ΓΕΝ: Διάψευση δημοσιεύματος για την «πληρωμή προστίμου 150.000» για την επιστροφή της Φρεγάτας «ΥΔΡΑ» από την Ερυθρά Θάλασσα

 
ΦΡΕΓΑΤΑ

Ενημερώθηκε: 27/04/25 - 21:51

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Διαψεύδει το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) με επίσημη ανακοίνωσή του που εκδόθηκε πριν από λίγη ώρα, χθεσινό δημοσίευμα της ιστοσελίδος “Militaire.gr” ότι «Άφησαν για 4 ημέρες τη Φρεγάτα ΥΔΡΑ, χωρίς πετρέλαιο σε λιμάνι της Αιγύπτου, πληρώσαμε και 150.000 ευρώ πρόστιμο», παραθέτοντας τη δική του άποψη επί του θέματος, που είναι τελείως διαφορετική από αυτήν του δημοσιεύματος – καταγγελίας.

Πιο συγκεκριμένα.

Το ΓΕΝ στην ανακοίνωσή του υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, τα εξής: «…Περί τα 147.000 ευρώ κοστίζει η διέλευση της διώρυγας του Σουέζ για πολεμικό πλοίο αυτού του μεγέθους και χαρακτηριστικών (διαστάσεων και εκτοπίσματος). Συνεπώς το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο κόστος διέλευσης και όχι σε κάποια «ποινή» (penalty) και καταβάλλεται από όλα τα πλοία που εκτελούν διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ.

Όσον αφορά την καθυστέρηση του ανεφοδιασμού της Φ/Γ ΥΔΡΑ στο λιμάνι της Αιγύπτου όπου είχε καταπλεύσει κατά την επιστροφή της, περατωμένης της αποστολής της από την επιχείρηση «ASPIDES», οφείλεται σε διαδικαστικά ζητήματα, καθώς για πρώτη φορά ενεργοποιήθηκε το Μνημόνιο Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών σε θέματα ανεφοδιασμών Πολεμικών Πλοίων.

Το Πολεμικό Ναυτικό ανεφοδιάστηκε απευθείας από το αντίστοιχο Αιγυπτιακό Ναυτικό, χωρίς μεσάζοντες, εξοικονομώντας από αυτή τη διαδικασία το ποσό των 80.000 ευρώ περίπου. Το μόνο «penalty» (της τάξης των 7000 ευρώ) στην όλη κίνηση ήταν λόγω καθυστέρησης του ανωτέρω πλοίου (λόγω καιρικών συνθηκών και ταχύτητας) να μπει στην προβλεπόμενη σειρά του convoy που του είχε δοθεί από τις αρμόδιες αρχές για να διέλθει από την εν λόγω διώρυγα εντός συγκεκριμένου χρονικού παραθύρου, ποσό που είναι πολύ μικρότερο από τα 80.000 ευρώ που εξοικονομήθηκαν.»

Αυτή είναι η επίσημη απάντηση του ΠΝ.

Από το εν συνεχεία ρεπορτάζ της ιστοσελίδος μας έχουμε να προσθέσουμε τα εξής: Κατά την προ 20ημέρου περίπου επίσημη επίσκεψη του Αρχηγού ΓΕΝ Αντιναυάρχου Δημητρίου – Ελευθερίου Κατάρα ΠΝ στην Αίγυπτο και των επισήμων συνομιλιών που είχε με τον Αιγύπτιο ομόλογό του, του έθεσε – μεταξύ άλλων – και το θέμα του ανεφοδιασμού των ελληνικών σκαφών που περιπολούν στην Ερυθρά Θάλασσα ή/και κατευθύνονται ή έρχονται από εκεί προς/από τη Διώρυγα του Σουέζ, με καύσιμα στην τιμή με την οποία εφοδιάζεται το Αιγυπτιακό Ναυτικό, παρακάπτοντας έτσι τον εκάστοτε ντόπιο πράκτορα και την αμοιβή του καθώς και το κόστος καυσίμου, που με τους διάφορους φόρους του Αιγυπτιακού κράτους είναι σαφώς ακριβότερο. Αυτό, ο Έλλην Αρχηγός ζήτησε να γίνει στο πλαίσιο του υπογραφέντος και υφιστάμενου Μνημονίου Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, κάτι που ο Αιγύπτιος ομόλογός του δέχτηκε αμέσως.

Το πρώτο πλοίο που θα εξυπηρετείτο με βάση τις προαναφερθείσες, τελευταίες, εξελίξεις ήταν η φρεγάτα «ΥΔΡΑ», που επιχειρούσε στο πλαίσιο της ναυτικής επιχειρήσεως της Ευρωπαϊκής Ενώσεως «ΑΣΠΙΔΕΣ», στην Ερυθρά Θάλασσα, κατά τον επανάπλου του σκάφους στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος. Έτσι, το πλοίο σταμάτησε στο Αιγυπτιακό λιμάνι Σάφακα, στο κέντρο περίπου της Ερυθράς Θαλάσσης, που όμως – λόγω της κλασικής Αιγυπτιακής γραφειοκρατίας – οι τοπικές αρχές δεν είχαν εισέτι ενημερωθεί σχετικώς. Μέχρι να γίνει αυτό, που έγινε τελικώς καθώς κινητοποιήθηκε «όλο το σύστημα», κατά το κοινώς λεγόμενο, παρήλθε το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα έπρεπε να βρίσκεται στη θέση του ώστε να ενταχθεί στο «κομβόϋ» πλοίων που θα «ανέβαινε τη διώρυγα, γεγονός για το οποίο επιβλήθηκε πρόστιμο της τάξεως των 7.000 ευρώ. Επομένως:

  • ΔΕΝ υπάρχει «πρόστιμο» 150.000 ευρώ.
  • Υπάρχει κέρδος της τάξεως των 80.000 ευρώ, ανά εφοδιασμό σκάφους
  • Υπήρξε πρόστιμο της τάξεως των 7.000 ευρώ για την προαναφερθείσα καθυστέρηση.

Η φρεγάτα «ΥΔΡΑ» έχει ήδη καταπλεύσει στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος, έχοντας ολοκληρώσει την αποστολή της.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ