Η Αμερικανική και η Ελληνική θλιβερή επέτειος της 11ης Σεπτεμβρίου

 
Η Αμερικανική και η Ελληνική θλιβερή επέτειος της 11ης Σεπτεμβρίου

Ενημερώθηκε: 11/09/23 - 19:57

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Η σημερινή ημερομηνία της 11ης Σεπτεμβρίου αποτελεί μία θλιβερή επέτειο τόσο για τις ΗΠΑ, όσο και για την Ελλάδα, όσο και αν την τελευταία δεν την… πολυθυμόμαστε!

Στις 11 Σεπτεμβρίου 2001 σημειώθηκε μία σχεδόν ταυτόχρονη τετραπλή τρομοκρατική επίθεση από την ισλαμιστική τρομοκρατική οργάνωση Αλ Κάϊντα εναντίον των ΗΠΑ χρησιμοποιώντας ισάριθμα επιβατικά αεροσκάφη, γεμάτα κόσμο, ως «ζωντανές βόμβες», για να πλήξουν σημαντικούς στόχους στο αμερικανικό έδαφος, σκοτώνοντας χιλιάδες αθώους. 

Το πρωί της προαναφερθείσας μέρας τέσσερα επιβατηγά αεροσκάφη κατελήφθησαν εν πτήσει από 19 συνολικώς τρομοκράτες της Αλ Κάιντα, που είχαν επιβιβαστεί σε αυτά ως επιβάτες σε τρεις ομάδες των πέντε αεροπειρατών και μία ομάδα των τεσσάρων. 

Κάθε μία από τις τέσσερις ομάδες υπήρχε ένας αεροπειρατής ο οποίος είχε εκπαιδευτεί ως πιλότος και αυτοί ανέλαβαν τη διακυβέρνηση του αεροσκάφους, με απώτερο στόχο να ρίξουν το κάθε αεροσκάφος, πάνω σε ένα σημαντικό κτίριο των ΗΠΑ με ιδιαίτερο συμβολισμό, προκαλώντας έτσι εκτός από εντυπώσεις και όσο το δυνατόν περισσότερες απώλειες! 

  • Το πρώτο αεροπλάνο ήταν η πτήση 11 της American Airlines που συνετρίβη στο Βόρειο Πύργο του συγκροτήματος του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης στις 8:46 π.μ. τοπική ώρα. 
  • Το δεύτερο αεροπλάνο ήταν η πτήση 175 της United Airlines και συνετρίβη πάνω στο Νότιο Πύργο του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου στις 09:03 επίσης στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης! Αμφότεροι οι «Δίδυμοι Πύργοι» των 110 ορόφων κατέρρευσαν μέσα σε μία ώρα και σαράντα δύο λεπτά, οδηγώντας στην κατάρρευση και των άλλων κτιρίων του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου και καταστρέφοντας σημαντικά τα γύρω κτίρια.
  • Το τρίτο αεροπλάνο ήταν η πτήση 77 της American Airlines, που κατελήφθη πάνω από το Οχάϊο και στις 09:37 συνετρίβη στη δυτική πλευρά του Πενταγώνου στην Ουάσινγκτων, προκαλώντας τη μερική κατάρρευση της πλευράς του κτιρίου. 
  • Το τέταρτο αεροπλάνο ήταν η πτήση 93 της United Airlines, που πετούσε κατευθυνόμενη και αυτή προς την πρωτεύουσα Ουάσινγκτων, αλλά ήταν το μόνο αεροσκάφος που δεν χτύπησε τον στόχο της, καθώς συνετρίβη σε ένα χωράφι κοντά στο Σάνκσβιλ της Πενσυλβάνια στις 10:03, πάνω στην προσπάθεια των επιβατών να ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροσκάφους από τους αεροπειρατές, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να απομακρυνθεί αυτό από τον πιθανό «στόχο» του. Μεταγενέστερες έρευνες διαπίστωσαν ότι στόχος της πτήσεως 93 ήταν είτε ο Λευκός Οίκος είτε το Καπιτώλιο των ΗΠΑ. 

Αμέσως μετά τις επιθέσεις, οι έρευνες έδειξαν ως υπεύθυνη για τις πρωτοφανείς τρομοκρατικές επιθέσεις την Αλ Κάιντα και οι ΗΠΑ «απάντησαν» επισήμως ξεκινώντας τον «Πόλεμο κατά της Τρομοκρατίας», όπως τον ονόμασε ο Πρόεδρος Τζωρτζ Μπους ο νεότερος, εισβάλλοντας στο Αφγανιστάν για να απομακρύνουν τους Ταλιμπάν, οι οποίοι δεν συναινούσαν στο αμερικανικό αίτημα για την απομάκρυνση της Αλ Κάϊντα από το Αφγανιστάν και την έκδοση του ηγέτη της Οσάμα Μπιν Λάντεν

Οι προαναφερθείσες επιθέσεις, οι πλέον θανατηφόρες τρομοκρατικές επιθέσεις στην ιστορία των ΗΠΑ, προκάλεσαν 2.977 θανάτους, πάνω από 25.000 τραυματισμούς, σημαντικές μακροπρόθεσμες συνέπειες για την υγεία του κόσμου που βρισκόταν στις περιοχές που επλήγησαν, καθώς και τουλάχιστον 10 10 δισ.δολάρια ζημιές σε υποδομές και ιδιοκτησίες. 

Μερικά χρόνια αργότερα, στις 11 Σεπτεμβρίου 2004, έχουμε την ελληνική «11η Σεπτεμβρίου» με την πτώση και συντριβή στη θάλασσα, κοντά στο Άγιο Όρος του μεταφορικού ελικοπτέρου CH-47 SD Chinook («ΕΣ-916») του 4ου Τάγματος Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού (4ο ΤΕΑΣ), που μετέφερε τον Μακαριστό τότε Πατριάρχη Αλεξανδρείας Πέτρο, με αποτέλεσμα το θάνατο όλων των επιβαινόντων σε αυτό, 17 ατόμων συνολικώς, από τα οποία οι 5 ήταν στρατιωτικοί πλήρωμα του ελικοπτέρου.

Η είδηση της «εξαφανίσεως» του ελικοπτέρου αρχικώς και της επιβεβαιώσεως της πτώσεώς του στη συνέχεια συνέλαβε εξ απήνης τον νέο τότε πρωθυπουργό της χώρας Κώστα Καραμανλή, ο οποίος βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη σε εκδήλωση της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης, της πρώτης της πρωθυπουργίας του, με Υπουργό Εθνικής Αμύνης τον (αεροπόρο) Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο.   

Κυβερνήτης του ελικοπτέρου, που εκτελούσε πτήση VIP, ήταν ο έμπειρος Ταγματάρχης (ΑΣ) Παναγιώτης Παπαναστασίου και συγκυβερνήτης ο ίδιος ο Διοικητής της Μονάδος Αντισυνταγματάρχης (ΑΣ) Δημήτριος Παπασπύρου, ο οποίος, προερχόμενος από άλλον τύπο ελικοπτέρου, είχε λιγότερες ώρες πτήσεως στον τύπο και πετούσε ως συγκυβερνήτης. Η μετέπειτα έρευνα που ακολούθησε κατέδειξε ότι οι 4 από τις 6 συνολικώς πτέρυγες των στροφείων των δύο κινητήρων του ελικοπτέρου ήταν προβληματικές εκ κατασκευής, ενώ το ελικόπτερο ήταν νέο και είχε παραληφθεί από τις ΗΠΑ μόλις πριν από 2 χρόνια περίπου. 

Άμεση συνέπεια της πτώσεως του Σινούκ ήταν αντικατάσταση, στις 13 Σεπτεμβρίου 2004, του ως τότε Αρχηγού ΓΕΑ Αντιπτεράρχου (Ι) Παναγιώτη Πανανικολάου, καθώς «κατηγορήθηκε» η Πολεμική Αεροπορία ότι «είχε χάσει» για αρκετή ώρα το ίχνος του ελικοπτέρου, ενώ παρέμεινε ο τότε Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Νικόλαος Ντούβας, ο οποίος είχε αναλάβει τον Μάϊο του 2004 τα νέα του καθήκοντα, στον οποίο τυπικώς ανήκε η μονάδα και το ελικόπτερο που συνετρίβη.     

Αιωνία η Μνήμη όλων!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ