Το Insignia της Opel είναι από τα καθαρά οικογενειακά αυτοκίνητα. Είναι από τα αυτοκίνητα που δεν πρόκειται να διαμαρτυρηθείς ούτε για την άνεση αλλά ούτε για τους χώρους.
Του Πέρη Χαλάτση
Η νέα πρόταση της Opel για τις χώρες –όπως η δική μας – που βασανίζεται με φόρους και τεκμήρια, είναι το Insignia με τον πετρελαιοκινητήρα CDΤI των 1.6 λίτρων. Ο ίδιος τετρακύλινδρος κινητήρας έχει χρησιμοποιηθεί στο Astra, στο Mokka, στο Zafira και στο Meriva.
Είναι από τους κινητήρες που λέμε ότι ανταποκρίνονται στο στόχο τους και είναι λογικό που η Opel τον επέλεξε για την ναυαρχίδα του στόλου της.
Όσον αφορά την εξωτερική σχεδίαση το Insignia Cosmo της δοκιμής μας δεν διαφέρει σε τίποτα από τα άλλα μοντέλα Insignia. Η μόνη διαφορά βρίσκεται στο λογότυπο, στο πίσω μέρος του αμαξώματος, με την ένδειξη CDTI.
Τις περισσότερες εκδόσεις του Insignia τις έχω οδηγήσει. Μάλιστα στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση - πριν από αρκετά χρόνια- είχα την τύχη να οδηγήσω υπό βροχή , το ολοκαίνουργιο Insignia, με καλυμμένο τα παρ μπρίζ.
Έβλεπα το δρόμο μόνο από την οθόνη που είχε το αυτοκίνητο στην κεντρική κονσόλα. Πολλοί απόρησαν και έθεσαν ζήτημα ασφαλείας. Όμως ήταν τόσο καθαρή η εικόνα του δρόμου που δεν θα ήταν υπερβολή αν έλεγα ότι έβλεπα καλύτερα μέσα από την οθόνη.
Το Insignia από την πρώτη κιόλας οδηγική εμπειρία που είχα, υποστήριζα ότι είναι από τα αυτοκίνητα που θα πρέπει να έχει ο απαιτητικός οικογενειάρχης.
Όχι μόνο γιατί πρόκειται για ένα μεγάλο και ευρύχωρο αυτοκίνητο, αλλά γιατί σε κάθε είδος δρόμου που το οδήγησα μου ενέπνεε εμπιστοσύνη. Είναι σταθερό, υπάκουο στις εντολές του οδηγού και γενικά αξιόπιστο.
Ένα αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται σταθερό και «υπάκουο» όταν ο οδηγός προσπαθήσει να διορθώσει την τελευταία στιγμή το λάθος που έχει κάνει σε μια στροφή. Όταν το αυτοκίνητο «υπακούσει» σωστά τότε δεν τον «κρεμάει». Και το αυτοκίνητο παραμένει στο δρόμο και δεν καταλήγει σε κάποια μπαριέρα, τότε λέμε ότι είναι υπάκουο. Γιατί μπορεί εύκολα να καταλήξει εκτός δρόμου αν ο οδηγός είναι κακός η ατζαμής.
Εκεί δεν φταίει το αυτοκίνητο αλλά αυτός που του δίνει λάθος εντολές.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε πρόσφατα , το Insignia 1,6 Cosmo, είναι η σωστή πρόταση για να μην μας τιμωρήσει το υπουργείο Οικονομικών. Είναι αυτό που κάτω από το καπό του «κρύβει» έναν 1600άρι κινητήρα πετρελαίου, euro 6 , που αποδίδει 136 ίππους.
Πρίν αναφερθούμε στο πώς είδαμε αυτόν τον κινητήρα στο δρόμο να θυμίσουμε τις επιβλητικές του διαστάσεις. Το μήκος του Insignia είναι 4.842 χλστ. , το πλάτος 2.084 χλστ και το ύψος 1.498 χλστ. Ένας οικογενειάρχης φιλοξενεί άνετα πέντε άτομα στο εσωτερικό. Ικανοποιητικότατος είναι και ο χώρος στο πορτμπαγκάζ που προσφέρει από 530-1.470 λίτρα. Σημαντικό είναι ότι η 5η πόρτα έχει φαρδύ άνοιγμα και διευκολύνει το πέρασμα στα μεγάλα αντικείμενα.
Στο δρόμο παρά τον μεγάλο όγκο του αυτοκινήτου και τον μικρό σχετικά κινητήρα, δεν διαπίστωσα κάποιο πρόβλημα ούτε στην κίνηση στην πόλη αλλά ούτε στην εθνική οδό. 'Ίσως αυτός ο κινητήρας να είναι ο πιο δυνατός στην κατηγορία του. Άλλωστε 136 PS και 32,6 kgm δεν είναι λίγα. Το γκάζι έχει ζωηρή απόκριση. Δεν διστάζει ούτε στην ανηφόρα φορτωμένο.
Η κατανάλωση του Insignia CDΤI των 1.6 λίτρων είναι ικανοποιητική. Φυσικά σε καμία περίπτωση οι μετρήσεις που γίνονται στο δρόμο, στην πόλη η στην εθνική οδό δεν μπορούν να πλησιάσουν αυτές τις τιμές που δίνει το εργοστάσιο. Θα αναφέρω τις επίσημες τιμές του εργοστασίου και από εκεί και πέρα υπολογίστε ανάλογα με τις στάσεις και το «βαρύ» σας πόδι πόσο επιπλέον θα καταναλώσετε.
Για τον κινητήρα των 1.598 κ.εκ με τα 136 PS ( 3.500 – 4.000 σαλ) και ροπή 320 ( 2.000-2.200 ) εντός πόλης η εργοστασιακή μέτρηση δίνει 4.8 λίτρα στα 100 χλμ , στην μικτή διαδρομή δίνει 4.1 λίτρα στα 100 χλμ και στην εκτός πόλης διαδρομή η μέση κατανάλωση πέφτει στα 3.7 λίτρα στα 100 χλμ. Εκπομπές Ρύπων CO2 109- 99 g/km.
Με τον οικονομικό τρόπο οδήγησης και χωρίς να «σανιδώνω» το γκάζι , το Insignia έγραψε 6.3 λίτρα εντός πόλης, και 4.0 εκτός πόλης. Ο κινητήρας 1.6 CDTI έχει σύστημα Start/Stop και πακέτο τεχνολογίας Ecoflex.
Το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων μετά τις τροποποιήσεις που έγιναν έχει χαμηλότερο επίπεδο τριβών αλλά και ακρίβεια στις αλλαγές ακόμη και τις έκανα γρήγορα.
Από 0-100 χλμ. χρειάζεται 10,9 δευτ. ενώ η τελική με το 6τάχυτο κιβώτιο άγγιξε τα 210 χιλιόμετρα.
Οδηγώντας τη νύχτα το Insignia μού άρεσαν τα φώτα που έπαιρναν σήμα από το τιμόνι και «έμπαιναν» στη στροφή πριν ακόμη στρίψει το αυτοκίνητο. Θεωρώ ότι το σύστημα Προσαρμοζόμενου Εμπρόσθιου Φωτισμού (AFL+) , είναι ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα φωτισμού στη μεσαία κατηγορία. Τα κινητά μέρη bi-xenon φωτιστικών σωμάτων, προσαρμόζονται αυτόματα στις διαφορετικές συνθήκες κυκλοφορίας κάτι που κάνει τη ζωή των οδηγών πολύ πιο εύκολη και το βασικότερο χωρίς να χάσουν τη δύναμη της δέσμης, δεν ενοχλούν τους οδηγούς που κινούνται από την αντίθετη κατεύθυνση. Οι Γερμανοί έχουν καταφέρει και έχουν βελτιώσει την φωτεινότητα στο δρόμο έως και 90% σε σχέση με τους συμβατικούς λαμπτήρες. Με δύο λόγια χαίρεσαι να οδηγείς το βράδυ.
Χώροι
Μπροστά και πίσω κανένα πρόβλημα. Μπασκετμπολίστας να είσαι δεν πρόκειται να διαμαρτυρηθείς για τα πόδια σου. Ίσως οι ψηλοί στο πίσω κάθισμα , να διαμαρτυρηθούν γιατί θα ακουμπάει το κεφάλι στην οροφή.
Η κονσόλα μπροστά είναι πλούσια με μια έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός. Αριστερά και δεξιά του ψηφιακού πίνακα υπάρχουν και αναλογικές ενδείξεις ( στροφόμετρο, στάθμη καύσιμου, θερμοκρασία κινητήρα).
Αυτό όμως που μου άρεσε περισσότερο είναι το σύστημα πλοήγησης Navi 900 IntelliLink και η κάμερα οπισθοπορείας. Στα θετικά θα βάλω ότι σωστά είναι λίγα τα μπουτόν γιατί έτσι η προσοχή του οδηγού δεν διασπάται. Το navigator από τα καλύτερα της αγοράς, με φωνητικό έλεγχο η και τρισδιάστατο (3D) χάρτη πλοήγησης.
Να δούμε τώρα και αυτό που ενδιαφέρει κάθε αγοραστή. Η τιμή του Insignia Cosmo είναι 28.300 ευρώ αλλά με το ευνοϊκό σύστημα της απόσυρσης διαμορφώνεται στα 26.870 ευρώ.