Μην θεωρούμε δεδομένα τα σχολεία, τονίζει η UNICEF

 
Μην θεωρούμε δεδομένα τα σχολεία, τονίζει η UNICEF

Ενημερώθηκε: 16/05/16 - 19:15

Η εκπαίδευση είναι θεμελιώδες αγαθό για τα παιδιά για να μπορούν να αναπτύξουν πλήρως τις δυνατότητές τους και να οικοδομήσουν ένα μέλλον ευημερίας για τον εαυτό τους και την κοινωνία. Είναι ακόμη πιο σημαντικό κατά τη διάρκεια καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, όταν τα παιδιά γίνονται συχνά μάρτυρες φρικαλεοτήτων και τραγωδιών. Σήμερα, περίπου 37 εκατομμύρια παιδιά δεν πηγαίνουν στο σχολείο σε χώρες που πλήττονται από κάποιου είδους κρίση. Η ΕΕ και η UNICEF συνεργάζονται για να παρέχουν στα παιδιά έναν τόπο όπου μπορούν να αισθάνονται ασφαλείς και να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους ανά πάσα στιγμή.

Η εκστρατεία ευαισθητοποίησης του κοινού, που πραγματοποιείται μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στοχεύει στο να προσεγγίσει είκοσι εκατομμύρια Ευρωπαίους, ιδιαίτερα εκείνους που είναι 25 ετών και κάτω, στην Ελλάδα, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Ιταλία, τη Σλοβενία, τη Σλοβακία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ώστε να τους εμπνεύσει να ενώσουν τις φωνές τους, εκ μέρους των εκατομμυρίων παιδιών και εφήβων των οποίων η εκπαίδευση έχει διακοπεί εξαιτίας καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, αναφέρεται στην ανακοίνωση της UNICEF.

Παρουσιάζει τις αληθινές εμπειρίες παιδιών που βιώνουν έκτακτες ανάγκες, σε χώρες όπως η Γουϊνέα, το Ιράκ, το Νεπάλ και η Ουκρανία. Οι προσωπικές τους ιστορίες, με τις εκπληκτικές προσπάθειες που κάνουν ώστε να αποκτήσουν εκπαίδευση, αποδεικνύει γιατί τα παιδιά μπορούν και πρέπει να συνεχίσουν να μαθαίνουν. Μέσα στους επόμενους επτά μήνες, αυτές οι ιστορίες θα μοιραστούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω των #EmergencyLessons. Με αυτό τον τρόπο, θα ενισχυθεί η ευαισθητοποίηση, η κατανόηση και η υποστήριξη ανάμεσα στους Ευρωπαίους, φιλοδοξεί η οργάνωση.

«Οι νέοι άνθρωποι καταλαβαίνουν καλύτερα από τον καθένα το πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση για τις ζωές τους, σήμερα και για το μέλλον τους. Ποιος γνωρίζει καλύτερα από εκείνους, ότι το μέλλον τους εξαρτάται από αυτά που μαθαίνουν σήμερα; Ποιος, καλύτερα από τη σημερινή νεολαία, μπορεί ν' απαιτήσει ο κόσμος να τους παρέχει τις δεξιότητες που χρειάζονται για να χτίσουν έναν καλύτερο κόσμο; Το μέλλον τους και το δικό μας, εξαρτάται από αυτό», επισημαίνει ο εκτελεστικός διευθυντής της UNICEF Άντονι Λέικ στην ανακοίνωση.

Σύμφωνα με τη UNICEF, περίπου το ένα στα τέσσερα παιδιά σχολικής ηλικίας παγκοσμίως -462 εκατομμύρια- ζουν σήμερα σε 35 χώρες που πλήττονται από κρίσεις, συμπεριλαμβανομένων 75 εκατομμυρίων παιδιών που έχουν απελπιστική ανάγκη από εκπαιδευτική υποστήριξη.

Πέραν του ότι μένουν εκτός εκπαίδευσης και χάνουν τα οφέλη που εξασφαλίζει για τα ίδια και τις κοινωνίες τους, τα παιδιά που μένουν εκτός σχολείου είναι πιο ευάλωτα στην κακοποίηση, την εκμετάλλευση και τη στρατολόγηση από ένοπλες ομάδες. Τα σχολεία παρέχουν ένα ασφαλές περιβάλλον, όπου τα παιδιά μπορούν να προστατευθούν από αυτές τις απειλές.

«Εδώ στην Ευρώπη, έχουμε την τάση να θεωρούμε το σχολείο ως δεδομένο, και ξεχνάμε το πόσο σημαντικό κομμάτι της ζωής είναι για τα παιδιά, ιδιαίτερα όταν τα πάντα γύρω τους καταρρέουν», δηλώνει στην ανακοίνωση ο επίτροπός Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Πολιτικής Προστασίας (ECHO), Χρήστος Στυλιανίδης. Και συμπληρώνει: «Ελπίζουμε πως αυτή η εκστρατεία θα βοηθήσει τους Ευρωπαίους να κατανοήσουν καλύτερα το γιατί, όταν συμβαίνει μια καταστροφή, οι ευκαιρίες για μάθηση είναι τόσο σημαντικές όσο η πρόσβαση σε φαγητό, νερό, εμβόλια και καταφύγιο».

Η Μαθήτρια της Γ΄ Γυμνασίου του Λεοντείου Λυκείου Νέας Σμύρνης Μαρία Ζούρα εκπροσώπησε τη UNICEF Ελλάδας στις Βρυξέλλες με την ιδιότητα της Youth Ambassador (Πρέσβειρα νεότητας) στο Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε συνεργασία με τη UNICEF «Εκπαίδευση σε Καταστάσεις Έκτακτης Ανάγκης»

Tags