Πάνω από 240.000 αιτήσεις μέσα σε λίγες ώρες υποβλήθηκαν από τους πολίτες με δηλωθέν οικογενειακόεισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000 ευρώ για την επιδότηση καυσίμων, το λεγόμενο Fuel Pass.
Στα υπέρ θα βάζαμε το γεγονός ότι η πλατφόρμα επιδότησης καυσίμων, είναι εύκολη στην χρήση καθώς τα πεδία προς συμπλήρωση είναι λίγα. Επίσης το γεγονός ότι η διαδικασία καταβολής του ποσού, είναι σύντομη καθώς πραγματοποιείται εντός δυο ημερών. Σε περίπτωση που κάποιος συμπληρώσει λάθος τα στοιχεία του (πχ αίτηση με λανθασμένο αριθμό IBAN) θα υπάρξει η δυνατότητα για διορθώσεις.
Να υπενθυμίσουμε ότι το επίδομα πιστώνεται στους δικαιούχους είτε σε μια ψηφιακή χρεωστική κάρτα που εκδίδεται ειδικά για τον σκοπό αυτόν από τράπεζα, είτε στον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου.
Όσον αφορά το πρώτο, η χορήγηση της επιδότησης μέσω της προπληρωμένης ψηφιακής κάρτας η οποία δίνει και το bonus των 5 ευρώ, δεν είναι εύκολα προσβάσιμη για όλους. Ως επιλογή για την ηλεκτρονική απόκτησή της, δίνεται η σύνδεση μόνο με ένα τραπεζικό ίδρυμα ή μέσω μιας εφαρμογής η οποία παρέχει εναλλακτικές τραπεζικές υπηρεσίες. Αυτό αναγκάζει τους δικαιούχους που έχουν λογαριασμούς σε όλα τα υπόλοιπα τραπεζικά ιδρύματα να επιλέξουν την πίστωση του ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό τους, χάνοντας το bonus.
Στην περίπτωση που οι δικαιούχοι επιλέξουν την έκδοσης της άυλης ψηφιακής κάρτας, θα πρέπει να την χρησιμοποιήσουν εντός του 3μήνου (Απρίλιος- Μάιος- Ιούνιος). Μετά το πέρας του συγκεκριμένου διαστήματος, δεν θα υπάρχει δυνατότητα εξαργύρωσης της κάρτας, εκτός αν η κυβέρνηση αποφασίσει να παρατείνει το μέτρο επιδότησης καυσίμων, σενάριο αρκετά πιθανό μιας και το ράλι στις τιμές των καυσίμων συνεχίζεται. Η αβεβαιότητα στην αγορά ενέργειας αυξάνεται μετά το μπλόκο της Ρωσίας στις παραδόσεις φυσικού αερίου σε Πολωνία και Βουλγαρία. Ακόμη και αν αυξηθεί το ποσό της επιδότησης, είναι σαφές ότι δεν θα μπορέσουμε να αντισταθμίσουμε τις συνέπειες αυτής της κρίσης στο 100%.
*Η Δάφνη Γρηγοριάδη είναι Οικονομική Αναλύτρια.