Στο μικροσκόπιο μπαίνουν νέα στοιχεία από την φονική σιδηροδρομική σύγκρουση στα Τέμπη πριν από 2 χρόνια, όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι. Στην δημοσιότητα έχει δοθεί το βίντεο – ντοκουμέντο που δείχνει την εμπορική αμαξοστοιχία λίγο πριν συγκρουστεί μετωπικά με το επιβατικό τρένο, όπως οι νέες αποκαλύψεις δημιουργούν κι άλλα ερωτήματα για το δυστύχημα.
Δεν έχει μπει οριστικό τέλος στην ανείπωτη τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη, στις 28 Φεβρουαρίου 2023, όταν τα δύο τρένα συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα να πεθάνουν 57 άτομα. Πρόκειται το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει γνωρίσει η χώρα, το οποίο βύθισε τη θλίψη στο πανελλήνιο και όχι μόνο.
Σήμερα (31.01.2025) συνεχίζονται οι έρευνες και οι προσπάθειες να απαντηθούν σημαντικά ερωτήματα που εκκρεμούν για την υπόθεση.Η νέα αποκάλυψη που έγινε σήμερα από το συγκεκριμένο βίντεο λείπουν 5 δευτερόλεπτα. Στις 22:55:16 εμφανίζεται στο πλάνο αμαξοστοιχία και ακολούθως, παρατηρείται μια απότομη μετάβαση από το χρονικό σημείο 22:55:16 στο χρονικό σημείο 22:55:22.
Στη συνέχεια του βίντεο παρουσιάστηκε διακοπή εγγραφής και η επανεμφάνιση του βίντεο στο χρονικό σημείο 22:55:30. Στο χρονικό σημείο 22:55:32 διακόπηκε το βίντεο, επανήλθε στις 22:55:38 όπου και συνέχισε έως το 22:55:39. Ενώ, στο επόμενο στιγμιότυπο το βίντεο μεταπήδησε στο χρονικό σημείο 22:54:55 και στο χρονικό σημείο 22:55:24 εμφανίστηκε στο πλάνο η αμαξοστοιχία
Η πορεία της αμαξοστοιχίας συνεχίστηκε και στις 22:55:38 χάθηκε στο πλάνο της κάμερας ενώ το βίντεο τελείωσε στις 22:55:45.
«Ο ειδικός εφέτης ανακριτής το έστειλε στην Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για να διαπιστωθεί η γνησιότητά του. Δεν μπορεί η ΔΕΕ να πιστοποιήσει ότι αυτό το στικάκι προέρχεται από τη συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα, άρα δεν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε», εξήγησε ο Κώστας Λακαφώσης, πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων των Τεμπών.
«Από αυτό το βίντεο προκύπτουν δύο πράγματα. Ένα, ότι βλέπουμε τα κοντέινερ κατά σειρά. Είναι όσα πρέπει και δεν υπάρχει καμία συζήτηση για 14ο βαγόνι – «φάντασμα». Εμείς είπαμε ότι αναζητούμε κάποια πολύ μικρότερη ποσότητα από αυτή που έχει ακουστεί. Μιλάμε για λιγότερο από 3,5 τόνους και δεν μπορούμε να το εντοπίσουμε με απόλυτα κατηγορηματικό τρόπο στο βίντεο και ούτε μπορούμε να αποκλείσουμε την ύπαρξή του», συμπλήρωσε.
Αποκαλυπτικά έγγραφα
Εκτός από το μονταρισμένο βίντεο, αποκαλυπτικό είναι και το έγγραφο, σύμφωνα με το οποίο ο εφέτης ανακριτής ζητά με αίτημα από τον αρχηγό της Πυροσβεστικής να διενεργηθεί νέα αυτοψία.
Ωστόσο, η έκθεση της Πυροσβεστικής για την έκρηξη κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών ήταν μόνο μία σελίδα.
«Επειδή η έκθεση αυτοψίας αποτελείται μόλις από μία σελίδα και χωρίς λεπτομερή αναφορά και ανάλυση των ειδικότερων προσδιοριστικών στοιχείων πρόκλησης της πυρκαγιάς, με αποτέλεσμα να καθίσταται ιδιαιτέρως δυσχερές το έργο μας», αναφέρεται στο έγγραφο, με ημερομηνία 21/3/2023.
Στην συνέχεια, ζητήθηκε αυτοψία από τον τόπο και τον χώρο του δυστυχήματος, καθώς και των υπολειμμάτων των βαγονιών και των μηχανών τον αμαξοστοιχιών.
Στο έγγραφο της αυτοψίας της Πυροσβετικής στις 01/03/2023, με έναρξη 01:55 και λήξη 04:25, αναφέρεται πως «τα αίτια της φωτιάς οφείλονται στην πρόσκρουση των δύο αμαξοστοιχιών» και πως η αρχική εστία της φωτιάς δεν ήταν δυνατό να εντοπιστεί, διότι «το συμβάν ήταν σε εξέλιξη και υπήρχε ταυτόχρονα συνεχόμενη διαδικασία ανάσυρσης σορών».
Μετά από αίτημα του ανακριτή στην Πυροσβεστική για νέα αυτοψία, η Πυροσβεστική έστειλε τέσσερις μήνες μετά, στις 6 Ιουλίου 2023, συμπληρωματική έκθεση αυτοψίας για τα αίτια της πυρκαγιάς.
Σύμφωνα με το έγγραφο ντοκουμέντο που παρουσίασε το Mega, η αιτία της φωτιάς αποδόθηκε στο έλαιο σιλικόνης που διέφυγε στον αέρα σαν σπρέι.
«13 μέρες πριν κάποιος αγόρασε παράνομο ξυλόλιο»
Ο δικηγόρος κάποιων οικογενειών των θυμάτων των Τεμπών, Στέλιος Σούρλας μίλησε στο Live News για την εισαγωγή παράνομου ξυλολίου στην Ελλάδα, το υλικό το οποίο φέρεται να μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και να προκάλεσε την τεράστια «πύρινη σφαίρα» που προκάλεσε την πυρκαγιά.
Ο Στέλιος Σούρλας απάντησε σε ερώτηση εισαγωγής παράνομου ξυλολίου στην Ελλάδα τονίζοντας: «Σαφέστατα γίνεται εμπόριο με ξυλόλιο στην Ελλάδα.
Έχω στα χέρια μου 6 έγγραφα τα οποία προσκόμισα στον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή, είναι αναρτημένα στη Διαύγεια και είναι από το Τελωνείο Σερρών. Σύμφωνα με ένα από αυτά τα έγγραφα, στις 18 Ιανουαρίου του 2023, ενάμιση μήνα πριν τον δυστύχημα κατασχέθηκαν 25.747 λίτρα ξυλολίου, τολουολίου στο Τελωνείο του Προμαχώνα Σερρών».
Και συμπλήρωσε: «Θεωρώ ότι έχω εντοπίσει την άκρη του νήματος. Δηλαδή έχω εντοπίσει την πηγή από την οποία ενδεχομένως να προέρχεται το εμπόρευμα του ξυλολίου. Στις 15 Φεβρουάριου του 2023, δηλαδή 13 ημέρες πριν τα Τέμπη δημοπρατείται αυτή η ποσότητα και πλειοδοτείται και κάποιος την αγοράζει. Ζητώ από τον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή από τις 18 Απριλίου του 2024 και απάντηση δεν έχω λάβει ακόμη να μου πει πού και πώς μεταφέρθηκαν αυτά τα φορτία».