Τι υποστηρίζει ο μηχανοδηγός του τρένου για την παράσυρση της επιβάτιδας – «Οι πόρτες ήταν εντάξει»

 
ddd

Ενημερώθηκε: 09/09/24 - 17:39

Τη δική του εκδοχή για την παράσυρση της επιβάτιδας από το τρένο στη Λιβαδειά δίνει ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας.

Το σοκαριστικό ατύχημα συνέβη, όταν οι πόρτες του τρένου έκλεισαν πριν ολοκληρωθεί η αποβίβαση, με αποτέλεσμα η γυναίκα να εγκλωβιστεί και να τραυματιστεί ελαφρά, καθώς σύρθηκε για περίπου 50 μέτρα κατά μήκος του σιδηροδρομικού σταθμού της Λιβαδειάς.

Μιλώντας στο newsit.gr κι εξηγώντας τι συνέβη όταν το τρένο έφτασε στον σταθμό της Λιβαδειάς, ο Ηλίας Τρεβλός Μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και της Διοίκησης του Σωματείου εργαζομένων της Ηellenic Train, τονίζει μεταξύ άλλων ότι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας υποστηρίζει ότι «οι πόρτες ήταν εντάξει».

«Όλα όσα γράφτηκαν για το συγκεκριμένο περιστατικό, έχουν να κάνουν με ελλιπή εικόνα για το πώς ακριβώς έγινε το συμβάν», δηλώνει ο κ. Τρεβλός και συνεχίζει:

«Στην συγκεκριμένη περίπτωση κατέβηκαν στο σταθμό όσοι ήταν να κατέβουν. Όταν έφτασε το τρένο εκεί ο συνοδός με  βάση τον κανονισμό οφείλει να δει αν κατέβηκαν οι επιβάτες. Ο ένας συνοδός κατεβαίνει στην αρχή του τρένου και ο άλλος στο τέλος για να βεβαιωθούν ότι έχουν κατέβει όλοι και για να βοηθήσουν αν χρειαστεί κάποιον ηλικιωμένο ή αν κάποιος έχει μεγάλη βαλίτσα ή ακόμη και μια μάνα που μπορεί να έχει ένα παιδί στα χέρια.

Όταν λοιπόν κατέβουν όλοι με ασφάλεια στην αποβάθρα, δίνεται ένας εύλογος χρόνος προκειμένου να δουν αν υπάρχει κάποιος που δεν έχει κατέβει ακόμη. Από τη στιγμή  που αυτός ο εύλογος χρόνος περνάει και δεν κατεβαίνει άλλος από τις πόρτες ενώ είναι ανοιχτές, τότε ανεβαίνουν στο τρένο και οι δύο συνοδοί, κλείνουν τις πόρτες και δίνουν εντολή στο μηχανοδηγό να φύγει από το σταθμό. Αυτό ακριβώς έγινε και στη συγκεκριμένη περίπτωση» τονίζει το μέλος της Π.Ο.Σ..

Αυτό που επισημαίνει ο Ηλίας Τρεβλός είναι ότι «πριν φτάσει το τρένο στο σταθμό υπάρχει ηχητική προειδοποίηση ότι σε δύο λεπτά ή αμαξοστοιχία φτάνει στον επόμενο σταθμό ο οποίος είναι αυτός και η αποβίβαση θα γίνει από την αριστερή ή δεξιά αποβάθρα και θα κατεβείτε από την αμαξοστοιχία όταν εκείνη ακινητοποιηθεί εντελώς.

Σύμφωνα με τον ίδιο αυτό που ισχυρίζεται ο συνοδός της αμαξοστοιχίας είναι ότι έκανε τον έλεγχο, κατέβηκαν όσοι ήταν να κατέβουν, δεν περίμενε κανένας άλλος, έλεγξε ξανά, μπήκε μέσα, έκλεισε τις πόρτες και φύγανε. Αν όμως πετάχτηκε η κυρία την ώρα που έκλειναν οι πόρτες δεν έφταιγε αυτός.

Αν όμως τώρα ο επιβάτης παίζει με το κινητό του ή φοράει ακουστικά και ακούει μουσική ή είναι κουρασμένος και νυστάζει και δεν ακούσει την ηχητική προειδοποίηση και το αντιληφθεί την τελευταία στιγμή την ώρα που το τρένο ήδη είναι στο σταθμό και τρέξει από το διάδρομο να φτάσει στην πόρτα, το πιο πιθανό είναι να συμβεί αυτό που έγινε.

Προφανώς η κυρία πήγε να βγει ενώ το τρένο ήταν έτοιμο για αναχώρηση και στην προσπάθεια της πιστεύοντας ότι θα προλάβει, βγήκε από την πόρτα και δεν πρόλαβε να αποβιβαστεί σε έγκυρο χρόνο» υπογραμμίζει ο ίδιος.

Και προσθέτει: «Η αμαξοστοιχία ήταν εντός του σταθμού και όπως αργά σταθεροποιείται και σταματάει, έτσι λοιπόν με αργή ταχύτητα ξεκινάει για να φύγει από το σταθμό. Δεν υπήρχε επιτάχυνση. Η επιβάτης άσκησε δύναμη στην πόρτα, ώστε να μην κλείσει, ενώ παράλληλα το τρένο ήταν έτοιμο να ξεκινήσει. Με το που άρχισε να τσουλάει και να προχωράει ο συρμός, ακούστηκαν οι φωνές του ανθρώπου στην αποβάθρα που έλεγε ”μη φεύγετε, σταματήστε το τρένο”, άνοιξαν οι πόρτες και κατέβηκε η γυναίκα».

Σύμφωνα με τον Ηλία Τρεβλό, Μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και της Διοίκησης του Σωματείου εργαζομένων της Ηellenic Train, η σύνθεση του συγκεκριμένου συρμού που αποτελείται από βαγόνια και μια μηχανή έλξης, έχει την τεχνική δυνατότητα να μπορεί ο μηχανοδηγός να δει αν έχουν κλείσει όλες οι πόρτες μαζί.

Όπως υποστηρίζει ο ίδιος μιλώντας στο newsit.gr, αν έχουν κλείσει οι πόρτες ανάβει στον πίνακα του μηχανοδηγού μια φωτεινή ένδειξη ότι είναι κλειστές οι πόρτες.

Αν το σύστημα δουλεύει σωστά και κάποια πόρτα έχει μείνει ανοιχτή δεν του ανάβει η φωτεινή ένδειξη αλλά δεν μπορεί να γνωρίζει ποια πόρτα είναι αυτή.

Αν για λόγους τεχνικούς δεν δουλεύει ο αισθητήρας της κάθε πόρτας τότε υπάρχει η περίπτωση να του δείξει μπροστά η φωτεινή ένδειξη ότι οι πόρτες έχουν κλείσει χωρίς αυτό να ισχύει. Ο μηχανοδηγός ισχυρίζεται ότι οι πόρτες του ήταν εντάξει.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ