Σενάρια εξετάζουν οι αρμόδιοι για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από του χρόνου και θα της αποφέρουν 1,1 δισ. ευρώ. Στα σενάρια που εξετάζουν, το ζητούμενο είναι να μεταφέρουν το βάρος από τα παλαιότερα οχήματα μεγάλου κυβισμού, στα νεότερα μικρού κυβισμού.
Μια πρόταση που έχει κατατεθεί και εξεταζεται με ιδιαίτερο είναι να οριστεί νέο ηλικιακό όριο το 2007 και ευνοεί κυρίως τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Επιδίωξη της κυβέρνησης η αύξηση εσόδων και η επιστροφή πινακίδων.
Ετσι:
Σύμφωνα με το fpress, η εφαρμογή αυτού του κανόνα θα επιφέρει:
ΜΕΙΩΣΗ. Δεδομένου ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα επιβαρυνθούν θα είναι πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με αυτόν για τα οποία θα προκύψει μείωση στα τέλη κυκλοφορίας, η εφαρμογή του σχεδίου εκτιμάται ότι θα επιφέρει αύξηση των εσόδων. Αυτά τα χρήματα που θα προκύψουν (εκτιμώνται σε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ), αν δεν καλύψουν δημοσιονομικές ανάγκες, θα διοχετευτούν στη μείωση των τελών κυκλοφορίας στα οχήματα μεγάλου κυβισμού που έχουν κυκλοφορήσει πριν από το 2007.
Στο υπουργείο Οικονομικών πιστεύουν ότι με μια σημαντική έκπτωση σε αυτά τα οχήματα μπορεί να προκληθεί ένα κύμα επιστροφής πινακίδων, έστω και για μερικές δεκάδες χιλιάδες οχήματα.
Οπως προκύπτει από τα αναλυτικά στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, η «μεταρρύθμιση» αφορά σε τουλάχιστον 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα ηλικίας 6-9 ετών. Αν, μάλιστα, θιγούν και τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2007, ο αριθμός όσων επηρεάζονται (θετικά ή αρνητικά) θα είναι ακόμη μεγαλύτερος. Τα στατιστικά δείχνουν ότι ο στόλος των Ι.Χ. σε κυκλοφορία «γερνάει» ταχύτατα. Το 92% των οχημάτων έχει ξεπεράσει την 5ετία, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στις αρχές του 2013 ήταν στο 86%. Τα οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών αντιπροσωπεύουν πλέον τουλάχιστον το 57%-58% του στόλου έναντι 51% το 2013.
Οι συνέπειες στην τσέπη των οδηγών
Οσον αφορά τις συνέπειες που θα έχει στην τσέπη εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, αποκαλυπτικός είναι ο σχετικός πίνακας που δημοσιεύεται. Εκεί συγκρίνονται τα νέα τέλη (υπολογίζονται με την παραδοχή ότι δεν θα αλλάξει το ποσό των τελών ανά ρύπο και θα εφαρμοστεί το ίδιο σύστημα που ισχύει για τα Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν μετά την 1η/11/2010). Τι προκύπτει;
Τεχνικά, η ενεργοποίηση του νέου συστήματος είναι εφικτή, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει δοθεί στο υπουργείο Οικονομικών, καθώς στο σύστημα του υπουργείου Μεταφορών υπάρχουν τα στοιχεία για τις εκπομπές αερίων των οχημάτων που έχουν κυκλοφορήσει το διάστημα από το 2007 έως το 2010.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ιταλία: 15 μετανάστες ανασύρθηκαν νεκροί, διασώθηκαν άλλοι τουλάχιστον 2.700
Ισχυρός σεισμός τώρα στη Ρόδο!
Περισσότεροι από 350 χιλ. Ελληνες μετανάστευσαν στα χρόνια της κρίσης
Ραγδαία επιδείνωση του καιρού, με καταιγίδες, χαλάζι, ισχυρούς ανέμους και πτώση της θερμοκρασίας