Βαρύ πλήγμα στη Meta, τη μητρική εταιρεία του Facebook κατάφεραν την Τετάρτη οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές περιορίζοντας το μοντέλο των προσωποποιημένων διαφημίσεων, που συνιστά "βασική πηγή" των εσόδων της.
Οι ιρλανδικές ρυθμιστικές αρχές επέβαλαν πρόστιμο συνολικού ύψους 390 εκατ. ευρώ, και το πιο σημαντικό, της απαγόρευσαν να αναγκάζει τους Ευρωπαίους χρήστες να συμφωνούν σε εξατομικευμένες διαφημίσεις με βάση τη διαδικτυακή τους δραστηριότητα.
Ειδικότερα, η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας επέβαλε δύο πρόστιμα στην απόφασή της σε δύο περιπτώσεις που θα μπορούσαν να κλονίσουν το επιχειρηματικό μοντέλο της Meta. Η εποπτική αρχή επέβαλε στη Meta πρόστιμο 210 εκατομμυρίων ευρώ για παραβιάσεις των αυστηρών κανόνων απορρήτου της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το Facebook και επιπλέον 180 εκατομμύρια ευρώ για παραβιάσεις που αφορούν το Instagram.
Η Meta έχει χρονικό διάστημα τριών μηνών για να ευθυγραμμίσει το μοντέλο στόχευσης δεδομένων με την απόφαση, αφού οι ρυθμιστικές αρχές διαπιστώνουν ότι η τρέχουσα νομική βάση για τις διαφημίσεις είναι άκυρη.
Η εποπτικές αρχές απορρίπτουν τη θέση της Meta ότι μπορεί να συγκεντρώνει τα δεδομένα των χρηστών ως μέρος μιας αμοιβαίας συμφωνίας για εξατομικευμένες διαφημίσεις.
Έχουν προηγηθεί τέσσερα άλλα ευρωπαϊκά πρόστιμα για την εταιρεία από το 2021 που ανέρχονται συνολικά σε πάνω από 900 εκατομμύρια ευρώ.
Η απόφαση ελήφθη μετά από καταγγελίες που υποβλήθηκαν το Μάιο του 2018 οπότε τέθηκαν σε ισχύ οι κανόνες απορρήτου της ΕΕ των 27 γνωστοί ως GDPR (Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων).