Black Friday: Λίγο μετά το τέλος των ενδιάμεσων εκπτώσεων, επιστρέφει μια από τις αγαπημένες μέρες των καταναλωτών στην Ελλάδα. Η αμερικάνικη μόδα του Black Friday, ή Μαύρη Παρασκευή προς το ελληνικότερο, έχει μπει για τα καλά στην ελληνική αγορά, «απογειώνοντας» τις πωλήσεις με τις γενναίες εκπτώσεις που προσφέρουν τα καταστήματα στους καταναλωτές ενόψει των Χριστουγέννων. Το εγχείρημα της Μαύρης Παρασκευής που υιοθετήθηκε σε αρκετές χώρες και αναμένεται να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα στις 24 Νοεμβρίου για 2η φορά.
Την περσινή χρονιά που δοκιμάστηκε το εγχείρημα της Black Friday στην Ελλάδα είχε κριθεί ως επιτυχημένο. Υπήρξε αύξηση της κατανάλωσης με μια μικρή θυσία του κέρδους από τις , αλλά τονώθηκε η αγορά καθώς οι καταναλωτές δεν δίστασαν να επενδύσουν λίγο παραπάνω στα προϊόντα που αγόρασαν. Με το εγχείρημα να έχει κριθεί επιτυχημένο αποφασίστηκε να επιστρέψει ξανά στην Ελλάδα στις 24 Νοεμβρίου.
Ο όρος Black Friday έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών στις ΗΠΑ. Ο θεσμός τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία και κάθε χρονιά συμμετέχουν όλο και περισσότεροι λιανέμποροι.
Πώς προέκυψε η Μαύρη Παρασκευή (Black Friday)
Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.