Έφτασαν στην Αεροπορική Βάση της Ελευσίνος τα δύο πρώτα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα MH-60R Romeo του Πολεμικού Ναυτικού

 
Έφτασαν στην Αεροπορική Βάση της Ελευσίνος τα δύο πρώτα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα MH-60R Romeo του Πολεμικού Ναυτικού

Ενημερώθηκε: 24/02/24 - 20:34

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Τα δύο πρώτα, από τα επτά συνολικώς υπερσύγχρονα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα MH-60R Romeo του Πολεμικού Ναυτικού έφτασαν πριν από λίγη ώρα στην 112 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση της Ελευσίνος, μέσα σε ένα τεράστιο αεροσκάφος στρατηγικών μεταφορών των Αεροπορικών Δυνάμεων των ΗΠΑ (USAF), τύπου C-17A Globmaster ΙΙΙ. 

Τα δύο αυτά ελικόπτερα («ΠΝ-75» και «ΠΝ-77»), όπως και το τρίτο που θα έλθει στην Ελευσίνα αύριο μέσα σε ένα δεύτερο C-17A, το «ΠΝ-76», είναι βαμμένα ήδη με τα χρώματα του ΠΝ και φέρει τα ελληνικά roundels σε προκαθορισμένα σημεία της ατράκτου των. 

Τα υπόλοιπα τέσσερα ελικόπτερα Romeo είναι προγραμματισμένα νε έλθουν μαζί προς το τέλος του τρέχοντος έτους 2024, συμφώνως με τη σχετική συμφωνία, με απευθείας πτήσεις μεταφορικών αεροσκαφών της USAF από τις ΗΠΑ στην Ελευσίνα. 

Ο λόγος που επελέγη η Αεροπορική Βάση της Ελευσίνος είναι διπλός: Τυπικός και ουσιαστικός. Ο τυπικός, καθότι εκεί είναι η έδρα της νέας Διοικήσεως Αεροπορίας Ναυτικού (ΔΑΝ), όπως άλλωστε και η Μοίρα Αεροσκαφών Ναυτικού, στις εγκαταστάσεις της πρώην 353 Μοίρας Ναυτικής Συνεργασίας (353 ΜΝΑΣ), η οποία φυσικά τώρα έχει αναστείλει τη λειτουργία της και όλες τις εγκαταστάσεις της τις έχει «μεταφέρει» από την ΠΑ στο ΠΝ, πάντα εντός του ευρύτερου χώρου της Αεροπορικής Βάσεως Ελευσίνος. 

Ο ουσιαστικός (και πραγματικός) λόγος της μεταφοράς σήμερα και αύριο των τριών πρώτων, και των άλλων τεσσάρων Romeo του ΠΝ προς το τέλος του χρόνου, στην Ελευσίνα, είναι ότι σε αυτό το στρατιωτικό αεροδρόμιο μπορούν να προσγειωθούν άνετα και με απόλυτη πτητική ασφάλεια, μεταφορικά αεροσκάφη στρατηγικών αερομεταφορών όπως το C-17A. Η εναλλακτική λύση ανάγκης θα ήταν είτε η 114 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας ή τέλος – τέλος ακόμα και το διεθνές αεροδρόμιο «Ελ.Βενιζέλος», αλλά εκεί βεβαίως θα υπήρχε το θέμα της φυλάξεως των ελικοπτέρων στο έδαφος, μέχρις ότου είναι σε θέση να πετάξουν και κατευθυνθούν προς τη βάση τους, στο Ναυτικό Οχυρό Κοτρωνίου στο Μαραθώνα, από όπου και θα επιχειρούν μαζί με τα υπόλοιπα S-70B/-6 Aegean Hawk του ΠΝ. 

Στην Ελευσίνα, τέτοιο πρόβλημα δεν υφίσταται. Τα ελικόπτερα, σε ειδική «συσκευασία» για την αερομεταφορά τους, ξεφορτώθηκαν και μεταφέρθηκαν στο υπόστεγο της ΜΑΝ στην Ελευσίνα, όπου φυλάσσονται από το προσωπικό του ΠΝ, συνεπικουρούμενο, όπου και αν απαιτηθεί και από τους Αεροπόρους συναδέλφους τους, ενώ ήδη οι τεχνικοί πιλότοι τους, οι οποίοι έχουν εκπαιδευτεί στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Sikorsky στη Φλώριδα, θυγατρικής πλέον της Lockheed Martin, έχουν «πέσει πάνω» τους, προκειμένου να τα συναρμολογήσουν και να κάνουν τους πρώτους επίγειους ελέγχους, προτού τα παραδώσουν στα πληρώματά τους για την πτήση μεταφοράς τους από την Ελευσίνα στο Κοτρώνι.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ