Τέλη-μέγγενη από 1ης Ιουνίου για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ.

 
Τέλη-μέγγενη από 1ης Ιουνίου για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ.

Ενημερώθηκε: 10/05/16 - 19:44

Τρεις φόροι και ένα τέλος (ταξινόμησης) θα επιβαρύνουν το αυτοκίνητο από 1η Ιουνίου 2016.

Από αυτή την ημερπμηνία αυξάνονται:

Πρώτον, ειδικός φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης που θα σημάνει αύξηση της τάξης του 0,10-0,12 ευρώ δηλαδή οι τιμές θα διαμορφωθούν στο 1,10 με 1,15 ευρώ το λίτρο.

Δεύτερον, Ειδικός φόρος στην τιμή της βενζίνης από 0,03 ως 0,05 ευρώ το λίτρο, κάτι που θα σημάνει αυτόματη αύξηση κοντά στο 1,43 με 1,45 ευρώ το λίτρο.

Τρίτον, ειδικός φόρος στο υγραέριο κίνησης που θα έχει σαν αποτέλεσμα μια αύξηση της τιμής 0,07-0,08 ευρώ.

Το μέτρο αναμένεται να αποδώσει 400 εκατ. ευρώ και συνολικά ζητούνται από τις παρεμβάσεις της έμμεσης φορολογίας το 1% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος ή 1,8 δισ. ευρώ. Έτσι, αναζητούνται πρόσθετες πηγές εσόδων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η γενικότερη φορολόγηση των αυτοκινήτων.

Το σχέδιο που επεξεργάζονται στο υπουργείο Οικονομικών αναμένεταν να φέρει αλλαγές:
- στο Τέλος Ταξινόμησης ( Από 1η Ιουνίου θα εφαρμοστούν νέοι συντελεστές υπολογισμού των τελών ταξινόμησης για τα αυτοκίνητα με βάση υπολογισμού τις αγοραίες αξίες τους).
- στα Τέλη Κυκλοφορίας,
-στον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης,
- στα Τεκμήρια,
- στη φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων,

Σύμφωνα με τις πληροφορίες έχουν κατατεθεί στο τραπέζι οι εξής προτάσεις για αύξηση των φορολογικών εςσόδων από τα αυτοκίνητα οι οποίες περιλαμβάνουν μεταξύ των άλλων:

Πρώτον, την αύξηση των τελών ταξινόμησης τόσο των καινούριων όσο και των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ. Η πρόταση επιβάρυνσης και των μεταχειρισμένων ήλθε ως αποτέλεσμα της γενικευμένης εντύπωσης ότι πλέον η μεγάλη πλειονότητα των ΙΧ που πωλούνται και εισάγονται ως μεταχειρισμένα στην Ελλάδα πρόκειται για χαμηλού κυβισμού και εμπορικής αξίας οχήματα με αποτέλεσμα να έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό και τα κρατικά έσοδα από τη φορολόγηση της απόκτησης ΙΧ.
Δεύτερον, την αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ προκειμένου να ενισχυθούν τα ταμεία του κράτους με πρόσθετα έσοδα. Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται τα τελευταία χρόνια στο επίπεδο των 1,1 δισεκατομμυρίου ευρώ.

Τα σενάρια που εξετάζονται για τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι δύο. Το πρώτο έχει κα κάνει με την επέκταση του τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και σε αυτοκίνητα με πρώτη 'άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010 με ορίζοντας πενταετίας. Δηλαδή στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2006 και μετά τα τέλη να υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακακαι όχι σύμφωνα με τον κυβισμό.

ΤΟ δεύτερο σενάριο προβλέπει την μείωση της «ψαλίδας» που καταγράφεται μεταξύ των Τελών Κυκλοφορίας σε δίλιτρα ΙΧ με εκείνα που κινούνται από κινητήρες 1,6 ή 1,8 λίτρου. Η πρόθεση του υπουργείου είναι το ύψος των Τελών στα 1.600 κ.εκ. Να αυξηθεί έως και 50 ευρώ (από 265 ευρώ σε 315 ευρώ) και στα ΙΧ με κινητήρες 1.800 κ.εκ. να αυξηθούν έως 100 ευρώ, από τα 300 ευρώ στα 400 ευρώ.

Τρίτον, την επιβολή ειδικού τέλους στα οχήματα με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας που εισέρχονται στην Ελλάδα

Τέταρτον, την αύξηση του φόρου ασφαλίστρων.