Με ποιμαντική ευθύνη θα πρέπει να αντιμετωπίζονται από τα μέλη της Εκκλησίας τα ομόφυλα ζευγάρια. Τη θέση αυτή επαναδιατύπωσε και επίσημα η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, με αφορμή το νομοσχέδιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση.
Ωστόσο, διευκρινίζει οτι "η Εκκλησία δεν αποδέχεται διά τα μέλη αυτής σύμφωνα συμβιώσεως του αυτού ή ετέρου φύλου και πάσαν άλλην μορφήν συμβιώσεως, διαφόρου του γάμου» ως «της εν Χριστώ ενώσεως ανδρός και γυναικός», η οποία «συνιστά μίαν μικράν Εκκλησίαν ή μίαν εικόνα της Εκκλησίας».
Το Φανάρι , κρατά ιδιαίτεα χαμηλούς τόνους και επικαλείται την απόφαση της Πανορθοδόξου Συνόδου που έγινε στην Κρήτη τον Ιούνιο του 2016 .Να θυμίζουμε οτι την παρέμβαση του κ.Βαρθολομαίου έχουν ζητήσει με επιστολή του και οι μονές του Αγίου Όρους με αφορμή την επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Αμερικής στον 'ΑΘω.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Με αφορμή το επικείμενο νομοσχέδιο της Κυβέρνησης για τον γάμο των ομοφύλων και την τεκνοθεσία, η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου εκφράζει τη θέση της αναφορικά με το φλέγον ζήτημα των ημερών, υπενθυμίζοντας ότι «Η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου συνήλθε σήμερα, Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024, υπό την προεδρία του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου και σε σχετικό ανακοινωθέν που εξέδωσε μετά το πέρας της τακτικής συνεδρίας, αναφέρει τα εξής:
«Η Αγία και Ιερά Σύνοδος, συνελθούσα υπό την προεδρίαν της Α. Θ. Παναγιότητος εις την τακτικήν συνεδρίαν αυτής, σήμερον, Τετάρτην, 24ην Ιανουαρίου 2024, υπενθυμίζει εις το ευσεβές ποίμνιον του Πανσέπτου Οικουμενικού Θρόνου, επί τη συζητήσει περί θεσμοθετήσεως γάμου μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου και περί τεκνοθεσίας εν Ελλάδι, την δεσμευτικήν Απόφασιν της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας (Κρήτη, Ιούνιος 2016), ότι «η Εκκλησία δεν αποδέχεται διά τα μέλη αυτής σύμφωνα συμβιώσεως του αυτού ή ετέρου φύλου και πάσαν άλλην μορφήν συμβιώσεως, διαφόρου του γάμου» ως «της εν Χριστώ ενώσεως ανδρός και γυναικός», η οποία «συνιστά μίαν μικράν εκκλησίαν ή μίαν εικόνα της Εκκλησίας» (κείμενον «Το μυστήριον του γάμου και τα κωλύματα αυτού», Ι.10 και 4). Σημειούται συγχρόνως, ότι τα συνάπτοντα τοιαύτας μορφάς συμβιώσεως μέλη της Εκκλησίας πρέπει να αντιμετωπίζωνται μετά ποιμαντικής ευθύνης και εν Χριστώ αγάπης.»