Η ανάγκη για νέους συρμούς για το μετρό είναι μεγάλη και ο στόχος είναι μέχρι το καλοκαίρι να έχουν βρεθεί οι χρηματοδοτικοί πόροι και να μπορεί ακολούθως η Ελληνικό Μετρό να τρέξει τον σχετικό διαγωνισμό.
Το κόστος, σύμφωνα με πληροφορίες, ανέρχεται σε περίπου 370 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στη διαχείσιση των χρηματοδοτικών εργαλείων.
Η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι με την έναρξη του διαγωνισμού θα απαιτηθεί τουλάχιστον μια τριετία μέχρι να μπορέσουν να έρθουν οι πρώτοι συρμοί στην Αθήνα, δηλαδή προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Συνολικά μιλάμε για περίπου 7 διρευματικούς συρμούς και άλλους 8 για την αύξηση του στόλου αλλά τα πάντα εξαρτώνται από τα χρήματα που θα εξασφαλιστούν.
Για το θέμα ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε πως είναι έτοιμος στην Ισπανία (η ανάθεση έχει γίνει στην CAF) ο πρωτότυπος συρμός, και πως μέσα στην επόμενη διετία, δηλαδή σταδιακά μέχρι το 2027, θα έχει ολοκληρωθεί η ανακαίνιση των συνολικά 14 συρμών της 10ης γενιάς της γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας. Το μηχανοστάσιο που θα ανακατασκευαστούν οι συρμοί βρίσκεται στον Βόλο.
Πηγή: newsauto.gr