Στην αρχή θεώρησα ότι επρόκειτο περί «τρολιάς». Είπαμε ότι οι Γερμανοί έμποροι δεν …έχουν τον Θεό τους, αλλά δυσκολεύτηκα να φανταστώ πώς θα έφταναν να εξαφανίσουν βασικά θρησκευτικά σύμβολα, όπως ο σταυρός μιας εκκλησίας, για να διαφημίσουν αποτελεσματικότερα (έτσι νομίζουν προφανώς…) ένα προκατασκευασμένο μουσακά! Κι όμως αυτό έκαναν οι αδίστακτοι «σουπερμαρκετάδες» του Lidl.
Και όχι μόνο το ομολόγησαν, αλλά επιχειρηματολόγησαν κιόλας με θράσος υπέρ της πρωτοβουλίας να σβήσουν με photoshop από μια διαφημιστική καταχώρηση τους χριστιανικούς σταυρούς της Σαντορίνης, για λόγους σεβασμού των …θρησκευτικών πεποιθήσεων! Γιατί όπως εξήγησαν απευθύνονται σε κοινό …πολυφυλετικό και οι ίδιοι διέπονται από πολυπολιτισμική επιχειρηματική φιλοσοφία. Σε αφελείς απευθύνονται πρωτίστως οι οποίοι πιστεύουν ότι μέσα από γερμανικής αισθητικής αποθήκες μαζικής παράθεσης προιόντων θα πετύχουν καλύτερες τιμές αγοράς!
Και σέβονται μονάχα τις θρησκευτικές «ευαισθησίες» κάποιων φανατικών ισλαμιστών που μπορεί να κάψουν στο microwave τον γερμανικής συνταγής μουσακά, επειδή έπεσε το μάτι τους στο σταυρό του τρούλου μιας κυκλαδίτικης εκκλησίας. Είναι ανατριχιαστική αυτή η αντίληψη «μάρκετιγκ» του Lidl και προδίδει πλήρη περιφρόνηση για μία χώρα στην οποία η γερμανική αλυσίδα δραστηριοποιείται εκτεταμένα. Προσωπικά, βέβαια, δεν με καταπλήσσει καθόλου.
Οι τύποι αυτοί διέπονται από μία απίστευτη αναίδεια και επιθετικότητα. Όπως αυτή που τους επέτρεψε να πιέζουν τον κάθε υπουργό (βλ. Χατζηδάκη…) για να τους δώσει άδειες ώστε να ψήνουν ψωμί και να πωλούν ιατρικά σκευάσματα μέσα στα μαγαζιά τους, εξοντώνοντας τους Ελληνες αρτοποιούς και φαρμακοποιούς. Στο όνομα πάντα των μνημονιακών μεταρρυθμίσεων και της «εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ που φτιάχτηκε στα μέτρα των ξένων πολυεθνικών. Γι’ αυτό και η εν λόγω αλυσίδα αποφεύγει να διαφημίζεται στα αντιμνημονιακά μέσα ενημέρωσης της χώρας. Τ
ιμωρεί όσους αντιστέκονται στις αδηφάγες μεθοδεύσεις της, στρεβλώνοντας και τους κανόνες της αγοράς. Ασφαλώς και το φαινόμενο έπρεπε να έχει προκαλέσει την προσοχή της πολιτείας. Όμως επειδή δεν υπάρχει καμία κυβέρνηση ή πολιτικός που θα τολμούσε να βάλει φρένο, σε αυτού του είδους τις πρακτικές, τρέμοντας μην στεναχωρήσει τους Γερμανούς, ήρθε η ώρα να το κάνουν οι απλοί Έλληνες καταναλωτές.
Οφείλουν να τιμωρήσουν την αλαζονεία της συγκεκριμένης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, στρεφόμενοι στον ανταγωνισμό και ενισχύοντας αμιγώς ελληνικές επιχειρήσεις του είδους. Είναι απολύτως βέβαιον ότι με λίγο περισσότερο κόπο θα βρουν καλύτερες τιμές και ασφαλώς καλύτερης ποιότητας προϊόντα από αυτά που προσφέρει το Lidl με την …πολυπολιτισμική φιλοσοφία του μιναρέ…
ΠΗΓΗ: Το άρθρο δημοσιέυτηκε στην εφημερίδα «Δημοκρατία»