Η ταχύτητα αντίδρασης της πολιτείας και του κατασκευαστικού κλάδου στο πρόσφατο τροχαίο δυστύχημα του Ισθμού, όταν και ελήφθησαν κρίσιμες αποφάσεις σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, θα πρέπει εφεξής να αποτελέσει πρότυπο για τη χώρα στην προσπάθειά της να αλλάξει το παραγωγικό της μοντέλο. Αντίθετα, εάν ενισχυθεί το νέο φαινόμενο αδυναμίας λήψης αποφάσεων στο κράτος λόγω ευθυνοφοβίας, το οποίο εμποδίζει την υλοποίηση σημαντικών έργων και επενδύσεων, τότε θα είναι θέμα λίγων ετών προτού η χώρα να βρεθεί ξανά σε αδιέξοδο. Αυτό τόνισε ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, μιλώντας κατά τη διάρκεια του 1ου Διεθνούς Συνεδρίου “Redefining the Future Horizons” που διοργανώνει το ΤΜΕΔΕ στην Αθήνα.
Ο κ. Εξάρχου στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη συνέχισης των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων προκειμένου να αλλάξει η οικονομία, ενώ υπογράμμισε την αιφνίδια εμφάνιση ενός αρνητικού φαινομένου στο κράτος που συνδέεται με την αδυναμία λήψης αποφάσεων λόγω του φόβου πιθανού ελέγχου, με αποτέλεσμα την αναστολή των διαδικασιών υλοποίησης σημαντικών επενδύσεων και έργων. Μάλιστα, χαρακτήρισε την τάση αυτή τον μεγαλύτερο κίνδυνο στην προσπάθεια της χώρας να προσελκύσει επενδύσεις και να αλλάξει την οικονομία της.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η ελληνική οικονομία ακόμη στηρίζεται κυρίως στην κατανάλωση και τον τουρισμό, με αποτέλεσμα να εξαρτάται υπερβολικά από έναν κλάδο ή να ανακυκλώνει και να μην δημιουργεί νέο πλούτο μέσα από διεθνώς εμπορεύσιμα προϊόντα και υπηρεσίες. Και επανέλαβε ότι η ανάπτυξη των τελευταίων ετών δεν έχει τα χαρακτηριστικά νίκης, αλλά ήταν απλώς μία μεγάλη προσπάθεια επιβίωσης της χώρας, που με πολύ κόπο είχε αποφύγει τις συνέπειες της πτώχευσης.
Επιπλέον, ο κ. Εξάρχου επισήμανε ότι χωρίς το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) η κατάσταση της οικονομίας θα ήταν εντελώς διαφορετική, υπογραμμίζοντας ότι απαιτούνται γρήγορες ενέργειες, θάρρος και αλλαγή νοοτροπίας ώστε να επιτευχθεί η απορρόφηση του προγράμματος. Και σχολίασε ότι το RRF αποτελεί εργαλείο για τη δημιουργία νέων δομών στην οικονομία, όμως εάν παράλληλα δεν επιχειρηθεί η αλλαγή της παραγωγικής βάσης της χώρας, το 2032, όταν και θα λήξει η περίοδος χάριτος του ελληνικού χρέους, θα βρεθούμε σε μία κατάσταση πολύ χειρότερη από το 2010 ή το 2015 και πιθανότατα εκ νέου υπό εποπτεία.
Αναφερόμενος στο ατύχημα του Ισθμού, ο κ. Εξάρχου δήλωσε υπερήφανος για την άμεση ανταπόκριση της Intrakat στην έκκληση της πολιτείας για βοήθεια, σημειώνοντας ότι η εταιρεία διαθέτει ανθρώπους που τους χαρακτηρίζει το πάθος για τη δουλειά τους και ότι η κινητοποίηση του κλάδου επιβεβαίωσε την ικανότητα των ελληνικών τεχνικών εταιρειών. Ενώ χαρακτήρισε την ταχύτατη απόφαση κατεδάφισης της γέφυρας, που συνέδεε την νέα με την παλιά εθνική οδό, «σπάνιο γεγονός για τον δημόσιο τομέα».
Σχετικά με την Intrakat
Με έτος ίδρυσης το 1987, η Intrakat αποτελεί σήμερα έναν από τους κορυφαίους και πλέον ταχέως αναπτυσσόμενους κατασκευαστικούς ομίλους στην Ελλάδα, με εδραιωμένη παρουσία στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Κατέχει εργοληπτικό πτυχίο 7ης τάξης του ΜΕΕΠ και επικεντρώνεται σε ένα ιδιαίτερα ευρύ χαρτοφυλάκιο έργων υποδομών, περιβάλλοντος, ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αξιοποίησης ακινήτων και διαχείρισης απορριμμάτων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία και εκτενή τεχνογνωσία σε όλους τους τομείς της δραστηριότητάς της και ξεχωρίζει για το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό της.
Πρόκειται για έναν στρατηγικό εταίρο βιώσιμης ανάπτυξης με υπεύθυνη και διαφανή λειτουργία, αυστηρό πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης και ανεπτυγμένο πρόγραμμα πρωτοβουλιών που αφορούν την κοινωνία, το περιβάλλον και τους εργαζομένους, ο οποίος δημιουργεί υπεραξία για όλους τους stakeholders σε κάθε έναν από τους τομείς δραστηριότητάς του. Είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών από το 2001.