Σε ρυθμούς… «Rafale», δηλαδή σαν «ριπές», κινούνται οι Γάλλοι στο ναυπηγείο του Λοριάν, όπου χτίζονται οι φρεγάτες «Belharra» για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Και όπως όλα δείχνουν το πρώτο ποπλεμικό που αναμενεται να αλλάξει τις ισορροπίες στο Αιγαίο και την Νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, από τους Γάλλους, έχει μπει ως στόχος το dry dock της πρώτης γαλανόλευκης FDI να γίνει- αν όλα πάνε καλά- την 26η Οκτωβρίου, ημέρα δηλαδή του Αγίου Δημητρίου, όπου τότε ξεκινούν και οι εκδηλώσεις για την Εθνική επέτειο της 28 ης Οκτωβρίου 1940.
Σύμφωνα με το συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα η παράδοση της πρώτης Ελληνικής φρεγάτας θα γίνει τον Μάρτιο του 2025. Φαίνεται όμως ότι η πρώτη Ελληνική Belh@rra θα υψώσει τη γαλανόλευκη αρκετούς μήνες νωρίτερα.
Πάνω από 1.200 εργαζόμενοι απασχολούνται αποκλειστικά στη ναυπήγηση των «Belharra» στο ναυαπηγείο της Naval Group στη Λοριάν, ενώ συνολικά, η εταιρεία συνεργάζεται με 400 «υπεργολάβους», ανάμεσά τους και εταιρείες από το ευρύτερο φάσμα της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.
Και στην Ελλάδα όμως οι επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού, ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι, δεν σταματούν να εργάζονται για να είναι όλα έτοιμα ώστε να μπορούμε να υποδεχθούμε τα νέα αποκτήματα του Στόλου.
Παράλληλα, είμαστε και σε αναμονή των τελικών αποφάσεων της κυβέρνησης που αφορούν στην απόκτηση των κορβετών.
Αποκαλυπτικό είναι το δεκάλεπτο βίντεο που δημοσιοποίησεκ η εταιρεία που κατασκευάζει τις Belh@rra. Σ' αυτό, στέλεχος της Naval Group αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα που αφορούν τόσο την Γαλλική, όσο και την Ελληνική φρεγάτα FDI. Δείτε το:
Ποιες είναι οι Belharra
Χαρακτηριστικό των φρεγατών «Belharra» είναι ότι σχεδιαστικά βασίζονται σε 100% ψηφιακή αντίληψη. Η ιδιαίτερη ΙΤ αρχιτεκτονική τους, στηρίζεται κατά βάση σε δύο ξεχωριστά data centers που λειτουργούν παράλληλα, αλλά έχουν και τη δυνατότητα να υποστηρίξουν το κάθε ένα ξεχωριστά, εφόσον απαιτηθεί, το πλοίο και όλες τις περίπλοκες λειτουργίες του.
Η πολυπλοκότητα, άλλωστε, στη σύλληψη και την υλοποίηση του προγράμματος των φρεγατών FDI, είναι τέτοια, που έως τώρα έχουν απαιτηθεί πάνω από 1 εκατ. ώρες για την παραγωγή κάθε μιας από τις μονάδες του πλοίου, ενώ αντίστοιχος χρόνος έχει δαπανηθεί για την έρευνα και την ανάπτυξη των υπερσύγχρονων συστημάτων του.
Με εκτόπισμα που «αγγίζει» τους 4.500 τόνους, μήκος που φτάνει τα 122 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα πλεύσης τους 27 ναυτικούς κόμβους, η «Belharra» είναι ένα πολεμικό πλοίο που μπορεί να υποστηρίξει διαφορετικούς ρόλους, ικανό να λειτουργήσει αυτόνομα ή ως μέρος ναυτικής δυναμής.
Είναι σε θέση να υποστηρίξει όλο το φάσμα των σύγχρονων ναυτικών επιχειρήσεων, όπως πόλεμος επιφανείας, αεράμυνα περιοχής, ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις καθώς και εκτέλεση ειδικών επιχειρήσεων. Διαθέτει μεταξύ άλλων, οκτώ βλήματα επιφανείας Exocet, ανθυποβρυχιακές τορπίλες MU90 και βλήματα εναντίον εναέριων στόχων Aster 15/30.