Το νέο Suzuki Ignis στην ελληνική αγορά

 
Το νέο Suzuki Ignis στην ελληνική αγορά

Ενημερώθηκε: 11/12/16 - 17:12

Του Πέρη Χαλάτση

Μια από τις τελευταίες παρουσιάσεις νέων μοντέλων αυτοκινήτων της φετινής χρονιάς ήταν και αυτή του Ignis της Suzuki. Και με αυτό το μοντέλο κλείνει ο κύκλος του 2016.

Η Suzuki Motor Corporation είχε αποκαλύψει για πρώτη φορά το νέο IGNIS στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Το είχε χαρακτηρίσει ως το νέο της παγκόσμιο compact SUV. Το νέο IGNIS έχει κληρονομήσει σχεδιαστικά στοιχεία από εμβληματικά αυτοκίνητα της Suzuki όπως τα Cervo, Fronte Coupe, Vitara, και Swift. Την ίδια στιγμή το νέο μοντέλο εισαγάγει καθαρές σχεδιαστικές γραμμές και απλές καμπύλες που τονίζουν την ξεχωριστή του εμφάνιση.

Μετά από αρκετούς μήνες η εταιρία Σφακιανάκης που αντιπροσωπεύει τα ιαπωνικά αυτοκίνητα στη χώρα μας, έκανε την παρουσίαση του νέου Ignis στους Έλληνες δημοσιογράφους του ειδικού τύπου.

Η δοκιμή

Ήταν λίγος ο χρόνος και ελάχιστα τα χιλιόμετρα που κάναμε. Όμως μπορέσαμε να καταλάβουμε ότι είναι εύχρηστο, σχετικά άνετο. Χωρίς να κάνει το «κλίκ» μπορούμε να πούμε ότι έχει στυλ, τουλάχιστον από μπροστά.

Το οδηγήσαμε γύρω από τη λίμνη του Μαραθώνα. Σε άσφαλτο και όχι σε χώμα. Αν και τα 180 mm ( απόσταση από το έδαφος) είναι αρκετά δεν μπήκαμε στο χώμα παρά το γεγονός ότι είχαμε την έκδοση 4Χ4 . Και αυτό γιατί τα λάστιχα ήταν ασφάλτινα. Και το αναφέρουμε αυτό γιατί αν κάποιος θέλει να πάρει το 4Χ4 Ignis για να πηγαίνει π.χ για κυνήγι, καλό θα είναι να μην επαναπαυθεί στην τετρακίνητη έκδοση. Θα χρειασθεί σίγουρα άλλα λάστιχα ειδικά για μικτές διαδρομές.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχει καλή ορατότητα και μπορεί να κινηθεί σε καλούς ρυθμούς χωρίς να κουραστεί. Ας μην ξεχνάμε ότι δεν είναι τζιπ αλλά ένα ultra compact SUV στην μικρή κατηγορία.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πέντε σχέσεων, τύπου AGS (AutoGearShift). Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται εύκολα. Οι μηχανικοί άλλαξαν τα γρανάζια και έδωσαν άλλη αίσθηση στο κιβώτιο. Το σύστημα της τετρακίνησης (ALLGRIPAUTO) είναι απλό και λειτουργεί με συνεκτικό συμπλέκτη viscous.

Ο οδηγός δεν κάνει τίποτα απολύτως. Η τετρακίνηση μπαίνει εκεί που χρειάζεται μεταφέροντας αυτόματα τη ροπή στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. Αυτό γίνεται όταν ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου, ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς. Το σύστημα ALLGRIP AUTO μεγιστοποιεί την απόδοση και επιτρέπει στον οδηγό να κινείται ξέγνοιαστα ακόμη και σε γλιστερούς δρόμους ή χιονισμένες επιφάνειες, χωρίς να κάνει υπολογισμούς σε ροπή και σχέσεις.

Καλή είναι και η ανάρτηση. Σχεδιάστηκε εξαρχής. Είναι πιο ελαφριά αλλά και πιο ισχυρή. Τα σταθερά σημεία ένωσης του συστήματος –τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της οδηγικής συμπεριφοράς- έχουν σχεδιαστεί ώστε να αυξάνουν την ακαμψία. Σ αυτό βοηθάει η νέας γενιάς πλατφόρμα του αμαξώματος που ενσωματώνει ένα νέο σύστημα ανάρτησης το οποίο προσφέρει σωστό έλεγχο στο δρόμο. Ακόμη το υβριδικό σύστημα SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) συνδυάζεται με τον κινητήρα 1.2 DUALJET και προσφέρει υψηλότερη απόδοση, μαζί με οικονομία καυσίμου.

Κινητήρας

Το νέο IGNIS κινείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.2 DUALJET (K12C), ο οποίος προσφέρει δυναμικές επιδόσεις μαζί με εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Συνδυάζεται μάλιστα με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS (SmartHybridVehiclebySuzuki) για ακόμα καλύτερη απόδοση δύναμης και οικονομίας.

Η υιοθέτηση της νέας γενιάς πλατφόρμας αμαξώματος της Suzuki, επέτρεψε την ελαχιστοποίηση του χώρου για τον κινητήρα, που σημαίνει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Το εσωτερικό του νέου IGNIS, «φιλοξενείται» σε μια ευρύχωρη και άνετη καμπίνα, με άνετους χώρους για το κεφάλι και τα πόδια.

Στο νέο Ignis υπάρχει:

1. Tο σύστημα υποβοήθησης πέδησης DualCameraBrakeSupport (DCBS): όταν το αυτοκίνητο κινείται με 5 km/h ή περισσότερα, οι στερεοσκοπικές κάμερες εντοπίζουν οχήματα και πεζούς που πιθανά βρίσκονται εμπρός, βοηθώντας στην αποφυγή συγκρούσεων ή τον περιορισμό πιθανών ζημιών μιας σύγκρουσης, με το να ειδοποιούν τον οδηγό και να ενεργοποιούν αυτόματα τα φρένα.

2. Το σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας: όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα 60 km/h ή περισσότερα και παρατηρείται αλλαγή λωρίδας χωρίς ο οδηγός να έχει ενεργοποιήσει τους δείκτες πορείας (φλας), το σύστημα ενεργοποιεί μηχανισμούς ειδοποίησης του οδηγού, όπως δόνηση στο τιμόνι και ένδειξη στον πίνακα οργάνων, προκειμένου να επαναφέρει την προσοχή του χειριστή στην οδήγηση του οχήματος.

3. Το σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου: όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα 60 km/h ή περισσότερα και παρατηρείται όχι σταθερή πορεία και μετακίνησή του από τη μια πλευρά της λωρίδας κυκλοφορίας στην άλλη, το σύστημα ενεργοποιεί ηχητικό σήμα καθώς και φωτεινή ένδειξη στον πίνακα οργάνων, προκειμένου να επιστήσει την προσοχή του οδηγού στην αθέλητη αυτή μετακίνηση του οχήματος που ενδέχεται να οφείλεται σε νύστα ή άλλους παράγοντες.

Εσωτερικό

Εσωτερικά τα κυλινδρικού σχήματος χειριστήρια του κλιματισμού και ο χαρακτηριστικός σχεδιασμός του πίνακα οργάνων, συνδυάζονται ώστε να δίνουν στην καμπίνα φουτουριστικό τόνο. Η εμφατική οριζόντια σχεδίαση του ταμπλό, το οποίο χρησιμοποιεί υλικά με πλούσια υφή, δημιουργούν άνεση και ευρυχωρία. Οι λεπτομέρειες σε πορτοκαλί, μεταλλικό ή γκρι τιτανίου, προσθέτουν μια ακόμα πινελιά ποιότητας στην καμπίνα και συνηγορούν στη δημιουργία μια ενεργητικής εικόνας, όπως αρμόζει σε ένα μοντέρνο SUV.

Προηγμένα συστήματα

Δύο στερεοσκοπικές κάμερες επιβλέπουν την απόσταση ανάμεσα στο όχημα και άλλα αντικείμενα που βρίσκονται στο δρόμο, ενώ προσδιορίζουν και το σχήμα αυτών των αντικειμένων. Με αυτά τα στοιχεία ως βάση, λειτουργούν οι παρακάτω τρείς προηγμένες λειτουργίες ασφάλειας: η υποβοήθηση φρεναρίσματος Dual Camera Brake Support (DCBS), η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και η προειδοποίηση εκτροπής αυτοκινήτου.

Η υποστήριξη συνδεσιμότητας με διαφορετικά είδη «έξυπνων» τηλεφώνων, επιτρέπει στον οδηγό να συνδέσει το smartphone και να έχει πρόσβαση στις εφαρμογές του, μέσω της οθόνης αφής. Με την εισαγωγή μιας κάρτας SD που περιέχει χαρτογράφηση, επιτρέπει επίσης τη χρήση της λειτουργίας πλοήγησης.

Περισσότερα όταν θα το οδηγήσουμε και σε εκτός δρόμου διαδρομές.