Συγκρατημένη αισιοδοξία στην κυβέρνηση για τη νέα ετυμηγορία του EWG

 
Συγκρατημένη αισιοδοξία στην κυβέρνηση για τη νέα ετυμηγορία του EWG

Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi

Ενημερώθηκε: 08/06/16 - 07:28

Με συγκρατημένη αισιοδοξία αναμένει η κυβέρνηση τη νέα απόφαση του EuroWorking Group (σ.σ. ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξει σήμερα έκτακτο EWG) για την εκταμίευση της δόσης των 7,5 δις. ευρώ που θα σημάνει και το τέλος του βασανιστηρίου της καλοκαιρινής σταγόνας για την Ελλάδα.

Διότι το μαρτύριο αυτό θα έχει και συνέχεια από τον Σεπτέμβριο αφού σύμφωνα με τον αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Βάλντις Ντομπρόφσκις η φθινοπωρινή υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ, που θα κατευθυνθεί για την εξυπηρέτηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου, θα τεμαχιστεί σε μικρότερα κομμάτια.

Μπορεί η κυβερνητική εκπρόσωπος, Όλγα Γεροβασίλη να ανακοίνωσε χθες ότι η ελληνική πλευρά διευθέτησε και τις τελευταίες εκκρεμότητες που ήταν συνδεδεμένες με το ποσό αυτή της δόσης πλην όμως οι επιτελείς στην πλατεία Συντάγματος τηρούν στάση αναμονής φοβούμενοι μήπως οι εκπρόσωποι των υπουργών Οικονομικών της ευρωζώνης βγάλουν κάποιο νέο «φασούλι»...

Αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών παρότι ανακουφισμένος από την υπογραφή του Μνημονίου ανάμεσα στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) και του επενδυτικού σχήματος υπό τη Lamda Development για την αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό, τηρούσε στάση αναμονής . Δείγμα του «σκοτσέζικου ντους» με την δόση που πέρασε η κυβέρνηση, η οποία παρά τα εκατοντάδες μέτρα τα οποία ψήφισε με τα δύο πολυνομοσχέδια ( ασφαλιστικό – φορολογικό) οι δανειστές ξεκίνησαν να παίζουν καθυστερήσεις με τα ξεχασμένα προαπαιτούμενα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι για το θέμα της μεταβίβασης του 5% των μετοχών του ΟΤΕ στο ΤΑΙΠΕΔ η ελληνική πλευρά είχε δεσμευτεί ότι θα ρυθμίσει αυτήν την εκκρεμότητα από τις 21 Δεκεμβρίου του 2015! Μάλιστα σχετική επιστολή είχε αποστείλει τότε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος προς τον Επίτροπο Οικονομικών, Πιέρ Μοσκοβισί.

Μέσα στον χαμό της πρώτης αξιολόγησης η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να το ξέχασε. Οι δανειστές όμως όχι που για να σπάσουν τα νεύρα της κυβέρνησης πήγαιναν από αναβολή σε αναβολή το κλείσιμο αυτής της συμφωνίας. Μετά και τα νέα δεδομένα αφού όπως είπε η Όλγα Γεροβασίλη ότι για να λυθεί το θέμα πρέπει να γίνουν κάποιες κινήσεις από την Deutsche Telekom δίνοντας έτσι ένα βάθος χρόνου μέχρι την εκταμίευση των 7,5 δισ. ευρώ, οι εταίροι – δανειστές ακόμη δεν έχουν κάνει την δική τους κίνηση πάνω στην σκακιέρα της διαπραγμάτευσης.

Από την άλλη η Αθήνα καίγεται για την δόση που θα πρέπει να φτάσει εγκαίρως γιατί από τα 7,5 δισ. ευρώ τα 5,7 δισ. ευρώ θα επιστραφούν στους πιστωτές (ΕΚΤ, ΔΝΤ) για δάνεια και τόκους που λήγουν μέσα στο καλοκαίρι. Μόνο το «ακούρευτο» ομόλογο των 2,3 δις. ευρώ που βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο της ΕΚΤ και λήγει στις 20 Ιουλίου αποτελεί μεγάλη «θηλιά» για την κυβέρνηση.

Άλλωστε νωποί είναι ακόμη στην κυβέρνηση οι διάλογοι Τόμσεν – Βελκουλέσκου, όπου τα δύο κορυφαία στελέχη του ΔΝΤ είχαν φτάσει να εξυφαίνουν σενάρια χρεοκοπίας της χώρας με τον συγκεκριμένο ομόλογο που θα πρέπει να πληρώσει η Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα τον επόμενο μήνα.

Σε περίπτωση που η πρώτη αξιολόγηση κλείσει πράγματι στο αυριανό EuroWorking Group ή σε κάποιο έκτακτο που θα γίνει σήμερα, η συμφωνία θα υποβληθεί για επικύρωση στα 5 κοινοβούλια κρατών μελών, όπως προβλέπεται από το Σύνταγμά τους. Στη συνέχεια, ο Γερμανός επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ) Κλάους Ρέγκλινγκ αναμένεται να εισηγηθεί στο Δ.Σ. του Οργανισμού την εκταμίευση της δόσης των 7,5 δισ. ευρώ .

Σημειώνεται ότι μια σειρά από άλλα «καυτά» προαπαιτούμενα μεταφέρθηκαν για τον Σεπτέμβριο, σε μια προσπάθεια να διευκολυνθεί η ελληνική κυβέρνηση κι ενώ πλησιάζει η βρετανική κάλπη για το Βrexit (23 Ιουνίου). Μεταξύ αυτών των εκκρεμοτήτων είναι η αναμόρφωση των τιμολογίων της ΔΕΗ για μεγάλους καταναλωτές, η μεταρρύθμιση για τη διοίκηση των τραπεζών, ο ΑΔΜΗΕ, κάποιες λεπτομέρειες στο ασφαλιστικό, καθώς και η μεταρρύθμιση της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας που είναι απαραίτητη για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων.