με την πρώτη γαλλική.
Σύμφωνα με Στρατιωτικές πηγές περίπου στα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, να ταξιδέψει στο Παρίσι για να συναντηθεί με τον Γάλλο πρόεδρο, Εμανουελ Μακρόν. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο Πρωθυπουργός θα δηλώσει το ενδιαφέρον της Αθήνας για αγορά κορβετών Go Wind.
Πρόθεση της κυβέρνησης, όπως έχει έχει δηλώσει και ο Ν. Παναγιωτόπουλος, είναι μέρος των κορβετών να κατασκευαστεί σε ελληνικά ναυπηγεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αν όλα προχωρήσουν μετά τη συνάντηση Μακρόν-Μητσοτάκη, σκοπός είναι μέχρι τον Μάρτιο να έχει αποσταλεί απο τη ΓΔΑΕΕ η δήλωση προθέσεως για την πρόσκτηση των 5 κορβετών Go Wind.
Η ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος της χώρας είναι μια απο τις προτεραιότητες του Πρωθυπουργού, ο οποίος έχει δείξει πως εμπιστεύεται απόλυτα τις προτάσεις του ΓΕΕΘΑ και του Πολεμικού Ναυτικού. Όπως είχε τονίσει ο Κ. Μητσοτάκης στην ομιλία του στη βουλή για την κύρωση της ελληνογαλλικής συμφωνίας «για αυτή την κυβέρνηση η άμυνα και η διπλωματία είναι οι δύο όψεις της εθνικής ασπίδας».
Όσον αφορά στις φρεγάτες Belharra, η σύμβαση για την πρόσκτηση των 3 φρεγατών θα έρθει προς ψήφιση στη βουλή την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου.
Η σύμβαση αφορά την τεχνική υποστήριξη 3 ετών, τον οπλισμό και την ναυπήγηση των 3 φρεγατών στα ναυπηγεία της Naval Group στο Λοριάν.
Σύμφωνα με τον έως τώρα προγραμματισμό το πρώτο πλοίο θα παραδοθεί τον Μάρτιο του 2025, το 2ο τον Οκτώβριο του ίδιου έτους και το 3ο πλοίο τον Οκτώβριο του 2026.
Στρατιωτικές πηγές διευκρινίζουν ότι «η επιλογή να ναυπηγηθούν και τα τρία πολεμικά πλοία στα γαλλικά ναυπηγεία ήταν μονόδρομος, έτσι ώστε να μην υπάρξει μετακύλιση του χρόνου παράδοσης των φρεγατών, σε μια χρονική περίοδο που η απόκτηση νέων πολεμικών πλοίων αποτελεί ανάγκη για το ναυτικό. Η πρώτη ελληνική Belharra θα παραδοθεί με τη γαλλική διαμόρφωση και όχι όπως ζητήθηκε απο το ελληνικό πολεμικό ναυτικό, για να μην καθυστερήσει η παράδοση. Εφόσον το ναυτικό παραλάβει το πλοίο, τότε θα γίνουν σταδιακά οι προσθήκες των οπλικών συστημάτων, όπως είχαν ζητηθεί εξ αρχής».
Πηγές απο το ναυτικό σχολιάζουν στο www.thepressroom.gr ότι «η ελληνογαλλική αμυντική συμφωνία σηματοδότησε τη θεμελίωση ισχυρών δεσμών συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών. Η δυναμική ελληνική διπλωματία γίνεται ακόμα πιο όταν πατάει σε ισχυρή αποτροπή. Με τα μαχητικά Rafale, τις φρεγάτες Belharra και πιθανότατα τις κορβέτες Go Wind, η χώρα μας θα αποκτήσει υπεροχή στο Αιγαίο και την Ανατ. Μεσόγειο.»
Πρόθεση του Πολεμικού Ναυτικού είναι να χτιστεί ένας νέος στόλος με υπερσύγχρονα πλοία και με τα χρήματα που θα απομείνουν να εκσυγχρονιστούν οι 2 απο τις 4 φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ, καθώς είναι πλοία που μπορούν για να υποστηρίξουν το ναυτικό στόλο για τουλάχιστον 10 χρόνια ακόμα.