Την αντίδραση της «Αυγής» και του ΣΥΡΙΖΑ και ειδικότερα του τμήματος Μικρομεσαίων του κόμματος προκαλεί η εφαρμογή της Black Friday.
Η εφημερίδα του κυβερνώντος κόμματος αποκηρύσσει συγκεκριμένα τη «Μαύρη Παρασκευή» χαρακτηρίζοντας την ως έναν θεσμό καταναλωτικού παροξυσμού από μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων και παραρτήματα πολυεθνικών κολοσσών που μαυρίζει ακόμα πιο πολύ τη ζωή των εργαζομένων.
Γράφει η Αυγή: «Σε μια εποχή που η μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών έχει μετατρέψει την πλειονότητα των καταναλωτών σε "κυνηγό προσφορών", τα πολυκαταστήματα εφαρμόζουν τον θεσμό της Black Friday σε μια προσπάθεια να ξεπουλήσουν το μεγάλο τους στοκ, το οποίο μόνο αυτές έχουν τη δυνατότητα να διατηρούν, στοχεύοντας παράλληλα στον ακόμα μεγαλύτερο περιορισμό του μεριδίου των "μικρών" ανταγωνιστών τους».
Μάλιστα η εφημερίδα επέλεξε την Black Friday ως πρώτο θέμα και την είδηση για τους νεκρούς στη Μόρια να παίρνει δευτερεύουσα θέση.
ΣΥΡΙΖΑ: Αμερικανιά το Black Friday
Ταυτόχρονα, το κυβερνών κόμμα κάνει λόγο για «αμερικανιές» και «προσπάθεια επιβολής καταναλωτικών συνηθειών της πατρίδας της υπερκατανάλωσης, των ΗΠΑ», τονίζει ότι «η υποτιθέμενη γιορτή του εμπορίου» οφελεί μόνο τις πολυεθνικές και καλεί τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να «αντισταθούν σε πρότυπα και όρους που επιβαρύνουν την αξιοπρέπεια και την φυσική τους ύπαρξη».
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζεται: «Η προσπάθεια επιβολής καταναλωτικών συνηθειών της πατρίδας της υπερκατανάλωσης, των ΗΠΑ, στον υπόλοιπο κόσμο, συνεχίζεται δυναμικά με στόχευση αυτήν τη φορά τους νεόπτωχους της παλιάς μεσαίας τάξης».
«Τώρα και στην Ελλάδα μια "αμερικανιά", το Black Friday, που εξυπηρετεί μόνο τις πολυεθνικές αλυσίδες παραγωγής και εμπορίου, οι οποίες δημιουργούν μια ακόμη ευκαιρία να ξεπουλήσουν το μεγάλο τους στοκ, που μόνο αυτές έχουν την δυνατότητα να διατηρούν και με προφανή στόχο τη μεγαλύτερη συρρίκνωση των επιχειρηματικών δυνατοτήτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων», παρατηρεί στην ανακοίνωσή του και προσθέτει:
«Άλλωστε στην περίοδο της επταετούς ύφεσης και λιτότητας, οι πολυεθνικές αλυσίδες αποδεδειγμένα είναι οι μόνες που παρουσιάζουν άνοδο στον όγκο λιανικών πωλήσεων ενώ οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις διαρκώς συρρικνώνονται.
Ο θεσμός και οι διαδικασίες των περιόδων εκπτώσεων και ιδιαίτερα στην κρίσιμη οικονομική συγκυρία των τελευταίων χρόνων, οφείλει να επανεξεταστεί, για όφελος των χιλιάδων μικρών επιχειρήσεων και των εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων και όχι για τη μεγέθυνση των κερδών των πολυεθνικών ομίλων παραγωγής και εμπορίου.
Παρά την προσπάθεια που γίνεται από γνωστά ΜΜΕ και διαδικτυακές σελίδες να παρουσιάσουν τη Μαύρη Παρασκευή ως την υποτιθέμενη "γιορτή του εμπορίου", εφιστούμε την προσοχή στους καταναλωτές να μη παραπλανηθούν στηρίζοντας μια εικονική έκπτωση πολυεθνικών αλυσίδων και τους υπενθυμίζουμε να ενισχύουν πάντα τις τοπικές τους αγορές και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες για χρόνια υπήρξαν η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας.
Είναι υποχρέωση των μικρών επιχειρήσεων και των επαγγελματιών να αντισταθούν σε πρότυπα και όρους που επιβαρύνουν την αξιοπρέπεια και την φυσική τους ύπαρξη.
Η ελληνική κοινωνία δεν πρέπει να γίνει ο κάδος των σκουπιδιών των ομίλων υπερπαραγωγής, αμφιβόλου ποιότητας και διαδικασιών παραγωγής, «επώνυμων» προϊόντων.
Εκδηλώνουμε την αντίθεσή μας στις πρακτικές περαιτέρω απαξίωσης της ζωής μας.
Ενημερώνουμε τους πολίτες από τις στρεβλώσεις που προκαλούν τέτοιας μορφής καταναλωτικές συνήθειες.
Καλούμε τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και τους καταναλωτές με την στάση τους, (μη συμμετοχή, αποχή κλπ), να μην επιτρέψουν την καθιέρωση τέτοιων μορφών εμπορικότητας. Η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη όσο ποτέ άλλοτε τη μικρομεσαία επιχείρηση. Τη στηρίζουμε οικονομικά και πολιτικά».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η τρέλα της Black Friday και στη Θεσσαλονίκη (Φωτό - Βίντεο)
Αμερικανιά η Black Friday σε μια αγορά που δεν έχει εισοδήματα, λένε οι ιδιωτικοί υπάλληλοι
Από σήμερα η Black Friday στην Ελλάδα: Που θα βρείτε τρελές εκπτώσεις έως 80%!