Η εξέλιξη του "popemobile"

 
Η εξέλιξη του "popemobile"

Ενημερώθηκε: 16/04/16 - 12:17

"Popemobile" είναι η λέξη με την οποία αναφέρονται όλοι στα οχήματα του χρησιμοποιεί ο Πάπας για τις εξωτερικές του εμφανίσεις. Θεωρείται "απόγονος" της sedia gestatoria, της πολυθρόνας που κουβαλούσαν στα χέρια βοηθοί του εκάστοτε Πάπα. Το μέσο αυτό μεταφοράς καταργήθηκε το 1978 μετά τον θάνατο του Πάπα Ιωάννη Παύλου Ι, ο οποίος πέθανε 34 ημέρες μετά την εκλογή του.

Το 2002 ο Πάπας Ιωάννης Παύλος ΙΙ ζήτησε από τα μέσα ενημέρωσης να σταματήσουν να αναφέρονται στο παπικό αυτοκίνητο ως "popemobile" με την αιτιολογία ότι είναι "αναξιοπρεπές".

Ορισμένα παπικά αυτοκίνητα είναι ανοικτά, άλλα έχουν αλεξίσφαιρους γυάλινους τοίχους για την προστασία του Πάπα (κάτι που κρίθηκε απαραίτητο μετά την απόπειρα του Αλί Αγκτσά) και υπάρχουν και αυτά που είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να μπορεί ο Πάπας να στέκεται όρθιος. 'Ολες οι πινακίδες αρχίζουν με τα γράμματα SCV (Status Civitatis Vaticanae--Κράτος του Βατικανού).

Από τις αρχές του 20ου αιώνα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατασκευάσει ειδικά σχεδιασμένα αυτοκίνητα για τον Πάπα. Αρκετά από τα αυτοκίνητα που χρησιμοποίησαν οι Ποντίφικες κατασκευάστηκαν από αυτοκινητοβιομηχανίες των χωρών που επισκέπτονταν. Και πολλά από αυτά παρέμειναν στις χώρες αυτές για να χρησιμοποιηθούν και πάλι. Για παράδειγμα το paramovil στο Μεξικό βρέθηκε και πάλι στους δρόμους στη διάρκεια της κηδείας του Πάπα Ιωάννη ΙΙ. Στη Χιλή ένας ιδιώτης, ο Αμάδο Παρέδες πλήρωσε το κόστος του αυτοκινήτου του Πάπα, όταν επισκέφτηκε τη χώρα. Στις Φιλιππίνες το κόστος του αυτοκινήτου καλύφθηκε από δωρεές. Είχε αλεξίσφαιρα παράθυρα και σύστημα προστασίας από βομβιστικές επιθέσεις. Φυσικά όλα τα αυτοκίνητα του Πάπα περνούν εξονυχιστικό έλεγχο από την Ελβετική Φρουρά.

Τα παπικά επισημα αυτοκίνητα έχουν ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά:

Διάφανη, αλεξίσφαιρη οροφή: προστατεύει τον Ποντίφικα, αλλά του επιτρέπει να χαιρετά τα πλήθη.

Φίλτρα αέρα: για την προστασία από βιοχημικά όπλα.

Λάστιχα που δεν ξεφουσκώνουν.

Υδραυλικό ανελκυστήρα

Κουπαστή για να μπορεί να κρατιέται ο Πάπας

Ο Πάπας Βενέδικτος XVI χρησιμοποιούσε συχνότερα μια Mercedes Μ-Class με ένα γυάλινο κουβούκλιο στο οποίο ο Πάπας έφτανε ανεβαίνοντας αρκετά σκαλιά. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου αυτού ήταν ότι είχε δική του παροχή οξυγόνου. Η τιμή του το 2011 ήταν 345.000 στερλίνες.

Ο Πάπας Φραγκίσκος κράτησε το αυτοκίνητο αυτό για λόγους ασφαλείας στα ταξίδια του στο εξωτερικό. 'Ομως για τις μετακινήσεις του μέσα στα τείχη του Βατικανού χρησιμοποιεί ένα απλό Ford Focus από τον στόλο της Βατικανού . Επίσης κυκλοφορεί μόνος του με ένα Renault 4 του 1984 που του χάρισε ένα ιερέας από την βόρεια Ιταλία.

Η ιστορία και η εξέλιξη των "popemobiles" έχει το δικό της ενδιαφέρον:

1930 Mercedes-Benz Nurburg 460

1960 Mercedes Benz 300D Landaulet

1964 Lincoln Continental Lehman-Peterson

1965 Mercedes-Benz 600 Pullman

1966 Mercedes-Benz 300SEL Landaulet

1979 FCS Star

1979 Ford Transit

1980 Mercedes-Benz 230 G

1981 Peugeot 504

1982 Seat

1982 Range Rover

1982 Leyland 24-ton

1984 GMC Sierra

1985 Mercedes-Benz 500SEL W126

1999 Λεωφορείο

2002 Mercedes-Benz ML430

2004 Fiat Campagnola