«Ράβε - ξήλωνε» ξανά στην Παιδεία: «Επιστρέφουν» οι δέσμες, καθιερώνεται το εθνικό απολυτήριο

 
«Ράβε - ξήλωνε» ξανά στην Παιδεία: «Επιστρέφουν» οι δέσμες, καθιερώνεται το εθνικό απολυτήριο

Ενημερώθηκε: 22/07/18 - 10:24

Σε νέες αλλαγές που αναμένεται να διαφοροποιήσουν τον εκπαιδευτικό χάρτη προχωρά το υπουργείο Παιδείας. Ειδικότερα, αλλάζουν οι δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου, καθιερώνονται το εθνικό απολυτήριο, καθώς επίσης και η ελεύθερη πρόσβαση των αποφοίτων λυκείου σε μικρό αριθμό σχολών ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης. Ωστόσο, η βασική παράμετρος που θα εξακολουθεί να υπάρχει και στο νέο σύστημα είναι τα εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία θα παραμείνουν τέσσερα στη λογική του μακροβιότερου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την εφημερίδα "Καθημερινή", το υπουργείο αναμένεται να προτείνει ουσιαστικά την επαναφορά του μακροβιότερου εξεταστικού συστήματος, αυτό των δεσμών.

Όπως επισημαίνει το δημοσίευμα, με βάση το σχεδιασμό στο νέο εκπαιδευτικό σύστημα προβλέπονται τα εξής:

Στη Γ' Λυκείου θα αυξηθούν οι διδακτικές ώρες στα μαθήματα, στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ. Προκρίνεται η εξάωρη διδασκαλία ανά εβδομάδα, ωστόσο για να υπάρξει ισορροπία με τα υπόλοιπα μαθήματα γενικής παιδείας και ειδικοτήτων, εξετάζεται και το σενάριο της οκτάωρης διδασκαλίας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

Το αναλυτικό πρόγραμμα της Γ' Λυκείου θα συμπληρώνεται από Θρησκευτικά, Γυμναστική, ένα μάθημα εργασιών για την ενίσχυση της μαθητικής συνεργασίας, ενώ αρκετοί εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι που ζητούν επαναφορά της Ιστορίας.

Οι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα εξετάζονται υποχρεωτικά σε τέσσερα μαθήματα, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να εξεταστούν και σε ένα επιπλέον μάθημα, προκειμένου να διεκδικήσουν μία θέση στις σχολές και ενός δεύτερου επιστημονικού πεδίου. Τα εξεταζόμενα μαθήματα θα παραμείνουν όπως και στο ισχύον σύστημα, ανάλογα με την κατεύθυνση των υποψηφίων, ήτοι Αρχαία Ελληνικά, Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά κλπ.

Επιπλέον, το σύστημα των εξετάσεων δεν αναμένεται να αλλάξει, κάτι που διευκολύνει το υπουργείο να προτείνει αλλαγές που θα εφαρμοστούν από τους μαθητές που θα φοιτήσουν στη Β' Λυκείου τον φετινό Σεπτέμβριο και όχι από εκείνους που θα φοιτήσουν στην Α' Λυκείου, όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος, οπότε μαθητές και γονείς να μπορέσουν να είναι ενήμεροι για τις αλλαγές.

Παράλληλα, κρίσιμης σημασίας παράμετρος θεωρείται ο τρόπος με τον οποίο θα αποκτούν οι μαθητές της Γ' Λυκείου το εθνικό απολυτήριο. Σε αυτό θα υπολογίζονται οι επιδόσεις στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα - ή πέντε αναλόγως με την επιλογή του μαθητή- και σε πολύ μικρότερο ποσοστό από τις επιδόσεις στα ενδοσχολικά μαθήματα.

Τέλος, όσον αφορά την εισαγωγή των αποφοίτων λυκείου μόνο με το απολυτήριο σε ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης, οι μαθητές θα πρέπει να έχουν περάσει το «φίλτρο» των εξετάσεων στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα.

Γαβρόγλου: Εντός 15 ημερών η ανακοίνωση του νέου συστήματος

Ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου , μιλώντας χθες στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, είχε αναφέρει ότι το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια θα δημοσιοποιηθεί μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο, καθώς αυτές τις ημέρες εξετάζονται κάποιες τελευταίες λεπτομέρειες.

Παράλληλα, επανέλαβε ότι βασικό στοιχείο του νομοσχεδίου που θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα εισαγωγής, θα είναι η αναβάθμιση του λυκείου και ανέφερε ότι ήδη από φέτος θα υπάρξει ελάφρυνση στον «εξεταστικό φόρτο» των μαθητών της Α' και Β' λυκείου για τις προαγωγικές εξετάσεις, ώστε «να είναι πιο ουσιαστικές».

Εξήγησε δε, ότι το βασικό για την κυβέρνηση είναι όχι η εισαγωγή αλλά το να «επανέλθει η Γ’ Λυκείου».

Ανέφερε επίσης ότι αναμένονται και τα αποτελέσματα των διαβουλεύσεων ανάμεσα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ για τις συνέργειες και τον νέο τύπο ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις στο Ιόνιο και τα Ιωάννινα ενώ παράλληλα έχει δημοσιοποιηθεί το σχέδιο για τη Στερεά Ελλάδα.

Πώς θα  κινηθούν οι φετινές βάσεις 

Τρία δεδομένα θα καθορίσουν εφέτος την πορεία των βάσεων. Η δημιουργία του Πανεπιστημίου δυτικής Αττικής, η αύξηση των θέσεων των εισακτέων κατά περίπου 4000 αλλά και η ένταξη των Παιδαγωγικών Σχολών σε όλα τα επιστημονικά πεδία που αναμένεται να εκτοξέυσει στα ύψη τις βάσεις τους ακόμα και πέραν των 2000 μορίων όπως εκτιμούν οι ειδικοί.

Στο “τοπίο” πάντως περιλαμβάνεται και η εκτίμηση για πτώση της Ιατρικής Αθηνών κάτω από 19.000 μόρια ενώ μεγάλη πτώση αναμένεται στις Πολυτεχνικές σχολές και οριακή αύξηση στις Νομικές σχολές Από τα στοιχεία της σύγκρισης των φετινών με τα περυσινά στατιστικά των βαθμών πρόσβασης των υποψηφίων οδηγούν στην εκτίμηση ότι οι βάσεις των σχολών των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι ή ελαφρώς ανοδικά, η πτώση στα πολυτεχνεία και τις σχολές θετικών επιστημών θα είναι αισθητή, ενώ ελαφρά πτώση προβλέπεται για τις σχολές επιστημών υγείας και άνοδος στα οικονομικά τμήματα.

Συγκεκριμένα ανοδική αναμένεται η τάση στις υψηλόβαθμες σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου. Στις Νομικές σχολές επί παραδείγματι η άνοδος εκτιμάται στα 100 μόρια με μικρές αυξομειώσεις που θα εξισορροπηθούν από την αύξηση των προσφερόμενων θέσεων. Η γενική εικόνα περιλαμβάνει καλύτερες βαθμολογίες στα γραπτά των αρχαίων ελληνικών και των λατινικών και χειρότερες στην Ιστορία σε σχέση με πέρυσι.

Μεγάλη μείωση αναμένεται στις σχολές του 2ου επιστημονικού πεδίου κυρίως στις υψηλόβαθμες Πολυτεχνικές σχολές. Η εικόνα στα γραπτά της Φυσικής και των Μαθηματικών είναι χειρότερη από την αντίστοιχη περσινή και ως αποτέλεσμα είναι να έχουμε πτωτική τάση στις Φυσικομαθηματικές Σχολές. Η Ιατρική Αθηνών εκτιμάται οτι μπορεί να “σπάσει” το ψυχολογικό φράγμα των 19000 μορίων από τα 19131 που ήταν πέρυσι καθώς Φυσική , Χημεία και Βιολογία δεν βαθμολογήθηκαν με πολύ υψηλούς βαθμούς. Γενικά στο 3ο επιστημονικό πεδίο αναμένουμε πτώση μεγαλύτερη στις υψηλόβαθμες σχολές, ενώ στις μεσαίες θα σημειωθούν αυξομειώσεις.