«Βούλιαξε» από τουρίστες η Θεσσαλονίκη

 
«Βούλιαξε» από τουρίστες η Θεσσαλονίκη

Ενημερώθηκε: 04/01/18 - 15:13

Ανάκαμψη σε σχέση με το 2016 σημειώθηκε το 2017 στα οργανωμένα ταξίδια των Βορειοελλαδιτών για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, καθώς «οι Έλληνες το ταξίδι το έχουν στο κύτταρο τους και με κάθε ευκαιρία εκδράμουν» όπως επισήμανε ο πρόεδρος των Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας-Θράκης, Βύρων Θεολόγης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM».

Περιέγραψε έτσι τη θετική «στροφή» στην εικόνα μιας σεζόν που τα τελευταία χρόνια χαρακτηριζόταν από αρνητικούς δείκτες. «Το 2017 είχαμε ανάκαμψη, σε σχέση πάντοτε με το 2016» τονίζει ο κ. Θεολόγης, που σημειώνει πως μπορεί τα νούμερα να μην βρίσκονται στα υψηλά επίπεδα στα οποία κινούνταν τέσσερα με πέντε χρόνια πριν, αλλά «κάτι άρχισε να κινείται, στοιχείο που είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικό».

Εκδρομές με πληρότητα 100%

αεροπλάνο

Το προφίλ των ταξιδιωτών της φετινής σεζόν ήταν αυτό των ατόμων που έψαχναν «την εναλλακτική λύση, καθώς αυτό που θέλουν δεν είναι μόνο η τιμή». Το χρησιμοποιείτο, κυρίως για τη γρήγορη μετάβαση στον τουριστικό προορισμό, ενώ η επιστροφή οργανωνόταν ως επί το πλείστον με τουριστικά λεωφορεία. «Με το τουριστικό λεωφορείο "χορταίνει το μάτι", είναι γεμάτοι αναμνήσεις και εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι τα λεωφορεία είναι άριστα, πληρούν προδιαγραφές άνεσης και ασφάλειας» συμπληρώνει ο πρόεδρος Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας-Θράκης.

«Φέτος είχαμε και μια πρωτοτυπία. Από νωρίς οι συνάδελφοι πουλούσαν με early booking, δηλαδή σε μειωμένες τιμές, αν αγόραζε κάποιος από το φθινόπωρο μια εκδρομή. Έτσι, μετά τις εκδρομές του Αγίου Δημητρίου, άρχισαν οι προπωλήσεις για τα Χριστούγεννα» επισημαίνει ο κ. Θεολόγης.

Σημαντική αύξηση στις ναυλωμένες πτήσεις

αεροδρόμιο Μακεδονία

«Φέτος είχαμε ναυλωμένες πτήσεις από το , 42 τον αριθμό, όταν πέρυσι είχαμε γύρω στις 28 με 30» τονίζει ο πρόεδρος των Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας-Θράκης, ενώ κρίνει πως ιδιαίτερα σημαντική ήταν η κίνηση προς γειτονικές χώρες.

Βόρεια Ελλάδα

«Πέρυσι, για την Τουρκία είχαμε μηδαμινή ζήτηση, ενώ φέτος φύγανε γύρω στα 10 λεωφορεία για την Πόλη» σημειώνει ο κ. Θεολόγης, ενώ συμπληρώνει, πως φέτος, «μετά από πέντε, έξι χρόνια, στείλαμε όχι μόνο από τη , αλλά πανελλαδικά, τρία αεροσκάφη γεμάτα από τη Αθήνα στο Ροβανιέμι, στον αρκτικό κύκλο», ένα «ακριβό ταξίδι, καθώς από την ίδια οικογένεια πηγαίνουν τουλάχιστον 3 με 4 άτομα (...) ταξίδι που, όμως, είχε ανταπόκριση φέτος και αυτό έχει τη σημειολογία του» .

Νέες μέθοδοι πωλήσεων

Για να πετύχουν τις καλύτερες επιδόσεις οι τουριστικοί πράκτορες, σύμφωνα με τον κ. Θεολόγη, εξέλιξαν τα τουριστικά πακέτα που προσέφεραν, αλλά και τις μεθόδους πωλήσεων. «Φέτος οι συνάδελφοι έκαναν κάτι σημαντικό. Επένδυσαν πάρα πολλά χρήματα, όλοι αυτοί που ασχολούνται με τα οργανωμένα ταξίδια, από πάρα πολύ νωρίς. Από την περασμένη άνοιξη ναύλωσαν ειδικά αεροσκάφη και έκλεισαν ξενοδοχεία για να φτιάξουν δελεαστικά πακέτα για τους εκδρομείς» εξηγεί ο κ. Θεολόγης. «Δεν στόχευαν φέτος καθόλου στο κέρδος, παρά στο να οργανώσουν για να ταξιδέψουν οι άνθρωποι και να αποκτήσουν ξανά την εμπιστοσύνη στο τουριστικό γραφείο για να έρθουν να αγοράσουν προϊόντα» εξηγεί.

Σε ό,τι αφορά τους προορισμούς που επέλεξαν οι ταξιδιώτες, σημειώνει πως κινήθηκαν στις κλασικές επιλογές με χριστουγεννιάτικο προσανατολισμό. «Κορυφαίος προορισμός φέτος για τους Βορειοελλαδίτες ήταν η Βιέννη, η μελωδική Βιέννη ή η αυτοκρατορική Βιέννη, όπως θέλετε να την ονομάσουμε, σε δεύτερη σειρά είναι η Πράγα, ενώ πολλοί επέλεξαν τη Βουδαπέστη, τη Σόφια, τη Φιλιππούπολη» εξηγεί ο κ. Θεολόγης και επισημαίνει, ότι η αγορά πλέον είναι στοχευμένη και διαμορφώνεται σύμφωνα με τη ζήτηση.

Για το Λονδίνο, το Παρίσι και τη Ρώμη, αλλά και γενικά για την Ιταλία και τη Σικελία, οργανώθηκαν επίσης ταξίδια, αλλά φέτος «δεν ήταν οι αγαπημένοι προορισμοί των πελατών, διότι αυτοί οι προορισμοί εξακολουθούν ακόμη και τώρα να είναι ακριβοί, δηλαδή ένα πενθήμερο για Λονδίνο, για Παρίσι, δεν μπορούσε βάσει δεδομένων να κατέβει κάτω από 500 ευρώ» τόνισε ο κ. Θεολόγης.

«Εμείς δεν μπορούμε να κατεβάσουμε τις τιμές, με αποτέλεσμα να παραμείνουν ως έχουν (ενώ οι) αγορές στοχεύουν σε κάποιο συγκεκριμένο κοινό (και) άλλαξε και το προφίλ των ταξιδιωτών οι οποίοι πάνε εκεί. Σε αυτές τις ευρωπαϊκές χώρες και στο Λονδίνο, το Παρίσι, τη Ρώμη, οι αγαπημένοι πελάτες των τουριστικών πρακτορείων ήταν οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι στο Λονδίνο είχαν τα παιδιά τους που κάνουν μεταπτυχιακά. Όλο αυτό το σκηνικό άλλαξε μετά την κρίση και είχαμε μεγάλη διαφοροποίηση όσον αφορά τις προτιμήσεις» καταλήγει ο πρόεδρος Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας-Θράκης.