Λίγους μήνες μετά την παρουσίαση του FordEcoSport 1.0 ΕcoBoost ST Line που έγινε στην Πάρνηθα, οδηγώ και πάλι το όμορφο αυτοκίνητο της Ford. Αυτή τη φορά η δοκιμή περιλαμβάνει όλο το μενού. Ανηφόρες, κατηφόρες, εθνική οδό αλλά και αρκετά χιλιόμετρα στο επαρχιακό δίκτυο.
Το FordEcoSport με τον μικρό ΕcoBoostτούρμπο κινητήρα των 1000 κ. εκ είναι ότι πρέπει για την ελληνική πραγματικότητα. Ακούγονται λίγα τα κυβικά αλλά είναι υπεραρκετά για τον απαιτητικό οδηγό.
Πριν όμως αναφερθώ στο αυτοκίνητο της δοκιμής θα πρέπει να διευκρινίσω ότι για κάθε αγοραστή που έχει διαφορετικές προτιμήσεις κυρίως στους κινητήρες και στις αποδόσεις η Fordέχει την ανάλογη πρόταση. Είναι τόσες πολλές οι προτάσεις σε κινητήρες, εξοπλισμό και χρώματα που είναι αδύνατον να κάνω ειδική αναφορά. Θα περιοριστώ στα πιο βασικά. Υπάρχει η απλή έκδοση Trendμε τον 1000άρι κινητήρα , η αντίστοιχη με τον κινητήρα Diesel, η έκδοση Business με 125 ίππους σε βενζίνη αλλά και με κινητήρα πετρελαίου. Τέλος το πιο ακριβό EcoSport είναι αυτό στην έκδοση STLine με τον κινητήρα πετρελαίου 1600 κ.εκ ,που αποδίδει 125 din.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν το EcosportST-Line 5Dμε τον τούρμπο κινητήρα των 1000 κ.εκ που αποδίδει 140 ίππους. Φέρει τους κωδικούς S6.2 M6 FWD.Η λιανική τιμή προ φόρων είναι 16.479 ευρώ όμως εσάς αυτό δεν σας ενδιαφέρει. Για τον αγοραστή σημασία έχει η τελική τιμή που φθάνει σήμερα τα 21.752 ευρώ. ( Είναι η τελική τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής που βλέπετε).Και κάνω αυτή τη διευκρίνιση γιατί μπορείτε να βρείτε το ίδιο αυτοκίνητο με λιγότερα χρήματα. Αλλά θα λείπει κάτι από αυτά που είχε το μπλέST-Line της δοκιμής.
Υπάρχουν δύο εκδόσεις που «φορούν» κινητήρα 1000 κ.εκ. Ο ένας αποδίδει 100 ίππους και ο άλλος 140. Η διαφορά στην τιμή είναι περίπου 1850 ευρώ. Αν με ρωτήσετε ποιον θα διάλεγα είναι σίγουρα αυτόν με τα 140 PS. Ο κινητήρας αυτός είναι διαμάντι και αρκετά δυνατός. Βέβαια υπάρχει και ακόμη δελεαστική πρόταση. Είναι το EcoSport με σύστημα μετάδοσης 4Χ4 και κινητήρα diesel 1.600 κ.εκ. με 125 ίππους. Η έκδοση αυτή απευθύνεται σ αυτούς που αγαπούν την περιπέτεια και κάνουν μεγάλα ταξίδια.
Όπως θα έχετε καταλάβει – αν παρακολουθείτε τις πωλήσεις των αυτοκινήτων η αγορά σε ολόκληρη την Ευρώπη , έχει κάνει στροφή στις κατηγορίες SUV και Crossover. Αυτές τις δύο κατηγορίες προτιμούν σήμερα στην Ευρώπη νέοι άνθρωποι ηλικίας 18 έως 40 ετών.
Ας δούμε όμως το αυτοκίνητο της δοκιμής που όπως αναφέρει η Ford,το νέο EcoSport 1.0 έχει υποστεί 2.300 αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο πρώτης γενιάς. Οπτικά οι αλλαγές εντοπίζονται σε προφυλακτήρες, προβολείς ομίχλης, καπό, γρίλια της μάσκας, στους εμπρός προβολείς δυο επιπέδων και στα LED φώτα ημέρας.
Το EcoSport στην έκδοση ST-Line, δείχνει πιο επιθετικό κυρίως από τη μάσκα αλλά και τα πλευρικά μαρσπιέ, τους πλευρικούς καθρέπτες, τις ζάντες αλουμινίου και το δερμάτινο τιμόνι . Το αυτοκίνητο ανοίγει με τηλεχειρισμό και σύστημα χωρίς κλειδί FordKeyFree. Χωρίς κλειδί ξεκινάει και η λειτουργία του κινητήρα.
Απευθύνεται στον μοντέρνο οικογενειάρχη. Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο. Αξιόπιστο στο δρόμο και πλούσιο σε εξοπλισμό. Κατασκευάζεται στην Κραϊόβα της Ρουμανίας. Φυσικά αυτό δεν παίζει καμιά διαφορά αν κατασκευαζόταν στην Ισπανία η στην Γερμανία.
Στο δρόμο
Το EcoSport έχει καλά κρατήματα στο δρόμο. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς.Η απόσταση από το έδαφος είναι 160 χλστ..
Ο οδηγός κάθεται πιο ψηλά , έχει καλή ορατότητα και ελέγχει περιμετρικά το δρόμο. Μπορεί με τις τέσσερις διαφορετικές ρυθμίσεις -εμπρός ,πίσω ,πάνω ,κάτω και κλίση της πλάτης- να βρει την ιδανική του θέση. Το κάθισμα του συνοδηγού είναι χειροκίνητα ρυθμιζόμενο ( δυο ρυθμίσεις) .
Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή . Το σύστημα διεύθυνσης τώρα είναι αρκετά ικανοποιητικό σε πληροφόρηση. Η ανάρτηση είναι κάπως σφιχτή αλλά δεν κουράζει τους επιβάτες. Έτσι όμως όπως έχουν ρυθμίσει την ανάρτηση οι κλίσεις είναι μικρές και δεν σε τρομάζουν.
Σύμφωνα με τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 188 χλμ./ώρα. Η επιτάχυνση από 0-100 είναι 11,8 δευτ. . Η κατανάλωση εντός πόλης είναι 6.2 λίτρα , εκτός πόλης 4.6 λίτρα ενώ η μικτή κατανάλωση είναι 5,2 λίτρα/100 χλμ.. Οι εκπομπές C02 119 γρ./χλμ. Η κατανάλωση στο «δικό» μου EcoSport 1.0 ΕcoBoostSTLine ήταν πάνω από 6.5 λίτρα.
Ασφάλεια
Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα HSA, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC, σύστημα αντιστρεπτικής ευστάθειας για προστασία από ανατροπή RSC, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων ABS με ESC + HSA + RSC το ESC . Φυσικά υπάρχουν αερόσακοι για οδηγό- συνοδηγό , αερόσακοι οροφής αριστερά και δεξιά και αερόσακος γονάτων του οδηγού.
Εσωτερικά
Στο εσωτερικό υπάρχει ψηφιακή οθόνη 8 ιντσών ( στη βασική έκδοση η οθόνη είναι 5 ιντσών). Από εκεί βλέπετε και πώς παρκάρετε .Η κάμερα οπισθοπορείας είναι ενσωματωμένη. Υπάρχει σύστημα πλοήγησης και για τους φίλους της καλής μουσικής υπάρχει το κορυφαίο ηχοσύστημαpremiumsound της B&O Play.Τα υλικά στο ταμπλό είναι καλύτερης ποιότητας και πιο μαλακά ενώ ικανοποιητικοί ακόμη και για ψηλούς συνεπιβάτες είναι οι χώροι για τα πόδια.
Ο πίνακας οργάνων έχει φωτισμό IceBlue, περιλαμβάνει χειροκίνητη ρύθμιση φωτεινότητας έγχρωμη οθόνη TFT 4 2 ταχύμετρο στροφόμετρο, δερμάτινη λαβή χειρόφρενου με ιδιαίτερη ραφή, λαβή χειρόφρενου με επένδυση από δέρμα και κόκκινη ραφή τύπου 2. Τα υποβραχιόνια θυρών είναι με απαλή επένδυση. Έχει αυτόματο σύστημα κλιματισμού. Τα παράθυρα είναι ηλεκτρικά .
Στο εσωτερικό θα βρείτε το κουμπί για την κλήση έκτακτης ανάγκης και την αυτόματη τηλεφωνική κλήση έκτακτης ανάγκης - μόνο με SYNC 3. Υπάρχει αντικλεπτικό σύστημα συναγερμού, περιμετρικός συναγερμός χωρίς σύστημα διπλοκλειδώματος, αισθητήρας απόστασης στάθμευσης εμπρός και αισθητήρες προσέγγισης εμπρός-πίσω.
Το πορτμπαγκάζ φιλοξενεί 334 λίτρα. Αυτοί που θα χαρούν το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ είναι οι γυναίκες. Η πόρτα ανοίγει από δεξιά προς τα αριστερά και όχι προς τα πάνω. Οι γυναίκες που δυσκολεύονταν να κλείσουν την πόρτα από ψηλά τώρα με το άνοιγμα στα πλαϊνά βολεύονται αφάνταστα.
Η Ford προσαρμόζοντας τις ευρωπαϊκές εντολές φέρνει το EcoSport με κίτ επισκευής ελαστικού. Όσοι όμως επιμένουν στην πατροπαράδοτη ρεζέρβα μπορούν να το παραγγείλουν σαν έξτρα αξεσουάρ.