Φρένο στις εισαγωγές δημητριακών από την Ουκρανία βάζει η ΕΕ

 
ll

Ενημερώθηκε: 19/06/24 - 16:15

Τα δημητριακά θα είναι το πρώτο γεωργικό προϊόν που δεν θα απαλλάσσεται πλέον από δασμούς από την Τετάρτη (19 Ιουνίου), καθώς υπερβαίνει το ανώτατο όριο που καθορίζεται στον τελευταίο κανονισμό για τα προσωρινά εμπορικά οφέλη για την Ουκρανία.

Η βρώμη είναι ένα από τα ευαίσθητα προϊόντα που καλύπτονται από τα αυτόνομα εμπορικά μέτρα για την Ουκρανία, με στόχο να βοηθηθεί η οικονομία του Κιέβου, τα οποία τέθηκαν σε ισχύ στις 6 Ιουνίου.

Μετά από μήνες διαμαρτυριών των γεωργών, ιδίως στις χώρες που συνορεύουν με την Ουκρανία, οι Ευρωβουλευτές άρχισαν τελικά πυρετώδεις διαπραγματεύσεις για τον κανονισμό.

Η τελική συμφωνία αντικατόπτριζε τις εντάσεις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ και περιλάμβανε ρήτρα για την αυτόματη επαναφορά δασμών και δασμών εάν οι εισαγωγές «ευαίσθητων προϊόντων» – πουλερικά, αυγά, ζάχαρη, βρώμη, καλαμπόκι, δημητριακά και μέλι – αυξηθούν πάνω από τον μέσο όρο μιας περιόδου αναφοράς από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 έως το 2023.

«Για τη βρώμη, αυτός ο μέσος όρος είναι 2.440,56 τόνοι», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε δελτίο Τύπου την Τρίτη (18 Ιουνίου). Οι εισαγωγές από τις αρχές του 2024 «υπερβαίνουν αυτόν τον όγκο», πρόσθεσε σε δήλωσή της η Κομισιόν, ανακοινώνοντας την επαναφορά της δασμολογικής ποσόστωσης από τη συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών του 2016 με την Ουκρανία.

Στα τέλη Μαΐου, οι ουκρανοί παραγωγοί προειδοποίησαν ότι και η ζάχαρη βρισκόταν κοντά στα όρια και κάλεσαν το Κίεβο να κλείσει τα σύνορα για τις εξαγωγές ζάχαρης προς την ΕΕ μέχρι το τέλος του 2024.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ουκρανία εξάγει επίσης βρώμη στην ΕΕ αλλά και σε πολλές τρίτες χώρες, κυρίως στην Ασία και τη Βόρεια Αφρική.

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2024, οι εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας μέσω του ρουμανικού λιμανιού της Κωνστάντας στη Μαύρη Θάλασσα, μειώθηκαν κατά 44% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 3,5 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, δήλωσε η λιμενική αρχή στο Reuters την Τρίτη, με το Κίεβο να βασίζεται όλο και περισσότερο στα δικά του λιμάνια.

Πηγή:euractiv.gr

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ