Φ/Γ «ΝΕΑΡΧΟΣ»: Προχωρά με γοργούς ρυθμούς η ναυπήγησή της στο Λοριάν

 
Φ/Γ «ΝΕΑΡΧΟΣ»: Προχωρά με γοργούς ρυθμούς η ναυπήγησή της στο Λοριάν

Ενημερώθηκε: 24/10/24 - 15:35

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η ναυπήγηση της δεύτερης ελληνικής φρεγάτας τύπου FDI-HN, της φρεγάτας «ΝΕΑΡΧΟΣ» (F-601), κλάσεως «Κίμων», στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group στο Λοριάν της Γαλλίας, καθώς χθες, 23 Οκτωβρίου, τοποθετήθηκε στο σκάφος ο «ιστός» PSIM (= Panoramic Sensors & Intelligence Module), ο οποίος περιέχει «πακέτο» το μεγαλύτερο τμήμα των αισθητήρων του σκάφους καθώς και το Κέντρο Πληροφοριών Μάχης αυτού. 

Αναμφιβόλως πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη στη ναυπήγηση του σκάφους, καθώς έτσι ολοκληρώθηκε το σκάφος με την τοποθέτηση και των 11 μεγάλων «τομέων» αυτού, από τους οποίους οι 10 οριζόντιοι, ο ένας μετά τον άλλο από πρώρα προς την πρύμνη και ο μοναδικός κάθετος, ο προαναφερθείς «ιστός» PSIM, ο οποίος θα έχει τους αισθητήρες του ραντάρ Sea Fire, το σύστημα αναγνωρίσεως Φιλίου ή Εχθρικού (IFF), συστήματα επικοινωνιών κλπ.

Η όλη διαδικασία αποτυπώθηκε στη σελίδα στο «Χ» @top_force, από όπου και οι φωτογραφίες που βλέπετε

Μία άλλη πληροφορία που αφορά γενικότερα το πρόγραμμα της ναυπηγήσεως των τριών (προς το παρόν) FDI-HN είναι και το ότι εντός των επομένων ημερών αναμένεται ο δεύτερος απόπλους της πρώτης γενικώς φρεγάτας FDI-FR, της γαλλικής “Amiral Ronarc’h”, στο πλαίσιο των εν πλω δοκιμών αποδοχής του σκάφους από το Γαλλικό Ναυτικό.

Το ενδιαφέρον για την ελληνική πλευρά είναι ότι σε αυτόν ακριβώς τον πλου είναι προγραμματισμένη να επιβιβαστεί και η ομάδα του Πολεμικού Ναυτικού, που θα αποτελείται από τον κυβερνήτη και μέλη του πληρώματος της πρώτης ελληνικής φρεγάτας (και επικεφαλής της κλάσεως) «ΚΙΜΩΝ» (F-601) μαζί με μέλη του Ναυτικού Κλιμακίου Λοριάν, ώστε να παρακολουθήσουν εκ του σύνεγγυς όλες τις φάσεις του συγκεκριμένου πλου, αντλώντας πολύτιμες εμπειρίες και καταγράφοντας χρήσιμες παρατηρήσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι όποιες παρατηρήσεις σημειώνονται είτε από πλευράς Γάλλων, είτε και από ελληνικής πλευράς, ενσωματώνονται αμέσως στη ναυπήγηση των υπολοίπων σκαφών, γεγονός ιδιαιτέρως σημαντικό.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ