Μιλώντας στην ΕΡΤ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι γίνεται αγώνας δρόμου για να ανοίξει η εθνική οδός Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με εκτίμηση ότι θα ανοίξει το πρωί του Σαββάτου από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και την Κυριακή αντίστροφα με μία λωρίδα καθόδου.
Επίσης εκτίμησε ότι το κόστος στο σιδηροδρομικό δίκτυο ενδέχεται να φτάσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ και συμπεριέλαβε στο κόστος των καταστροφών και όσες παρεμβάσεις έγιναν μετά το δυστύχημα των Τεμπών, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να επανέλθει ο σιδηρόδρομος μετά από αρκετούς μήνες.
Συγκεκριμένα δήλωσε πως: «Με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται να έχει περιοριστεί στα 450 μέτρα. Αυτή τη στιγμή σε ένα ύψος περίπου 35 εκατοστών ήταν 3 χιλιόμετρα το πρόβλημα. Η προσδοκία και η εκτίμηση είναι ότι το Σάββατο το πρωί θα ανοίξει το οδικό δίκτυο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και θα επιδιώξουμε να ανοίξει την Κυριακή το πρωί κάποια λωρίδα από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα. Αλλά αυτές είναι οι εκτιμήσεις που είχαμε πριν από αυτό. Μπορεί να μεταβληθεί».
Συμπλήρωσε πως «υπάρχουν αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης, της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έτσι ώστε να διευκολύνονται οι πολίτες σε αυτό που λέγονται διόδια σε κάποιους συγκεκριμένους οδικούς άξονες».
Επίσης εκτίμησε ότι το κόστος στο σιδηροδρομικό δίκτυο ενδέχεται να φτάσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ και συμπεριέλαβε στο κόστος των καταστροφών και όσες παρεμβάσεις έγιναν μετά το δυστύχημα των Τεμπών, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να επανέλθει ο σιδηρόδρομος μετά από αρκετούς μήνες.
Τόνισε πως «Στις προχθεσινές αποφάσεις που ελήφθησαν στο Στρασβούργο, μεταξύ άλλων απεφασίσθη να μπορεί να γίνει χρήση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και εξασφαλίσαμε για πρώτη φορά ευελιξία στο Ταμείο ανάκαμψης, έτσι ώστε αυτά τα 600 εκατομμύρια να δοθούν για υποδομές, υποδομές, οδικοί άξονες, σιδηρόδρομοι».
Συνέχισε λέγοντας πως: Ως προς τον Ιανό έχουμε και ερώτημα αν θέλουμε να κάνουμε έργα με ανθεκτικότητα τέσσερις φορές στον Ιανό, γιατί αυτό που συνέβη την προηγούμενη εβδομάδα είχε χαρακτηριστικά πρωτόγνωρα σε χρονικό διάστημα 200 300 ετών. Αυτό σημαίνει ότι και το κόστος είναι διαφορετικό και οι πηγές χρηματοδότησης είναι διαφορετικές. Άρα, αν μπορώ να συνοψίσω τη στρατηγική στρατηγική, έχει τρεις πυλώνες. Ο πρώτος πυλώνας είναι άμεσα έργα αποκατάστασης. Αυτά θα κοστίσουν ή τουλάχιστον έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 600 εκατ. Ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σε αυτά τα έργα βάζω και τα σχολεία.
Ήδη οι Κτιριακές Υποδομές σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας ελέγχει τα σχολεία και θα συνεχιστεί αυτός ο έλεγχος της επόμενης ημέρας. Και τρίτον, είναι υφιστάμενες υποδομές που θα πρέπει να ελέγξουμε την ανθεκτικότητά τους. Παράδειγμα Γέφυρες σε όλη την Ελλάδα θα έχουμε μέχρι το τέλος του έτους μητρώο σε λειτουργία ώστε να γνωρίζουμε πόσες γέφυρες έχουμε με μήκος άνω των 6 μέτρων, ποια είναι η ανθεκτικότητά τους και τι παρεμβάσεις πρέπει να κάνουμε. Όπως επίσης πρέπει να δούμε και τα αντιπλημμυρικά στο σύνολό τους για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε όσο γίνεται».
Συμπλήρωσε επίσης ότι: «Τα αντιπλημμυρικά έργα, όχι μόνο εκεί, παντού ανήκουν στην περιφέρεια και η Περιφέρεια έχει δώσει αναλυτική λίστα των αντιπλημμυρικών έργων που έχουν γίνει στην περιοχή. Μετά τον ΙΑΝΟ, σύμφωνα με την ενημέρωση, την επίσημη των υπηρεσιών. Έγιναν και άλλα περίπου σε 450 θέσεις, τα οποία έργα φαίνεται ότι άντεξαν μέσα σ αυτή την κρίση όμως έχω ζητήσει αναλυτικά στοιχεία και εκτός αυτής της περιοχής. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνει δέκα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα και σχεδιάζει και κάποια ακόμα για τα μεγάλα στρατηγικής σημασίας έργα. Ανήκουν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τα αντιπλημμυρικά, όχι αυτά που ανήκουν στη Περιφέρεια».