Η σημαντική επέτειος συμπληρώσεως 20 χρόνων επιχειρησιακής δράσεως και προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο από τη συγκρότησή της γιόρτασε η 383 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων Αεροπυροσβέσεως (383 ΜΕΕΑ), με ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της στην Αεροπορική Βάση Μίκρας Θεσσαλονίκης, παρουσία του Αρχηγού ΓΕΑ, Αντιπτεράρχου (Ι) Θεμιστοκλή Μπουρολιά.
Το πρόγραμμα της εκδηλώσεως περιλάμβανε δοξολογία, ανάγνωση Ημερήσιας Διαταγής από τον Διοικητή της Μοίρας, Αντισμήναρχο (Ι) Χρήστο Λύτρα, στατική έκθεση αεροσκαφών και επίδοση αναμνηστικών σε διατελέσαντες Διοικητές της Μοίρας, όπως και στις οικογένειες των δύο νεκρών της Μοίρας, στο τραγικό δυστύχημα της 23 Ιουλίου 2007 στους Τσακαίους της νοτίου Ευβοίας, όταν στη διάρκεια επιχειρήσεως αεροπυροσβέσεως κατέπεσε και συνετρίβη αεροσκάφος CL-415 της Μοίρας, με αποτέλεσμα τον θάνατο του διμελούς πληρώματός του, των τότε Σμηναγού (Ι) Δημητρίου Στοϊλίδη και Υποσμηναγού (Ι) Ιωάννη Χατζούδη.
Στην τελετή παραβρέθηκαν επίσης ο Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Γεώργιος Φασούλας, o Διοικητής της Διοικήσεως Αεροπορικής Υποστηρίξεως (ΔΑΥ), Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, οικογένειες πεσόντων, διατελέσαντες Διοικητές της 383ΜΕΕΑ, εν ενεργεία και εν αποστρατεία προσωπικό, το οποίο έχει υπηρετήσει στη Μοίρα.
Όπως προκύπτει από το προσωπικό αρχείο του γράφοντος και παρατίθεται σε δύο φωτογραφίες, στις 19 Μαΐου 2003 οι στρατιωτικοί συντάκτες ενημερωθήκαμε από το ΓΕΑ ότι την επομένη, 20 Μαΐου 2003, επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Ελευσίνος η τελετή του διαχωρισμού της μητρικής 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών (355 ΜΤΜ) ως εξής (αντιγράφουμε επί λέξει από το σχετικό ενημερωτικό ΔΤ του ΓΕΑ):
«α. Η 355 ΜΤΜ με αεροσκάφη CL-215 και Dornier Do-28 και Διοικητή τον Σμήναρχο (Ι) Λ.Μαρούγκα.
β. Η 383 ΜΕΕΑ (Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων Αεροπυρόσβεσης) με Διοικητή τον Αντισμήναρχο (Ι) Σ.Παπαγλυμή.
γ. Η ΜΣΑ (Μοίρα Συντηρήσεως Αεροσκαφών) με Διοικητή τον Επισμηναγό (ΤΑΣ) Μ.Χριστοδουλίδη.
Το Δεκέμβριο του 1975 προστέθηκαν στην 355 ΜΤΜ τα πέντε πρώτα α/φη CL-215 και η Μοίρα άρχισε να μετέχει σε επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης.
Το Δεκέμβριο του 1983 εντάχθηκαν στη Μοίρα τα α/φη Do-28 “SKYSERVANT”, ενώ μέχρι το 1985 είχαν παραληφθεί όλα τα CL-215, που διαθέτει η Μοίρα.
Τον Ιανουάριο του 1999 εντάχθηκε στη Μοίρα το πρώτο από τα συνολικά 10 α/φη CL-415.
Τον Αύγουστο του 1999 συμμετείχε με ένα α/φος CL-415 στην από αέρος κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς των διυλιστηρίων Turpas στο Izmit της Τουρκίας. Τέλος, κατά τις πυροσβεστικές περιόδους 2000 και 2001 η 355 ΜΤΜ συμμετείχε με α/φη CL-415 σε επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης στην Κύπρο.
Μέχρι σήμερα η δύναμη της 355 ΜΤΜ αποτελείται από 14 αφη CL-215, 9 από τα 10 αφη CL-415 και 9 αφη Do-28».
Αυτά σημειώνονταν στο τότε Δελτίο Τύπου του ΓΕΑ της 19 Μαΐου 2003 που υπόγραφε ο τότε Εκπρόσωπος Τύπου του ΓΕΑ Σμήναρχος (Ι) Γ.Σιουτάρης.
Από τότε η 383 ΜΕΕΑ, εκτός του προαναφερθέντος δυστυχήματος που προαναφέραμε με τους δύο νεκρούς πιλότους της, έχει άλλο ένα ατύχημα, στις 26 Ιουνίου 2006, στο νότιο Ευβοϊκό, στη διάρκεια ασκήσεως υδροληψίας από τον κυματισμό έσπασε ο ένας πλωτήρας του αεροσκάφους CL-415 και ακινητοποιήθηκε. Ουδείς από το διμελές πλήρωμά του έπαθε το παραμικρό ευτυχώς. Στη διάρκεια της ρυμουλκήσεώς του προς τα αβαθή, το αεροσκάφος αναποδογύρισε και βυθίστηκε σε μικρό βάθος από το οποίο και ανασύρθηκε μετά από συντονισμένη επιχείρηση των δυτών της ΠΑ, της ΚΟΣΥΘΕ, αλλά το αεροσκάφος κρίθηκε «μη επισκευάσιμο» και τέθηκε εκτός ενεργείας.
Επίσης θα πρέπει να αναφερθεί ότι στη διάρκεια αυτών των 20 ετών από της συγκροτήσεως της 383 ΜΕΕΑ, τα αεροσκάφη και το προσωπικό της Μοίρας έχουν αποτελέσει επανειλημμένως το «βραχίονα» της ελληνικής “soft diplomacy”, συμμετέχοντας σε πλήθος αποστολών στο εξωτερικό για να βοηθήσουν φίλια κράτη που δοκιμάζονταν από φοβερές πυρκαγιές, είτε σε διμερές επίπεδο, είτε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού οργανισμού βοήθειας EURESCUE, αποσπώντας ΠΑΝΤΟΥ τα ευμενή σχόλια των τοπικών αρχών πολιτικής προστασίας και κυβερνήσεων.