Το μαγικό δαχτυλίδι των Hobbit πολύτιμο για την εθνική οικονομία

 
Το μαγικό δαχτυλίδι των Hobbit πολύτιμο για την εθνική οικονομία

Ενημερώθηκε: 31/10/16 - 16:50

Το σινεμά έχει γίνει για τη Νέα Ζηλανδία τόσο πολύτιμο όσο το μαγικό δαχτυλίδι των Hobbit στην κινηματογραφική τριλογία του σκηνοθέτη Πίτερ Τζάκσον. Σε τέτοιο σημείο που ο τουρισμός ως μοχλός ανάπτυξης ξεπέρασε τη βιομηχανία γάλακτος.

Κάθε χρόνο εκατομμύρια τουρίστες φθάνουν αεροπορικώς στη Νέα Ζηλανδία έχοντας το μυαλό τους να δουν τα υπέροχα τοπία της "Μέσης Γης", σκηνικό στις ταινίες φαντασίας "Χόμπιτ" και "Ο Άρχοντας των Δακτυλιδιών". Οι δύο τριλογίες βασίστηκαν στο έργο του Τζ.Ρ.Ρ. Τόλκιν και είχαν παγκόσμια επιτυχία.

Δεν είναι πολύς καιρός που τα γαλακτοκομικά προϊόντα έφερναν την ευημερία σε μια από τις πιο μακρινές χώρες του πλανήτη. Ο "λευκός χρυσός" εξασφάλιζε έως 17 δισεκατομμύρια δολάρια Νέας Ζηλανδίας (11 δισεκ. ευρώ) ετησίως, δηλαδή σχεδόν το ένα τρίτο του συνολικού ύψους από τις εξαγωγές της χώρας αυτής με τους 4,4 εκατομμύρια κατοίκους.

Ωστόσο η παγκόσμια υπερπαραγωγή και η επιβράδυνση της κινεζικής ζήτησης επισκίασαν αυτή τη χρυσή εποχή: οι εξαγωγές γαλακτοκομικών προϊόντων μειώθηκαν στα 12,2 δισεκ. Νέας Ζηλανδίας το 2015-2016.

Η οικονομία της χώρας διατήρησε όμως έναν ζηλευτό ρυθμό ανάπτυξης 3,6%. Η επίδοση αυτή εξηγείται κυρίως από την άνθηση του τουριστικού τομέα που αναπτύσσει σημαντικά την εθνική οικονομία. "Μια εξαιρετική ανάπτυξη του τομέα επέτρεψε τη δημιουργία σχεδόν 6.600 νέων θέσεων εργασίας. το οικονομικό έτος που ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο. Ο τομέας αντιπροσωπεύει στο εξής το 20,7% των εσόδων από τις εξαγωγές", δήλωσε ο πρωθυπουργός Τζον Κέι.

Σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία, οι ξένοι τουρίστες έφεραν 14,5 δισεκ. δολάρια Νέας Ζηλανδίας στην εθνική οικονομία το 2015. Συνολικά, 3,4 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφθηκαν τη Νέα Ζηλανδία πέρυσι, αριθμός που αναμένεται να διπλασιαστεί την προσεχή επταετία.

Εμπλουτισμένες από την υπέροχη θέα τοπίων της Νέας Ζηλανδίας που κόβουν την ανάσα, οι δύο τριλογίες του Πίτερ Τζάκσον αποτελούν για τη χώρα --μετά την προβολή της πρώτης ταινίας το 2001-- ένα απαράμιλλο διαφημιστικό ατού.

Και η ανάπτυξη του τουριστικού τομέα συνδέεται σαφώς με τη συνετή εκμετάλλευση αυτού του μάνα, εξηγεί ο Κέβιν Μπόουλερ, γενικός διευθυντής του Tourism New Zealand, της υπηρεσίας προβολής της χώρας. "Πολύ καλές διαφημιστικές καμπάνιες της 'Μέσης Γης' και η καλή χρήση των ψηφιακών μέσων συνέβαλαν στην αύξηση του αριθμού των επισκεπτών", τονίζει.

Οι εθνικές αερογραμμές Air New Zealand είχαν επίσης απροσδόκητα οφέλη από τις δύο τριλογίες, οι οποίες αρκετές φορές αποτελούν έμπνευση για τα βίντεο που αφορούν τα μέτρα ασφαλείας, σε ορισμένα μάλιστα εμφανίζονται ο Πίτερ Τζάκσον και ο ηθοποιός Eλάιτζα Γουντ.

Σχεδόν το 30% των τουριστών επισκέφθηκαν διάφορα μέρη όπου έγιναν τα γυρίσματα των ταινιών ή τα κινηματογραφικά στούντιο Wera του Ουέλινγκτον.

Το "Wellywood", όπως είναι πλέον το υποκοριστικό της πρωτεύουσας, ήταν ένας από τους μεγάλους κερδισμένους της παγκόσμιας επιτυχίας του "Άρχοντα των Δακτυλιδιών".

"Η 'Μέση Γη' ήταν φανταστική για τη Νέα Ζηλανδία και το Ουέλινγκτον συμβάλλοντας να τοποθετηθούμε στον παγκόσμιο χάρτη για όλους τους επισκέπτες που δεχόμαστε", δηλώνει ο Ααρόν Αλεξάντερ, εκπρόσωπος της περιφερειακής υπηρεσίας οικονομικής ανάπτυξης του Ουέλινγκτον.

Οι υπεύθυνοι του δήμου πιστεύουν τόσο στη νεράιδα του σινεμά ώστε ενέκριναν σχέδιο 150 εκατομμυρίων δολαρίων Νέας Ζηλανδίας για την ανέγερση μουσείου αφιερωμένου στον κινηματογράφο και ενός συνεδριακού κέντρου που θα λειτουργήσουν το 2019. Το σχέδιο προβλέπει επίσης την έκθεση της ιδιωτικής συλλογής του Πίτερ Τζάκσον που αφορά τις τριλογίες.

"Θα είναι μια εγκατάσταση διεθνούς εμβέλειας που θα διαθέτει την απαραίτητη δυναμική για να κάνει το Ουέλινγκτον έναν από τους τουριστικούς προορισμούς", δηλώνει ο Αλεξάντερ, πεπεισμένος ότι η γοητεία που ασκεί στον κόσμο η "Μέση Γη" θα έχει διάρκεια.

"Ακόμη και 50 χρόνια μετά, ο κόσμος εξακολουθεί και πηγαίνει στο Σάλτσμπουργκ ακολουθώντας τα ίχνη της 'Μελωδίας της Ευτυχίας'", προσθέτει αναφερόμενος στην κλασική ταινία του Ρόμπερτ Γουάιζ.