Κορονοϊός - Σχολεία: Αν και απέχουμε μόλις 22 ημέρες από το προγραμματισμένο άνοιγμα των σχολείων για το πως και το πότε θα επιστρέψουν οι μαθητές στις σχολικές αίθουσες τα σενάρια είναι πολλά.
Ο πρώτος και βασικός προβληματισμός είναι το αν θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκα. Μερίδα λοιμωξιολόγων προτείνει τη χρήση μάσκας για μαθητές άνω των 10 ετών ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος της διασποράς του ιού στη σχολική κοινότητα σε περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός ή μαθητής νοσεί.
Παρά το γεγονός ότι οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ακόμα ληφθεί, ένα σενάριο κάνει λόγο για εκ περιτροπής μαθήματα σε όσες τάξεις έχουν πάνω από 15 μαθητές.
Στη χρήση μάσκας στα σχολεία αναφέρθηκε στον ΣΚΑΪ και ο επίκουρος καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος της επιτροπής των λοιμωξιολόγων για τον κορoνοϊό στην χώρα μας, Γκίκας Μαγιορκίνης.
Ο καθηγητής υπογράμμισε πως θα πρέπει να δουν πολύ προσεκτικά τον τρόπο που μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία εν μέσω δεύτερου κύματος ενώ επεσήμανε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να λειτουργήσουν με πλήρη κανονικότητα και μίλησε για πιθανότητα μοντέλου Μαΐου με μάσκες το οποίο θα εισηγηθεί με βάση το τι έγινε στο Ισραήλ και άλλες χώρες.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Όπως εξήγησε, αυτό σημαίνει ότι σε πρώτη φάση ότι θα υπάρχει εκ περιτροπής διδασκαλία ενώ τόνισε ότι θα πρέπει να γίνεται χρήση μάσκας στις ηλικίες μεταξύ 10 – 19 ετών και όταν τα νούμερα του 2ου κύματος αρχίζουν και πέφτουν τότε σταδιακά θα επανέλθουμε σε μια πλήρη κανονικότητα.
Χαρ. Γώγος: Στο τραπέζι η εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων
Στο τραπέζι των συζητήσεων για το άνοιγμα των σχολείων, πέρα από τη χρήση μάσκας, είναι και η εκ περιτροπής λειτουργίας, ανέφερε ο καθηγητής Παθολογίας και μέλος της επιτροπής λοιμωξιολόγων, Χαράλαμπος Γώγος.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ τόνισε ότι «στόχος μας είναι να λειτουργήσουν τα σχολεία. Όλα αυτά τα μέτρα που παίρνουμε τώρα είναι απαραίτητα ώστε το φθινόπωρο να μπορούμε να μπούμε σε μια διαδικασία κανονική και να μπορέσουν να ανοίξουν και τα σχολεία. Η μάσκα είναι κάτι που μπορεί και πρέπει να εφαρμοστεί. Στο τραπέζι είναι και η εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων σε περίπτωση που υπάρχει επιδημιολογική φόρτιση σε σχέση με τη νόσο. Όπου είναι δυνατό πρέπει να ελαττώσουμε τα παιδιά. Τα βασικά όπλα που έχουμε είναι δύο. Η μάσκα και η εκ περιτροπής λειτουργία», δήλώσε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, σημείωσε ότι οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν στις 20 Αυγούστου με βάση τα επιδημιολογικά δεδόμενα.
Ο κ. Γώγος επανέλαβε ότι αν τηρούνται ευλαβικά τα μέτρα, δε θα χρειαστεί να ληφθούν πρόσθετα υπογραμμίζοντας ότι το χρυσό τρίπτυχο είναι μάσκα, απόσταση και καλή υγιεινή των χεριών. «Αν το τρίπτυχο, μάσκα, απόσταση, καλή υγιεινή των χεριών, τα τηρήσουμε ευλαβικά, δε θα χρειαστεί να πάρουμε επιπλέον μέτρα
Αναφορικά με τον υψηλό αριθμό κρουσμάτων που καταγράφονται καθημερινά, ο καθηγητής Παθολογίας δήλωσε ότι ο ενεργός δείκτης είναι πολύ υψηλός, γύρω στο 1, σημειώνοντας ωστόσο ότι σε μια εβδομάδα θα έχουν εικόνα για το πώς διαμορφώνεται η κατάσταση μετά τη λήψη των νέων μέτρων. Όπως ανέφερε «ο ενεργός δείκτης αυτή τη στιγμή, ο Rt, μετά τα μέτρα, είναι γύρω στο 1, αλλά είναι αρκετά υψηλός για διασπορά και πολλαπλασιασμό των κρουσμάτων. Τα 200 κρούσματα είναι μεν σταθερά, δεν πήγαν 300-400, αλλά πρέπει να δούμε αυτές τις μέρες τι θα βγάλουμε, μετά από μια εβδομάδα δηλαδή πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση, γιατί τώρα υπάρχει αυτή η καθυστέρηση των 7 ημερών μέχρι την εμφάνιση των κρουσμάτων. Ελπίζω να πάνε καλά τα πράγματα».
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου
«Απέχουμε 22 ημέρες από την ημέρα έναρξης των μαθημάτων, και μπορούν να ανατραπούν πολλά πράγματα. Πριν από 22 ημέρες τα κρούσματα στην Ελλάδα ήταν γύρω στα 40, τώρα έχουν παγιωθεί στα πάνω από 200. Δεν μπορώ να πω τώρα τι πρέπει να γίνει. Σε κάθε περίπτωση τα σχολεία θέλουμε να ανοίξουν. Για να λειτουργούν τα πάντα πρέπει να δούμε τη μάσκα σαν εργαλείο» τόνισε μιλώντας στο MEGA ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Αθανάσιος Εξαδάκτυλος.
Ήδη στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας – σε συνεργασία πάντα με τους λοιμωξιολόγους – επεξεργάζονται διάφορες εναλλακτικές λύσεις για το καθεστώς λειτουργίας των σχολείων.